Siemens Micromaster Asansör Problemi

himmm

Üye
Katılım
9 Tem 2010
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
47
Merhabalar.
*Vektör kontrollü Siemens Micromaster ile 2,2 KW Asansör motoru sürüyoruz. Karşıt ağırlık ile araba dengesi çok iyi. Fakat Yön ve hız girişleri normal bir şekilde invertör'e gelmesine rağmen ekranda hiç bir hata olmaksızın yaklaşık 1-2 saatte bir invertör stop'a geçiyor ve motorumuz da duruyor.

*Bu invertörü bu pozisyona yeni taktık. Daha öncesinde 440 vardı fakat onda da kalkış için start verdiğimizde yaklaşık 1 sn kadar hareket etmemesi sebebiyle değiştirmek zorunda kaldık. Eğer 440 invertöre start verdiğimizde yaklaşık 1 sn kadar harekete geçmemesi ile alakalı bir tecrübeniz varsa ve bunu da paylaşırsanız çok sevinirim.
(Kalkış rampası ile alakalı bir durum değil)
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
P1311[3] Hızlandırmagüçlendirmesi (acceleration boost) Min: 0.0

CStat: CUT Datatipi: Float Birim: % Def: 0.0
P-Grubu: CONTROL Aktif: Immediately Hız.Dev.Al.No Max: 250.0

P1311 yalnızca rampalanmaesnasında güçlendirme üretir. Bu yüzden hızlanma ve yavaşlama sırasında ilavetork gerektiren yerlerde kullanışlıdır.

Pozitif bir set değerideğişikliğinden sonra P0305 (nominal motor akımı) ile orantılı [%] olarakgüçlendirme uygular ve set değerine ulaşıldığında çekilir.



gerilim değerleri

V_AccBoost,100 = nominal motorakımı (P0305) * Stator direnci (P0350) * Hız.güçlendirmesi (P1311)
V_AccBoost,50 = V_AccBoost,100 / 2
Index:
P1311[0] : 1.Sürücü veri seti (DDS)
P1311[1] : 2.Sürücü veri seti (DDS)
P1311[2] : 3.Sürücü veri seti (DDS)
Bağımlılık:
P0640 (motor aşırı yük faktörü[%]) değeri güçlendirmeyi sınırlandırır.

Hızlandırma güçlendirmesinin(P1311) vektör çalışma esnasında bir etkisi bulunmamaktadır. Bunun sebebivektör çalışmada inverterin sürekli olarak optimum çalışma koşullarınıhesaplıyor olmasıdır.
Note:

Hızlandırma güçlendirmesiküçük pozitif set değeri değişikliklerine cevap vermeyi iyileştirebilir.


Notice:
Güçlendirme seviyesiniartırmak motorun ısınmasını artırır.
Details:
Güçlendirme öncelikleri içinP1310’daki notlara bakınız.
Seviye:
2


P1312[3] Kalkışgüçlendirmesi Min: 0.0

CStat: CUT Datatipi: Float Birim: % Def: 0.0
P-Grubu: CONTROL Aktif: Immediately Hız.Dev.Al.No Max: 250.0

Bir ON komutundan sonra aktifV/f eğrisine (lineer veya kuadratik) sabit lineer offset uygular ve aşağıdakidurumlar oluşana kadar aktif kalır :
1) rampa çıkışı ilk kez setdeğerine ulaşana kadar
2) set değeri mevcut rampaçıkışından daha düşük bir değere düşürülene kadar

Kalkış güçlendirmesi yüksekataletli yükleri kaldırmak için kullanışlıdır.

Kalkış güçlendirmesini çokyüksek bir değere ayarlamak cihazın akımı sınırlandırmasına ve bunun sonucuolarak da çıkış frekansını set edilmiş frekansın altında tutmasına sebep olur.



gerilim değerleri

V_StartBoost,100 = nominalmotor akımı (P0305) * Stator direnci (P0350) * Kalkış güçlendirmesi (P1312)
V_StartBoost,50 = V_StartBoost,100 / 2
Index:
P1312[0] : 1.Sürücü veri seti (DDS)
P1312[1] : 2.Sürücü veri seti (DDS)
P1312[2] : 3.Sürücü veri seti (DDS)
Örnek:
Set değeri = 50Hz. Kalkış güçlendirmesi ile kalkış. Kalkışrampası sırasında, set değeri 20 Hz’e değiştirilir. Set değeri değişirdeğişmez, kalkış güçlendirmesi kaldırılır çünkü set değeri mevcut rampaçıkışından daha küçüktür.
Bağımlılık:
P0640 (motor aşırı yük faktörü[%]) güçlendirmeyi sınırlandırır.

Kalkış güçlendirmesinin(P1312) vektör çalışma esnasında bir etkisi bulunmamaktadır. Bunun sebebivektör çalışmada inverterin sürekli olarak optimum çalışma koşullarınıhesaplıyor olmasıdır.
Notice:

Güçlendirme seviyeleriniartırmak motorun ısınmasını artırır.


