Sürücüleri senkron çalıştırmanın en sağlıklı yolu nedir?

İki Motoru Senkronize çalıştırmak için ( 2 Sinamics sürücü ile)
1. TIA Portal ve S7-1500 kullanarak. Harici Enkoder kullanılacak ise S7-1500 T (Technics) modeli kullanmak gerekir
2. Asıl eksene "Leading Axis", onu takip edecek eksene "Following Axis" diyoruz
3. "Leading Axis" sizin uygulamanızda Hız (Velocity) kontrol olarak tanımlanacak
4. TIA içinde CPU yu ve iki sürücüyü seçin (Hardware Config) Ethernet ile bağlayın.
5. Technology Object e gidin ve Add New Object seçin
6. Önce "Leading Axis" konfigürasyonu TO_SpeedAxis seçin
7. Configurasyondan uygun çalışma sistemini seçin
8. Hardware Interface te Drive ı seçin. Drive 1 olacak.
9. Drive_1 i "Leding Drive" olarak seçin
10. 5. Noya gidin sonra; "Following Axis" i TOSynchronousAxis olarak tanımlayın.
11. Aynı adımları (7. ve sonraki)tekrar edin
12. MC Power dan eksenleri "Enable" edin
13. Leading ValueInterconnection
MC_Relative i "Leading Axis" için ekleyin
14. MC_MOVERELATIVE de Execute ve Velocity i tanımlayın

Devam detayları var ancak bununla ilgili video bulursam gönderirim.
S7-1500 sizin için uygunmu?
teşekkür ederim detaylı anlatımınız için ama ben s7-1200 eğitimi almıştım, 1500 hakkında fikir sahibi değilim maalesefki
 
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
teşekkür ederim, peki encoder ile değer okuyarak anlık değeri diğer sürücüye yazmak sağlıklı bir çözüm olmaz mı?
Senkronizasyon ile ilgili soruyu bir arkadaşım Siemens e sormuştu onlar da 1200 olamaz, 1500 ile olur demişlerdi ama olay linear pozisyonlama idi.
"Siz eğer hiz senkronizasyonu yapacaksanız, sistem giriş ve çıkış hızları sabitse yani arada konveyörü durdurup işlem yapmayacaksanız olabilir" diye birşeyler hatırlıyorum, ancak söz konusu linear pozisyonlama olduğu için pek üstünde durmadık.
 
sistemi çok iyi anlayamamakla beraber, basit bir senkronizasyon için şunu yapabilirsiniz;

ana motoru çalıştırdığınızda sürücüden fiili hız bilgisi alabilirsiniz.

Bu fiili hız bilgisini kullanarak diğer motorları kontrol edebilirsiniz. yani mesela fiili hız bilgisini bir katsayı ile çarpıp diğer motorlara set hız olarak gönderirseniz basit düzeyde de olsa senkronizasyon sağlarsınız.

eğer sisteminiz çok hassas ise zaten asenkron motor kullanmamanız, asenkron yerine servo kontrole yönelmemiz gerekebilir.
 
sistemi çok iyi anlayamamakla beraber, basit bir senkronizasyon için şunu yapabilirsiniz;

ana motoru çalıştırdığınızda sürücüden fiili hız bilgisi alabilirsiniz.

Bu fiili hız bilgisini kullanarak diğer motorları kontrol edebilirsiniz. yani mesela fiili hız bilgisini bir katsayı ile çarpıp diğer motorlara set hız olarak gönderirseniz basit düzeyde de olsa senkronizasyon sağlarsınız.

eğer sisteminiz çok hassas ise zaten asenkron motor kullanmamanız, asenkron yerine servo kontrole yönelmemiz gerekebilir.
evet buna benzer bir methodu daha önce yaptığım bir panoda uyguladım ama durma ve kalkmalarda hafif bir kaçırma yaşanıyor gibi, o yüzden daha sağlıklı bir method uygulanabilir mi diye merak etmiştim.

sistem basitçe söylediğim gibi ana motorun hızına bağlı olarak farklı görevlerde 3 küçük motor daha var, bu motorların durma sürelerinde sapma olabiliyor gibi geliyor bana.
 
Yaxdıklarınızdan anladığım kadarı ile uygulamanız tam olarak Electronic cam ( Elektronik kam) uygulaması ve hassaslık isteniyor, Bunun için ana ekseniniz ac motor olsa dahi diğer eksenleriniz servo motor olmalı hatta iş sadece servo motorlar ile bitmiyor duruş ve kalkışlarda gecikme olmaması için motor güç, devir ve diğer redüktür, dişli gibi ekipmanlar büyük bir özenle seçilmeli.
 
Yaxdıklarınızdan anladığım kadarı ile uygulamanız tam olarak Electronic cam ( Elektronik kam) uygulaması ve hassaslık isteniyor, Bunun için ana ekseniniz ac motor olsa dahi diğer eksenleriniz servo motor olmalı hatta iş sadece servo motorlar ile bitmiyor duruş ve kalkışlarda gecikme olmaması için motor güç, devir ve diğer redüktür, dişli gibi ekipmanlar büyük bir özenle seçilmeli.
aslında o kadar hassasiyet yok tarifi zor sanırım biraz 🙄
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,951
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst