Solar Şarj Kontrol Regülatörü

giohid

Üye
Katılım
12 Ara 2014
Mesajlar
59
Puanları
1
Yaş
30
Kendi evimin balkonunda amatör olarak kurduğum 65 güneş panelim 20ahm şark kontrolcüsü ve 40 ahm nova aküm var.
Arkadaşlar güneş panelinden gelen voltaj 17-18 volt arası arada bulunan şarj kontolçüsü voltajı aküye verimli bir şekilde ayarlayıp aküyü şarj etmek için kullanıyorum ancak, şarj kontrolcüsünden çıkan voltajın da 16-17 volt civarında olduğunu gördüm bu sizce de yüksek bir voltaj değil mi?
 
Aküleriniz 12VDC dir.Bir aküyü şarj ederken 12VDC ise voltajı bundan bir kaç volt üstünde elektrik vermelisiniz ki akü şarj olsun.
 
Şarj kontrolcüsünden çıkan 16-17 voltajı akü bağlıyken mi ölçtünüz bağlı değilken mi?
 
Kendi evimin balkonunda amatör olarak kurduğum 65 güneş panelim 20ahm şark kontrolcüsü ve 40 ahm nova aküm var.
Arkadaşlar güneş panelinden gelen voltaj 17-18 volt arası arada bulunan şarj kontolçüsü voltajı aküye verimli bir şekilde ayarlayıp aküyü şarj etmek için kullanıyorum ancak, şarj kontrolcüsünden çıkan voltajın da 16-17 volt civarında olduğunu gördüm bu sizce de yüksek bir voltaj değil mi?

Merhaba.Şarj kontrol cihazı akülere bağlı iken bunu ölçtüyseniz eğer,bu değerlere yükselmesi akülere çok zararlıdır,aşırı şarj işlemiyle aküleri aşırı ısıtıp elektrolitlerini kurutabilir.Bu durumda şarj kontrol regülatörü bozulmuş veya hiç görev yapmıyor demektir.

Ancak akülere bağlı değilken regülatör uçlarını boşta iken ölçtüyseniz bunu çok da dikkate almayın,çünkü akülere bağlandığı anda şarj sonunda 13.80-14.00 volt dc. civarlarına geldiğinde bir kesme yapması asıl önemlisidir.Ancak her durumda bunu hiç yapmıyor,şarja devam ediyorsa (Bu esnada 16-17 volt dc. kutup başlarından avometreyle de ölçülüyorsa) regülatörde bir sıkıntı var demektir.Kolay gelsin.
 
Merhaba.Şarj kontrol cihazı akülere bağlı iken bunu ölçtüyseniz eğer,bu değerlere yükselmesi akülere çok zararlıdır,aşırı şarj işlemiyle aküleri aşırı ısıtıp elektrolitlerini kurutabilir.Bu durumda şarj kontrol regülatörü bozulmuş veya hiç görev yapmıyor demektir.

Ancak akülere bağlı değilken regülatör uçlarını boşta iken ölçtüyseniz bunu çok da dikkate almayın,çünkü akülere bağlandığı anda şarj sonunda 13.80-14.00 volt dc. civarlarına geldiğinde bir kesme yapması asıl önemlisidir.Ancak her durumda bunu hiç yapmıyor,şarja devam ediyorsa (Bu esnada 16-17 volt dc. kutup başlarından avometreyle de ölçülüyorsa) regülatörde bir sıkıntı var demektir.Kolay gelsin.

10 numara anlattınız elinize sağlık ,,,,,,,,,
 
YARDIMLARINIZ VE İLGİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM

Merhaba.Şarj kontrol cihazı akülere bağlı iken bunu ölçtüyseniz eğer,bu değerlere yükselmesi akülere çok zararlıdır,aşırı şarj işlemiyle aküleri aşırı ısıtıp elektrolitlerini kurutabilir.Bu durumda şarj kontrol regülatörü bozulmuş veya hiç görev yapmıyor demektir.

Ancak akülere bağlı değilken regülatör uçlarını boşta iken ölçtüyseniz bunu çok da dikkate almayın,çünkü akülere bağlandığı anda şarj sonunda 13.80-14.00 volt dc. civarlarına geldiğinde bir kesme yapması asıl önemlisidir.Ancak her durumda bunu hiç yapmıyor,şarja devam ediyorsa (Bu esnada 16-17 volt dc. kutup başlarından avometreyle de ölçülüyorsa) regülatörde bir sıkıntı var demektir.Kolay gelsin.
Şarj kontrolcüsünün arzalı olduğunu sayenizde anladım.

Bir diğer sorun ise şudur sistemimi biraz daha geliştirerek bir adet daha akü alarak toplam akü kapasitemi 80 ahm çıkardım, bunun yanında 24volt değerinde bir tane invertör (12volt inertörlere göre daha vermli olduğunu duydum ve) aldım. Ancak aküleri şarj ederken şarj cihazına paralel invertöre bağlarken seri şekilde manuel olarak bağlantı yapıyorum. :) Buna bir göntem geliştirerek bir sistem ile otomatik veya şartel ile tek hareketle nasıl 24volt seri hale getirebilirim...
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,875
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst