softstarter ve lokal kompanzasyon

Katılım
26 Nis 2012
Mesajlar
14
Puanları
1
arkadaşlar softstarter ile çalıştırmış olduğum 90 Kw motora lokal kompanzasyon yapmak istiyorum. Bunun softstarter'e bir zararı olurmu? böyle bir uygulama yapan oldumu? böyle bir uygulama ne gibi sonuçlar doğurur? değerli yorumlarınızı bekliyorum
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
ewet arkadasım ben 2 hafta önce 55 kw dalgıcta denedim sonuc alamadım cihazdan inlemeler geldi. abb ye danıştım ve yanına harici bir kontaktör bagladım.
 
benim sistemimde cihaz ile motor arası mesafe uzak motor gücünü 75 Kw tan 90 Kw a çıkarttım. dolayısı ile kablodaki gerilim düşümü arttı ve kabloda ısınma oluşmaya başladı. soruna çözüm olarak lokal kompanzasyon ile kabloda tasınan indüktif akımı düşürürsem kablonun yeterli olacağını düşündüm. ama buna cihaz izin verirmi bilemiyorum.
 
peki panoya soft starterin yanına bir kontaktör koysam ve motor kalkındıktan sonra kontaktörü cihaz kontağı üzerinden çalıştırsam ve motoru kontaktör üzerinden beslemeye devam etsem motor kalkınmasını tamamladıktan sonra motor klemensinde alacağım kablo ile kondansatörü çalıştırsam olurmu acaba?
 
ewet arkadasım ben 2 hafta önce 55 kw dalgıcta denedim sonuc alamadım cihazdan inlemeler geldi. abb ye danıştım ve yanına harici bir kontaktör bagladım.

kontaktörü nasıl bağladın? kalkınmadan sonra soft starter devrede kalıyormu yoksa devre dışımı oluyor? Birde kondansatörün nerede motor klemensindemi yoksa panodamı?
 
Softstar derde, hızını tamamladıkdan sonra by-pass yapar,. Ayrıca, kumanda devresınde, RA2-RC2 klemensleri by-pass tamam oldugunda , kontak vereri. Bunlara konmpansazyon için ayrı bır kontaktör baglayıp kndansatörü buraya baglıyabilirsiniz.Ama şahsi düşüncem, sız gerilim düşümünden sorunlusunuz. Kondansatörü hat sonuna, motor ayakın bir yere baglamanız gerekır. Şöyle olablirmi,
kumandayı sofstarterden alıp kontaktör ve kondansatörü kuyu yanında motor kablosuna baglamak. Bu suretle kablodakı gerilim düşümü engellenmiş olabilir. Ama bu işlem, sofstarter devresi tamamlayınca olmalı. Ya kendı devresınden kontak alın, yada ayrı bir zaman rölesı ıle 15 sanıye gibi bir süre sonunda kuyu yanında kontaktör cektirip kondansatörü devreye alınız...
 
Softstar derde, hızını tamamladıkdan sonra by-pass yapar,. Ayrıca, kumanda devresınde, RA2-RC2 klemensleri by-pass tamam oldugunda , kontak vereri. Bunlara konmpansazyon için ayrı bır kontaktör baglayıp kndansatörü buraya baglıyabilirsiniz.Ama şahsi düşüncem, sız gerilim düşümünden sorunlusunuz. Kondansatörü hat sonuna, motor ayakın bir yere baglamanız gerekır. Şöyle olablirmi,
kumandayı sofstarterden alıp kontaktör ve kondansatörü kuyu yanında motor kablosuna baglamak. Bu suretle kablodakı gerilim düşümü engellenmiş olabilir. Ama bu işlem, sofstarter devresi tamamlayınca olmalı. Ya kendı devresınden kontak alın, yada ayrı bir zaman rölesı ıle 15 sanıye gibi bir süre sonunda kuyu yanında kontaktör cektirip kondansatörü devreye alınız...

Elektronik kontaktör kullanmanızı tavsiye ederim.
 
Elektronik kontaktör kullanmanızı tavsiye ederim.


Elektonık kontaktörden kastınız nedir. Algılamaları ve düzeltmeyi kendi kendinemi yapıyor..
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,877
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst