Tavan Vinçleri Acil Durdurma

Hareket alanlarının son noktalarına sınır anahtarı koymak gerekir. Acil durumlar içindde 1 adet acil stop butonu koymakta yarar var.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
devrede ki kumanda fazını kesince hepsini durdurabilirsin bunu ise kumanda etmek için kullandığın butonların hepsini bir kilitli kontaktan geçirerek yapabilirsin veye devrenin üç faz gerilimini kestirebilirsin....
 
Merhabalar,ben,bazı vinç firmalarının servisini vermekteyim bunlarla direk olarak çalıştığım gibi dolaylı yoldanda çalıştığım olmuştur bu tip vinçler için mutlaka ana kontaktör kullanılması gerekiyor,senin sorunun yön kontaklarının yapışması sonucu vinç alıp başını gitmesi,panona bir adet 18,5 KW lık kontaktör koyman panoya gelen üç fazı bu kontaktörden geçirip diğer kontaktörleri beslemen. ana kontaktörün bobin ucunu acil stop butonundan geçirmen gerekiyor.ana kontaktörün açık kontağından da kumanda fazını geçirirsen ana kontaktör stopdayken diğer kontaktörlerde boşuna çekmemiş olur.artı sürücüyle çalıştırman gerekirse vinci yardımcı olabilirim.
 
Sn.teknikeleman78

İşim gereği bakımını yaptığım haddane vinçlerinde emniyeti üst düzeyde tutmak şart ve her türlü olasılıkları gözden geçiriyoruz.

Bu tarz kritik noktalarda çalışan vinçlerde ana kontaktör kullanmayı hiç bir zaman önermem.Nasıl yön yada vites kontaktörü yapışıyorsa unutmayınki ana kontaktörde yapışıp kalabilir yada tek faz kontağı geçirmeyip arıza onarım süresi uzaya bilir aynı zamanda periyodik bakımlarda kontrol etmeniz gereken noktalar çoğalacaktır.

Bunun yerine vinç ana şalterini troid açtırma bobinli seçmeniz daha mantıklı olacaktır.Böylece acil durumda şalteri troid bobinle açtırarak müdahale edebilirsiniz.

Kolay Gelsin...
Saygılarımla...
 
sayın teknik eleman vincin ana besleme girişine mutlaka ana kontaktör kullan ve ister sadece acil stopla bobini besle ,istersende devreye alma (start) va acilstop butonuyla çalıştır. fakat vinç barasını mutlaka aşğıdaki bir şalterden besle ve acil stop butonunda da çift kontağı mutlaka seri bağlamalısın.
birde operatör kontralı kullanıyorsa (sola giderken durdurmadan sağa) kontaktörünün kontağından anlık olarak motor etiketinin ~9 katı akım geçer kontaktörü büyütürken bunu dikkate almalısın yada kontaktörlerin bobinlerini 0.2~0.4 sn lik zaman röleleri üzerinden geciktirmelisin. kolay gelsin.
 
Toplamda motorların ve frenlerinle beraber aşağı yukarı 20Kw lık bir yükün var,gerçi bu yük asla olmayacaktır çünkü hepsi aynı anda çalıştırılmaz,yinede toplam yüke göre 3TF46 22KW lık bir kontaktör işini çok rahat görür bu kontaktörüde kumanda butonundaki emergency stop buton ile çalıştırırsan işini belki görürsün çünkü sen kontaktörlerin yapıştığı takdirde enerjiyi kesmek istiyorsun sadece ama asıl problem nedir bilmiyorsun.
1:Motorlara kullandığın kontaktörler ya sınır değerde yada daha düşük Kw lı.
2:Vinçlerde bazı malzemelerde kullanan sık aralıklarla dur kalk yaptığı zaman kontaktörün kontaklarında ark meydana getirir ve ısınma sonucu kontaklar eriyerek yapışır buna önlem olarak her zaman kontaktörün en az bir büyük modeli en güzeli motor gücünün iki katını kullanmanı tavsiye ederim.
3:Frenlerini kontrol et derim frenlerinden açmayan veya geç açan varsa bundanda kaynaklanır
 
nacak arkadaş dogru söyler.2 defa büyük değerlerde seçecen.panonun yeri panonun içi temizmi.aynı şekilde motor klemenslerde olmalı.motorlarda fren varmı.fren devreside çok etkendir.nem toz aşırı yük 2 3 katı akım çektirir.kolay gelsin.
 
benim çalıştıgım yerde 4 adet var ve 3 adetinde sürücü var sürücü olması büyük avantaj her hangi bir sorunda kontaktör ve benzeri olayda sürücü kesiyor ayrıca her bir vinç te metal sensörleri baglı her yönde yaklasırsa yaklassınlar sensörler kesiyor ve manuel swiçte var tedbirli olmak bu vinç işinde biraz pahalıya mal oluyor...
en basit yapabilecegin ana besleme panosuna kontaktör koy acil stop butonları yerlestir her yerden kesebilirsin o zaman..
 
en basit yöntem toplam gücün 1.5 katı yükü kaldırabilecek uygun bir kontaktör ve bu kontaktoru kumanda edecek acil stop devresidir
yada ana giriş şartelini kompak kullanarak uygun bir kompak açama bobini kullanarak bunu acil stop devresine baglaya bilirsin

kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,546
Kullanıcılar
449,912
Son üye
mavilacivert11

Yeni konular

Geri
Üst