Sisteme gaz sarji ederken kompresörun çalışması ne kadar gerekli

Gürkanizmir

Katılımcı Üye
Katılım
14 Kas 2017
Mesajlar
1,119
Puanları
56
Yaş
34
Konum
İzmir
Sisteme gaz sarji ederken kompresörun çalışması ne kadar gerekli. Bazi klimalarda gaz verirken terazi ile verdiğim için mesela 2 kg veriyorum. Cihaz da çalışmadan alıyor. Almayı kesse çalıştirip emiş yaptırırım ama sanki buna gerek yok gibi görünüyor.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Asıl doğru uygulama gaz şarjından önce vakum yaptırmaktır. Vakumdan sonra gaz şarjına başlamak gerek. Servisciler oyalayıcı olduğundan genelde bununla uğraşmaz boruları bağlar dış üniteden gazı sisteme verir. Tabii verim yerlerde !
 
Şu an gaz şarjı yaparken tüp basıncınız yeterli miktarı aktarmaya yetiyor. Yetmediği zamanlar ( genelde kışın tüp soğuk iken ) gazı nasıl ittirecek siniz?

Ya tüpü ısıtacak sınız yada karşı basıncı düşüreceksiniz. Karşı basıncı en kolay nasıl düşürürsünüz? Kompresörü çalıştırarak tabiki.
 
Vakum yapıyorum tabi. Vakum da içerideki basınç baya düşmüş oluyor. 1 2 kg alan sistemlerde 410 için komp çalıştırmadan verdiğim oldu. Ama tabi komp çalışması daha iyi. Deneme amaçlı yapmıştım
 
Vakum yapıyorum tabi. Vakum da içerideki basınç baya düşmüş oluyor. 1 2 kg alan sistemlerde 410 için komp çalıştırmadan verdiğim oldu. Ama tabi komp çalışması daha iyi. Deneme amaçlı yapmıştım
Gaz şarjı anında kompresörün çalışması iyi değildir. Bu iki şekilde sistemi olumsuz etkiler;
1. Kompresör gaz şarjı anında gaz eksik olduğu için yüksek superheat ile çalışır ve ısınır.
2. Bu olmasın diye likit fazında gaz verilir ve superheati düşürsede kompresörde ki hidrolik basıncı arttırır, yağlanmasını engeller v.s. v.s gibi etksi olur.
Şu ana kadar yapılan yorumlar doğrudur.
Gerçek şarj şöyle olmalı;
1.Sistem vakum edilmeli (Uygun ekipman ile tabi)
2.Pozitif basınca çıkana kadar buhar fazında gaz verilmeli ve tekrar vakum edilmeli
3.Bu iş en az 3 kez yapılmalı (Triple deep vacuum denir)
4.Son vakum işleminden sonra likit hattından veya likit deposundan sıvı fazda gaz verilmeli.
Eğer tüp basıncınız düşük ise sıcak hava tabancası kullanılmalı.
Şarj miktarı bilinmiyor ise yapacak bir şey kalmayacağından 3. nolu adımdan sonra likit hattından bir miktar sıvı fazda gaz vererek sistem LP hatasından kurtarılmalı ve kontrollü olarak sıvı fazında emiş hattından verilmeli.

Saygı ile...
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst