tıp41c ısınıyor

mali1554

Üye
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
34
slm tıp41 cok ısınıyor bir turlu anlam veremedim elimde 2 tane dc motor var birinde zerre sısınma (sorun) yok diyerinde bıraksan yangın cıkacak motorların iiç direclerimi farklı motorlar 9v luk


imageyepyep.png
 
kardesim ilk mesajim sana nasip oldu.dcmotor donus yonunu tersine enerji uretir. alternatif akim olur yani.
bu da transistoru isitmakta, uzun vadede bozmakta. paralel diyot ya da kondansator gerekir. tavsiyem kondanstir cunku diyot da isiniyor:)
470 uf ve besleme voltajinda olsun.
bu arada bu ne devresi. hiz ayari olsa trimpot nerde:)
not: kondansi motora paralel baglayacaksin. ayrica beslemeye de 1000-4700 uf kondansatpr koyarsan ilk calisma anindaki cokmeyi de zayiflatmis olursun.
 
allah razı olsun ama dediklerini hepsi yaptım devre bu devrenın bir kısmı aslında h_köprusu ters emk diyotları takılı bir motorda transistör hıc ısınmıyor ama diyer motorda cok ısınıyor ovometremin ohm kademesi bozuk ama buzzerde motorun birinde otuyor(transistöru ısıtan motor) diyerinde ötmuyor (ısıtmıyor).. ben motoru bir oyuncak rc arabasından soktum sorunu bilmedim gitti bide güç kaynagım 2amper 2a a sonrasında korumaya giriyor devre 2a cekmıyor yani colletör emiter rasında 5,6v göruyoruum beyzine her turlü akımı verdim yinede olmadı
 
dc motor bldigimiz amfi ya da vs elektrik elemanlari gibi degil. ilkk anda cok yuksek enerji cekiyor. taktigin motorlar anladigim kadari ile ayni tip degil.
devamli buzzer otmesi akil kari degil. dondurdukce buzzerin kesilip kesilip otmasi lazim.
bir de dc motoarlarda uzerinde belirtilen degerde kullanmak sarttir. ayrica guc kaynaklari ile dc motor dengrsiz calisiyor. ben de cok cesitli kombinasyonlar denemistjm en son 17 volt 7 amper ve ne alaka ise 15 volt 1 amperlik trafoda duzgun guc aldim. motor 5 volt:) isinma yok.
bir de trafoda akim korumasi varsa motora yetmiyordur,
diger konu tip41 yerine bd serisi bir transistor dene bakalim. onlar zaten guc transistoru diye geciyor, sinirlarina dayanmasi daha guvrnli oluyormus onlar. misal bd243.
 
motoru değistirdim malesef bu motor daha iyi oldu :) hızlıda colletor ile emiter arasında gerilim yokken yani doyumda iken ısınma hiç yok ama pot ile beyze akım sınrlayınca C E arası gerilim artıkca ısınma artıyor elimde mosfetde var ıfz510 oda aynı
 
ilk anda isitmasi normal. sonra isinmaya devam ediyorsa motkr yagsiz kalmis ya da rotorun rulmanlari asinmis olabilir. ya da icinde plastikler ve nuvenin yan demirleri pervane gorevi gorur. onlarda hasar varsa motor isinir. isindikca akim ceker, bu da transistoru zorlar.
motora bakin isinma var mi? isinma varsa silah yagi ile yaglayin.
olmadi motora paralel kutupsuz baglamayi deneyin,
transistor ile motor arasina ampermetre baglayip cekilen anlik akimi yazin buraya,
bir de motor 9 volt besleme 12 volt. transistor 0.7 dusuruyordu yanlis hatirlamiyorsam. ama yuksek bir deger. bu durumda motor kisa devre gibi davranabiliyormus.
:)
bu arada motorun resmi please:)
 
motordan eser kalmadı ki :) ucuundaki dişliyi sokecem derken motor haşart oldu :) iç sargısı normal oyuncak motorlarının tellerinden bıraz daha kalın ve az spırli gecenlerde yanlışlıkla 10 sn kadar 18 v verşimtim... 40 cm boyunda araba var ona kontrol birde ırledlerlede engel tanıma gibi bişi yapacam

M_li143.jpg


M_li146.jpg
 
allah cezani vermesin 9 yasindan beri motor sokerim bir kere soktuk diye motor parcalanmadi:)
neyse, kalin spirli ise yuksek akim ceken bir motormus,ama ben sana motoru sok demedim. ki sokmeye calisirken olur da bozarsan nuveyi ya da sogutmasini demek istemistim ki bunu diyordum:) sadece yaglamali idin.
gecti artik. engel tnimadan falan anlamam ben, zaten asil ilgilendigim konu da degil.
yalniz anlamadigim sen o transistorlu devre ile napacaksin? trimpot falan yok. ne amacla kullanacaksin.
 
zaten ben senın sök demediğini biliyoruum motoru sen yorum yapmadan önce bozmuştum motor dişlisini sökmem lazımdı sokunceye kadar motor yamuldu :) kardeşim.... devrede 16f268a var transistörler öndeki sag sol motorunu kontrol etmek için oda h birdge onda sıkıntı yok bu buyuk motorda sorun cıktı diyer transistöler ise far ve ir ledleri surmek için 433 mhz alıcı var... pwm yapacam
 
anladim da nasil bir kontrol? trimpot ya da baska bir seyyok. ya da sadece deneme amacli ve 1 k yi trimpot mu yapmayi dusunuyorsun?
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,863
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst