softstarter ve lokal kompanzasyon

Elektronik kontaktör kullanmanızı tavsiye ederim.


Elektonık kontaktörden kastınız nedir. Algılamaları ve düzeltmeyi kendi kendinemi yapıyor..

Tristörlü anahtarlama modülü sıfır geçiş noktasında tetikleme yapar.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
:eek:
Softstarter a normal kondansatör bağlanmaz. bknz geri besleme voltajı,trafo anma akımı, voltaj düşümü,motor kalkınma şekli
Şayet şebekenizde voltaj çökmesi söz konusu değilse softstartere bağlayacağınız bir röle yardımı ile bu problemi aşabilirsiniz.
Bu röleyi cihazınızın programlanabilir kontağına bağlanabilir.
Kondansatör voltaj düşümü olan Şebeke de mutlaka 440V secilmelidir.
Mümkünse softstarter yerine sürücü kullanılmalıdır.

Saygılarımla
 
slm lar arkadşalar hiç bir suretle kondansatörü soft star cıkışına baglmayın malum içindeki Tristörlü da skıntı olur yanına kontaktör koyuup soft satrın girişinden kondansatör kontaktörüne gecinki kondansatöründe cektigi amper Tristörden gecmesin ..yanına zeybek kardeşimizin dedigi gibi zaman rölesi koymak motor mantıklı motor kalkış rampasını tamamlayıp tam devre gectigi süreyi ölcün süreyi ona göre ayarlayın gerilim düşümüne gelince kaplo kesiti yeterli ise trafodan voltajı bir kademe yukselttin örnegin 380 volt cıkış veren trafomuz uzun mesafe ve güç fazlalıgı nede ile kaplo kesiti nide hesap edersek 360 lara düşüyor ise malum amp cok cekecektir ama biz trfo cıkış voltajımızı 400 volta ckarırsak kayıp ile birlite 380 ta eş kalıcak buda sizin enerji kayıp ınızı bir nevi yok edicek tir kolay gelsin..
 
slm lar arkadşalar hiç bir suretle kondansatörü soft star cıkışına baglmayın malum içindeki Tristörlü da skıntı olur yanına kontaktör koyuup soft satrın girişinden kondansatör kontaktörüne gecinki kondansatöründe cektigi amper Tristörden gecmesin ..yanına zeybek kardeşimizin dedigi gibi zaman rölesi koymak motor mantıklı motor kalkış rampasını tamamlayıp tam devre gectigi süreyi ölcün süreyi ona göre ayarlayın gerilim düşümüne gelince kaplo kesiti yeterli ise trafodan voltajı bir kademe yukselttin örnegin 380 volt cıkış veren trafomuz uzun mesafe ve güç fazlalıgı nede ile kaplo kesiti nide hesap edersek 360 lara düşüyor ise malum amp cok cekecektir ama biz trfo cıkış voltajımızı 400 volta ckarırsak kayıp ile birlite 380 ta eş kalıcak buda sizin enerji kayıp ınızı bir nevi yok edicek tir kolay gelsin..

Trafoyu 380 den 400 e çıkarınca normal akım yüküne maruz şebekede 380 volt ile çalışan motorlar kondansatörler alıcılar ne hale gelir. Böyle işletmelerde haftada 2-3 motorun yanması gayet normal karşılanır. Arkadaşımızın önerisi doğru (prensiben) ama şebeke tesiri yüzünden bu tip çözümlerden uzak durunuz.
 
Yukarıda, motorun uclarına kondansatörü bir zaman rölesı uzerınden gecıkmelkı baglayın demişdim ama, bırf cok arkadasımda, softsatrter cıkısına kondansatör baglamanın zararlı oldugunu yazmıslar.Evvelsi gün bir ıhtıyac nedenıyle softsatrter kullanım kılavuzuna bakarken dikkatimi çekti. Evet, orada da cıkısa kondansatör baglamayın, yazıyor. Bu durumda kondansaötür ya panoda girişe kontaktör üzerınden vereceksınız. Yada, sizinb sorunbunuz olan, motoru büyüttüğünüz için kablodan dolayı olan sıkıntısınız kabloyu değiştişrerek halledeceksiniz.
İlk yorumum için özür dılerım. Dogrusu, arkadaşlarımın önerisi gibidir..
 
şöyle bir proje uygularsanız çözüme kavuşabilirsiniz.bu gibi yüklerde kompanzasyon besleme kablosu ayrı çekilirse hiç bir problem yaşamazsınız. veya kablo kesitiniz müsaitse motor besleme kablosundanda kompanzasyona çıkış alabilirsiniz.ayrıca bu sistemi ana dagıtım panonuzada monte edebilirsiniz.yapacagınız şey motorun besleme kablolarının herhangi birine akım trafonuzun montesi ve reaktifroleye baglanması yeterlidir.çünki ne softstart etkilenir nede motor.
 
şöyle bir proje uygularsanız çözüme kavuşabilirsiniz.bu gibi yüklerde kompanzasyon besleme kablosu ayrı çekilirse hiç bir problem yaşamazsınız. veya kablo kesitiniz müsaitse motor besleme kablosundanda kompanzasyona çıkış alabilirsiniz.ayrıca bu sistemi ana dagıtım panonuzada monte edebilirsiniz.yapacagınız şey motorun besleme kablolarının herhangi birine akım trafonuzun montesi ve reaktifroleye baglanması yeterlidir.çünki ne softstart etkilenir nede motor.[/QUOTE Arkadaşım, yukarıda arkadaslarımı8zın ve benımde yorumum, softstarter çıkısına yani motor kablosuna direkt kondansatör baglanamasının mahsurluolduğu yönünde. Kaldıki, üretici firmalarda bu yolda normal karşılamıyor. Ayrıca, reaktıf röleden bahsedıyorsunuz. Tek bir motor için, sız otomatık kompansazyonmu öneriyorsunuz, benmi yanlış algıladım.

Soruyu soran arkadaşımız, mevut motoru büyüttüğünden dolayıı kablonun ısındıgını belırtıyor. Ya kabloyu değiştirecek. Yada motor yo laldıkdansonrada, softstarteri devreden cıkartıp kontaktörle şebekeye baglıyacak ve sonra kondansatör devreye alacaldır.
Benim görüşüm böyle...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,578
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst