sogutma sisteminde kapalı devre yıkama usulleri

Salim

Üye
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
91
Puanları
1
Yaş
39
uzman arkadaşlarımdan bir istirhamda bulunacağım.fikirlerini paylaşırlarsa memnun kalırım.geçmiş dönemlerde büyük sogutma gruplarında sistemi montajından sonra R11 gazı ile yıkama işlemi yapılıyordu.fakat bu gazı kullanmayı yasakladılar.sizler şu anda hangi gazı veya uygulamayı tavsiye edersiniz.birçok yöntem tavsiye edilmekte ancak hiç birinden emin degilim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Merhabalar,
R11 gazınıkısa zaman öncesine kadar bulup kullanabiliyorduk ancak son zamanlarda bulamadığımızdan onun yerine R22 gazı kullanmaya başladık.şu ana kadar sorun yaşamadık.fakat azotlama süresini biraz fazla tuttuk.Biliyorsunuz R22 gazıda yasaklılar listesine girdi ve kullanımı kısıtlandı.sanırım bu işlem için sırf azot kullanacağız.

kolay gelsin
 
Doğru en güzeli azot... Basınçlı bir şeklide vererek sistem temizlenecek.



Ayrıca şunuda belirteyim..



Mesela kompresör motor sargıları yanmış bir sistemi temizleyecekseniz kısa yoldan anlatayım sistemi azotla süpürüp kompresör montajından sonra kaçak testleri ve vakumlama yeni yağ şarjı gaz şarjı ardından çalıştırma işlemleri yapılır. demek istediğim her halukarda içerde pislik kalacaktır. Bu pislikte dryerlerde ayrıca yağda toplanır. Çalıştırma işleminden sonra takipte olunup yağ bozulma durumuna göre belli bir süre sonra bozulan yağı alıp yeni yağ şarjı ve dryer değişimleri ile sistem temizlenmelidir.



Kolay gelsin iyi çalışmalar..
 
degerli fikirleriniz için teşekkür ediyorum.Allah razı olsun.ancak R11 gazını biliyorsunuz sistemin içindeki hertürlü kir pas v.s ne varsa temizleyip ayna gibi yapıyordu.azot ise sadece basınçlı bir süpürme işlemi.yani mevcut kirliligin dışarı atılması.ama yeni pratik çareler önermi
şsiniz memnun kaldım..işlerinizde başarılar dilerim.
 
R11 in faydası atmosfer basıncında bile bir süre likit yani sıvı fazında kalabilmesidir. Buda içerde yıkama işlemini gerçekleştirir. Bunu yüksek basınçlı hiçbir gazla R22 - R134 - 407 - 410 v.b. hiçbir gazla yapamayız. Çünkü atmosfer basıncında bu gazları likit fazında tutamayız. Anında yada hızlı bir şekilde buharlaşır. Bazı arkadaşlar onun yerine carbontetraclorur gibi akışkanları kullanıyorlar. Ama solunması ve atmosfere zarar verdiği için onlarda sakıncalı..

Bu nitelikleri taşıyan başka bir akışkan bulabilirseniz onuda kullanabilirsiniz. Evet azot kuru gazdır. İçeriyi yıkama gibi bir özelliği yoktur ama yüksek basınç ile süpürdüğü ve temini ucuz kolay olduğu için tercih sebebidir.

Kolay gelsin iyi çalışmalar...
 
serkan ustam verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim.sanada kolay gelsin...
 
Merhabalar,

Dediğiniz gibi eskiden R-11 kullanarak sistemleri çok güzel bir şekilde temizleyebiliyorduk. Yasaklanmanmasından sonra bir çok malzeme söylediler ama hiç biri R-11 in yerini tutmuyor ve bazılarını sistemde buharlaştırmak gerçekten zor oluyordu. Ben son iki yıldır Würt'ün 20 Lt'lik bidonlarda satılan fren balata temizleyicisini kullanıyorum. Sisteme R-11 gibi şarj ettikten sonra, arkasından azot ile süpürüyorum. Kompresör yanığı olan sistemerde, sistemi temizlemek için bana göre şu anda en güzel malzemenin bu olduğunu söyleyebilirim. Denemenizi tavsiye ederim. Yanmış olan sistemde temizlik yapmadan kompresörü çalıştırmak, sistemde asit oluşumu yapacağından dolayı kompresörün tekrar yanmasına sebebiyet verecektir. Azot ile süpürme, yağ drayer değişikliği yaparak temizlemek daha pahalı ve daha uzun zaman alacaktır.

Saygılar.

Saygılar.
 
arkadaşlar yeteri kadar anlatmış çalıştırarak yağ drayer,şu anda r11 diye solventler satılıyor ve kullanılbilir
 
ilgilenen arkadaşlarıma teşekkür ederim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,317
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst