Solar Şarj kontrol cihazları hakkında

Ustam öncelikle alakanız için teşekkür ederim.

şimdi elimizde 12v 150ah akümüz var bunun;

1/10 u 15A , 1/5 i 30A, 1/3 ü 50A yapar bu oranlamaya göre en fazla 1/5 i kadar şarj akımı verebiliriz.

Evet ama,

Etikette 30 amper initial akımı yazıyor. Yani 1/5 in altına inmemek lazım.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Evet ama,

Etikette 30 amper initial akımı yazıyor. Yani 1/5 in altına inmemek lazım.

serkan ustam merhaba yazdığım cevaba mptt ile ilgili güncelleme yaptım bilginiz olsun :)

Evet bende dediğim gibi maximum 1/5 oranında şarj etmemiz lazım oran düştükçe yani 1/3 olduğunda 50A şarj aküye zarar verecektir.
 
mppt ile pwm ile ilgili şu konuya bakabilirsiniz.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/solar-şarj-regülatörleri-mppt-pwm-v-s.95908/

Ayrıca olaya akım ve voltaj olarak bakma güç olarak bak.

PWM ile MPPT konusunu açmak gerekirse teknik olarak iki mantığı anlamak gerekiyor.

pwm de gelen dc voltaj anahtarlanarak çıkışa veriliyor ve anahtarlama ile çıkış voltajı sabitleniyor. Bu arada bir verim kaybı var ama ısı olarak atılan enerjı daha azdır.

mppt de ise hem giriş gerilimi hemde çıkış gerilimi kontrol altındadır. Ayrıca arada indüktör olup yüksek frekansta sürülüp güç daha verimli çıkışa aktarılmaktadır.

Arada dönüşüm verim farkı vardır. Daha geniş zamanda bir kaç resimle konuyu desteklerim.
 
mppt ile pwm ile ilgili şu konuya bakabilirsiniz.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/solar-şarj-regülatörleri-mppt-pwm-v-s.95908/

Ayrıca olaya akım ve voltaj olarak bakma güç olarak bak.

PWM ile MPPT konusunu açmak gerekirse teknik olarak iki mantığı anlamak gerekiyor.

pwm de gelen dc voltaj anahtarlanarak çıkışa veriliyor ve anahtarlama ile çıkış voltajı sabitleniyor. Bu arada bir verim kaybı var ama ısı olarak atılan enerjı daha azdır.

mppt de ise hem giriş gerilimi hemde çıkış gerilimi kontrol altındadır. Ayrıca arada indüktör olup yüksek frekansta sürülüp güç daha verimli çıkışa aktarılmaktadır.

Arada dönüşüm verim farkı vardır. Daha geniş zamanda bir kaç resimle konuyu desteklerim.

Alakanız için tekrar teşekkür ederim. Pazar günü evimde uyguladığım prototip aşamasındaki solar sistemimi forumda paylaşacağım. Hem kurmak isteyen arkadaşlara bir fikir kaynağı olur hemde almak istediğim eleştiriler ışığında baharda yapacağım daha büyük sistem için daha iyi bir uygulama yapmak olacak.

İşin garip yani şimdi fark ettim.

Elimdeki Orbus 12v 38ah akünün max. initial akımı 15.2a
Bugün aldığım Or-tec 12v 60ah akünün max. initial akımı 6.6a
Adsız.jpg

IMG_7659.JPG
@serkan_48
 
Hadi bakalım.

Aslında benimde bir projem var-dı artık çalışmıyor. Resimde görüleceği üzere.

Bir ara paneli ameliyat etme projem var. Darbe alan hücrelerin olduğu yeri açıp hucre tab tellerini kısa devre edip kırık hücreleri atlayacağım. Sonra panelin önünü ince bir cam koyup kenarından izole edeceğim. Güçten biraz feragat olacak ancak paneli kurtarabilirim düşüncesindetim. 2 hücrede sıkıntı var. Bu hali ilede çalışıyor ama sağlıklı değil.

WhatsApp Image 2018-11-02 at 20.42.31 (1).jpeg
WhatsApp Image 2018-11-02 at 20.42.31.jpeg
 
Hadi bakalım.

Aslında benimde bir projem var-dı artık çalışmıyor. Resimde görüleceği üzere.

Bir ara paneli ameliyat etme projem var. Darbe alan hücrelerin olduğu yeri açıp hucre tab tellerini kısa devre edip kırık hücreleri atlayacağım. Sonra panelin önünü ince bir cam koyup kenarından izole edeceğim. Güçten biraz feragat olacak ancak paneli kurtarabilirim düşüncesindetim. 2 hücrede sıkıntı var. Bu hali ilede çalışıyor ama sağlıklı değil.

Ekli dosyayı görüntüle 49301Ekli dosyayı görüntüle 49302

offf ustam ne olmuş böyle panel camı kırılmış galiba ? nasıl oldu bu ? Bendeki 130w panelden bir tane daha vardı onunda camı bu şekilde olmuştu dağıtıp camı değiştirebilirmiyim diye düşündüm ama her yerden silikonladıkları için hücrelere zarar vermeden zor diye düşündüm. Babam nereye kaldırdı bilmiyorum depoda duruyor ise beraber birşeyler yapabiliriz belki :)
 
Panel sağ en alttan bir üstündeki hücreye yaklaşık 8 - 10 cm çapında bir nesneden darbe almış. O ve üstteki hücreler çatlak. Bu hali ile 36 voltta 5 amper güç aldım ancak panel camı çatlak olduğu için kışın su girmesi sorun oluyor.

Bu durumla ilgili yolumu şöyle düşündüm.

