Sık Olarak Diyot Patlaması

sizin kullandığınız frenler 98 volt olup peşpeşe freni açıp kapattığınızda bobin üzerinde bir gerilim oluşuyor gibi buda diyotu patlatıyor.
frenin 98 volt olduğunu nasıl biliyorsun,kullanıcı böyle birşey yazmamış ki ?
hem piyasada 1000 volt 35 amperlik gibi değişik köprü diyotlarda var KBPC3510 gibi onlarda alternatif olabilir bizim vinçlerimizde onlardan mevcut
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
frenin 98 volt olduğunu nasıl biliyorsun,kullanıcı böyle birşey yazmamış ki ?
hem piyasada 1000 volt 35 amperlik gibi değişik köprü diyotlarda var KBPC3510 gibi onlarda alternatif olabilir bizim vinçlerimizde onlardan mevcut

Bu arada KBPC5010 unutma buda 50 amperdir. Bir kontrol et bakalım köprü diyotun 2 AC ve 1 DC ucu bağlı olmasın. Bu işlerle sadece bir fabrikaya göre değerlendirirseniz yanılırsınız. Bu fren sisteminde yazıyı okursanız peşpeşe tiktak yaparsanız patlar. Ayrıca Mantıksız gelebileceğinide belirtim. yörede 98 yıllarda mermer sanayi çok hızlı geliştiğinden bu tip sorunların çok olması bizi böyle bir çöüzüm arayışına götürdü ama hala çalışan çok sayıda fren var.
Ben teçrübemi yazdım. Bu mantıklıda olsa mantıksızda olsa çalışyor.
Dereli Elektromagnetik Fren Sanayi
 
Son düzenleme:
sayın amasyalı. siz gerilimi düşürüp diyotu korumuşsunuz! biz ise diyotu büyüterek korumayi tavsiye ediyorum kondansatör,motor ve sürücülerde büyük seçmek avantaj sağlar arkadaşımız 35 yada 50 amper 1000 volt bir köprü diyot taksa sorun çôzülür tabi sistemde bir hata yoksa tşk
 
çalıştıgım fabrıkada abus marka tavan vınclerınde ekte vermıs oldugum redresoru ve bunun fren bobınını kullanıyoruz ve cok fazla start almıs oldugu halde arıza yapma olasılıgı dusuk 2-3 senedır kullandıgımız vıncler mevcut resım ektedır

g2sq0.jpg
 
Fren çıkışlarına yani artı eksi arasına 300 - 400 volt volt varistör bağla tamamdır.
Diyotun yanma sebebi muhtemelen bırakma esnasında oluşan yüksek voltajlı ters emk varistör onu kısa devre edecek diyotun patlamasını engelliyecek.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,129
Mesajlar
915,280
Kullanıcılar
449,846
Son üye
g-silver

Yeni konular

Geri
Üst