Details:
Güçlendirme öncelikleri içinP1310’daki notlara bakınız.
 
bence de senin sorunun kalkış rampası ile değil gibi duruyor.büyük ihtimalle sürücün start alıyor ancak motora yol verirken ilk kalkışta çıkış gerilimin yetersiz kalıyor ve gecikmeli çalışıyormuş gibi algılanıyor .asansör uygulamasında değil ama başka bir sistemde aynı sorunu yaşamıştım p1310 p1311 ve p1312 parametrelerini bi incelersen belki sorununu çözersin..
 
bencede senin problemin kalkış rampası ile alakalı bir durum değil gibi duruyor .aslında sürücü start alıyor ancak başlangıçtaki moment ve güç kaybı sebebiyle geç çalışıyormuş gibi algılanabilir.aynı durumla bende karşılaştım .asansör uygulaması değildi fakat sorunumuz aynıydı.p1310 p1311 p1312 parametrelerin. bi incelemeni tavsiye ederim.p1312 den kalkış güçlendirmesini açarak sorunumu halletmiştim.umarım işine yarar.P1311[3] Hızlandırmagüçlendirmesi (acceleration boost) Min: 0.0

CStat: CUT Datatipi: Float Birim: % Def: 0.0
P-Grubu: CONTROL Aktif: Immediately Hız.Dev.Al.No Max: 250.0

P1311 yalnızca rampalanmaesnasında güçlendirme üretir. Bu yüzden hızlanma ve yavaşlama sırasında ilavetork gerektiren yerlerde kullanışlıdır.

Pozitif bir set değerideğişikliğinden sonra P0305 (nominal motor akımı) ile orantılı [%] olarakgüçlendirme uygular ve set değerine ulaşıldığında çekilir.



gerilim değerleri

V_AccBoost,100 = nominal motorakımı (P0305) * Stator direnci (P0350) * Hız.güçlendirmesi (P1311)
V_AccBoost,50 = V_AccBoost,100 / 2
Index:
P1311[0] : 1.Sürücü veri seti (DDS)
P1311[1] : 2.Sürücü veri seti (DDS)
P1311[2] : 3.Sürücü veri seti (DDS)
Bağımlılık:
P0640 (motor aşırı yük faktörü[%]) değeri güçlendirmeyi sınırlandırır.

Hızlandırma güçlendirmesinin(P1311) vektör çalışma esnasında bir etkisi bulunmamaktadır. Bunun sebebivektör çalışmada inverterin sürekli olarak optimum çalışma koşullarınıhesaplıyor olmasıdır.
Note:

Hızlandırma güçlendirmesiküçük pozitif set değeri değişikliklerine cevap vermeyi iyileştirebilir.


Notice:
Güçlendirme seviyesiniartırmak motorun ısınmasını artırır.
Details:
Güçlendirme öncelikleri içinP1310’daki notlara bakınız.
Seviye:
2


P1312[3] Kalkışgüçlendirmesi Min: 0.0

CStat: CUT Datatipi: Float Birim: % Def: 0.0
P-Grubu: CONTROL Aktif: Immediately Hız.Dev.Al.No Max: 250.0

Bir ON komutundan sonra aktifV/f eğrisine (lineer veya kuadratik) sabit lineer offset uygular ve aşağıdakidurumlar oluşana kadar aktif kalır :
1) rampa çıkışı ilk kez setdeğerine ulaşana kadar
2) set değeri mevcut rampaçıkışından daha düşük bir değere düşürülene kadar

Kalkış güçlendirmesi yüksekataletli yükleri kaldırmak için kullanışlıdır.

Kalkış güçlendirmesini çokyüksek bir değere ayarlamak cihazın akımı sınırlandırmasına ve bunun sonucuolarak da çıkış frekansını set edilmiş frekansın altında tutmasına sebep olur.



gerilim değerleri

V_StartBoost,100 = nominalmotor akımı (P0305) * Stator direnci (P0350) * Kalkış güçlendirmesi (P1312)
V_StartBoost,50 = V_StartBoost,100 / 2
Index:
P1312[0] : 1.Sürücü veri seti (DDS)
P1312[1] : 2.Sürücü veri seti (DDS)
P1312[2] : 3.Sürücü veri seti (DDS)
Örnek:
Set değeri = 50Hz. Kalkış güçlendirmesi ile kalkış. Kalkışrampası sırasında, set değeri 20 Hz’e değiştirilir. Set değeri değişirdeğişmez, kalkış güçlendirmesi kaldırılır çünkü set değeri mevcut rampaçıkışından daha küçüktür.
Bağımlılık:
P0640 (motor aşırı yük faktörü[%]) güçlendirmeyi sınırlandırır.

Kalkış güçlendirmesinin(P1312) vektör çalışma esnasında bir etkisi bulunmamaktadır. Bunun sebebivektör çalışmada inverterin sürekli olarak optimum çalışma koşullarınıhesaplıyor olmasıdır.
Notice:

Güçlendirme seviyeleriniartırmak motorun ısınmasını artırır.


Details:
Güçlendirme öncelikleri içinP1310’daki notlara bakınız.
Seviye:


 

Forum istatistikleri

Konular
128,106
Mesajlar
915,022
Kullanıcılar
449,807
Son üye
bdursun

Yeni konular

Geri
Üst