Önden öncelikle camı açıp hücreye ulaşıp kırık iki hücreyi by pass edicem. Sonra camı açtığım yeri şeffaf epoksi ile dolduracağım. Sonra panel boyutunca cam kestirip önüne yatıracağım. Çevresine su nem ve uv den etkilenmeyecek bir mastik silikonla geçip etrafına alüminyum köşebent geçmeyi planlıyorum.

Umarım paneli kurtarırım. Biraz verim düşümü olacak ama onuda kabullendim.

Sizin sorun sadece cam ise daha kolay halledilebilir düşüncesindeyim. Sadece alacağınız camı ışık geçirgenliği yüksek olan camlar var içindeki demir oranı az olanlardan. Demir olup olmadığını cama yandan baktığınızda bazı camlar yeşil renkte görünür bu camların ışık geçirgenliği düşüktür o yüzden beyaz olan ışık geçirgenliği yüksek cam kullanmalısınız.

kolay gelsin.
 
@serkan_48
@ŞEF

Ön bilgi olarak, öncelikle oturduğum daire 12 katlı bir sitenin 12.dairesi dairede kaçak akım rölesi ve 4 adet sigorta (2 tanesi prizler 2 tanesi lambalar için) mevcut. Prototip solar sistemimde 300w modifiye sinüs inverter kullanıyorum. Solar sistemde herhangi bir topraklama bağlantısı yok.

Ben şuanki prototipte solar sistemim ile tüm evin ışık beslemesini sağlıyorum. Ama burada bir bilinmezlik içindeyim oda şu, bildiğiniz üzere (benimde bu forumdan da öğrendiğim üzere :) ) inverter/jeneratör gibi tek fazlı elektrik üreten cihazlarda nötr yok iki kutup arası 220v var (110v+110v)

Sorun şu ben evin lambalarını solar sistemden beslerken aynı zamanda da prizler Şebeke üzerinden besleniyor ve ben inverter den çıkan uçlarından birini sigorta kutusundan ayırdığım (4 sigorta var 2 si prizler 2 si lambalar için) lambaların faz uçlarına diğer ucunu da nötr hattına bağlayarak 2 aydır kullanıyorum. Prizler de yine 220v çıkış görüyorum herhangi bir cihaz yüzeyi üzerinde (buzdolabı,fırın vs.) kaçak elektrik gözlemlemedim ki olsa kaçak akım atardı zaten diye düşünüyorum.
Yani ben burda şebekenin nötr ucunu ortak uç olarak farz ettim ama yaptığım doğrumu yanlışmı u
Panel sağ en alttan bir üstündeki hücreye yaklaşık 8 - 10 cm çapında bir nesneden darbe almış. O ve üstteki hücreler çatlak. Bu hali ile 36 voltta 5 amper güç aldım ancak panel camı çatlak olduğu için kışın su girmesi sorun oluyor.

Bu durumla ilgili yolumu şöyle düşündüm.

Önden öncelikle camı açıp hücreye ulaşıp kırık iki hücreyi by pass edicem. Sonra camı açtığım yeri şeffaf epoksi ile dolduracağım. Sonra panel boyutunca cam kestirip önüne yatıracağım. Çevresine su nem ve uv den etkilenmeyecek bir mastik silikonla geçip etrafına alüminyum köşebent geçmeyi planlıyorum.

Umarım paneli kurtarırım. Biraz verim düşümü olacak ama onuda kabullendim.

Sizin sorun sadece cam ise daha kolay halledilebilir düşüncesindeyim. Sadece alacağınız camı ışık geçirgenliği yüksek olan camlar var içindeki demir oranı az olanlardan. Demir olup olmadığını cama yandan baktığınızda bazı camlar yeşil renkte görünür bu camların ışık geçirgenliği düşüktür o yüzden beyaz olan ışık geçirgenliği yüksek cam kullanmalısınız.

kolay gelsin.

Öncelikle teşekkürler. Anladığım kadarıyla çatlak camı sökmeden üzerine bir cam ekleyeceksiniz. Hücrelerin cam üzerindeki çatlaklar üzerinden ışık geçirebildiğini düşünmedim hiç. Bunu aynı çatlak bir camın arkasından ileriye baktığımızda oluşan bozuk görüntü gibi panel verimi üzerinde de epey bir olumsuz etki yaratacağını düşünmüştüm.
 
Bir miktar olumsuz etki olacaktir elbet ama ne yapalim kotunun iyisi diyorum artik. 250 watt panelden en kotu 200 watt alsam fenami?

Bu hali ile 34 voltta 4 amper cektim 140 - 150 watt yapar ki elimde yukleyecek daha fazla yukum yoktu dahasinida verecekti.
 
Merhaba. Kuru (jel) akülerde yazan standby use charge : tampon şarj akımı olup sürekli olarak fişten çekilmeden uygulanan şarjı , cycle use charge : 1/10 kuralına göre akü tam şarj oluncaya kadar uygulanan şarj akımı (amper) değerini, initial current ise: İlk başlangıç şarjında verilecek max.. akımı (amperi) gösteriyor. Etiketetki bu uyarıya göre bu değer akü amper * saat kapasitesinin 1/5'inden daha yüksek olmamalı yani akü amperinin 1/6, 1/7 'si gibi daha yüksek amper değerleri olarak sadece ve sadece ilk dolumda uygulanır, daha sonra ise isteğe göre "standby use" veya "cycle use" şarj tipini tercih edip, bu ilk (initial) şarjdan (dolumdan) hemen sonra akünüz için uygulamada bu şarj şekillerinden birini seçmiş olursunuz. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,532
Kullanıcılar
449,907
Son üye
ayse.krcsarge

Yeni konular

Geri
Üst