sürücüleri devreye alma

Katılım
14 Kas 2011
Mesajlar
55
Puanları
1
arkadaşlar sürücüler hakkın da pek bilgim yok nasıl devreye alırız klemens baglantıları nasıl yapmam lazım start ucu potansiyemetre uçları nasıl gösterilmekte dir panelle
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Piyasada bir cok AC ve DC surucu bulunmaktadır
suruculaerde tum parametreleri kullanmak zorunda değilsin fakat bası parametreleri mutlaka girmelisin.
*motor etiket değerleri
*limitler
*giriş -cıkış fonksiyon parametreleri
... vb
Ayrıca bu konuda surucu katolugundan bağlantı şekillerini ve parametre listesini bulabilirsin.
 
demek istedigim start uçları potansiyemetre uçları hepsinde farklı mı gösteriliyor..
 
Her marka sürücünün termınal baglantı sembolleri farklıdır. Kendı kullanım kılavuzlarında baglantı belirtilir.
 
genel olarak UVW motoru . RST(L1 L2 L3) uçları besleme. com (+24v) fev (rew)start uçlarıdır. AI1 0v +10V uçlarıda potansiyometredir. markadan markaya değişiktir. Sadece unutmaman gereken en önemli ayrıntı: besleme 220v sa çıkışıda 3faz 220v tur motorun klemens baılantısını onagöre yaparsın.
 
siemen sürücüler de motorun çektiği akımı nasıl görürüz ekranda
 
artık Abb gibi fc üreticilerinin türkçe katalogları var,ustaların dediği gibi her markanın programlaması farklı,istenen bilgiler hepsinde her ne kadar aynı ise örneğin motor etiket değeri gibi, fakat programlamada değişiklikler göstermektedir.ufak tefekte püf noktaları var,örneğin abb acs 800 serisinde yanlış hatırlamıyosam ID RUN fonksiyonu var örneğin bunda (motoru daha hassas tanımlama için diyebiliriz) yanlış bir seçim yaparsan motoru yanlışlıkla devreye alma sırasında çalıştırıp istenmeyen olaylara sebebiyet verebilirsin.devreye almadan önce gerekli dökümanları okursan sıkıntı yaşamazsın diye düşünüyorum.bir püf noktası da ben vereyim fc lerde motor yönünü dijital girişlerle değiştirebileceğin gibi,hani hemen 2 fazın yerini değiştireyim dönüş yönü değişsin yaparızya burda dikkat etmen gereken,fc nin girişinden değil motor tarafından yapman gerekeceğidir.fc girişinden faz değiştirmen çıkışa etki etmez.
 
arkadaşlar ben sürücüleri 10 ay öncesine kadar bilmezdim hız sürücü gördümmü panoyu yavaşca kapatır ayakkabılarımı elime alır kaçardım. ancak çalıştığım son iş yerinde memnun olduğum için ve iş gereği tamamen inverterlerle çalıştığım için siemens 4440747 mehmet bey scheneider 4443030 cem bey abb 0322359..... haşim bey sağolsunlar işimi telefonda 5 dakikada anlatarak işi bitirtiyolar bende buarada kısmen öğrenmiş oluyorum ve sırası ile inverter bölge temsilcilerinden randevu alarak fabrika atölyeme çağırarak hem çay içiyoruz hemde bana kurs eğitim veriyolar öğrenmek ve merak eden arkadaşlarımız biraz istekli olur işlerini severlerse bence herşeyi öğrenirler haziran ayında malatya inönü üniversitesine beni helikopterle bırakıp gittiler 1 ay da anlamadığım bilmediğim inverterle çalışan seramik pistonlu buhar jenaratörünü öğrendim ve devreye alıp adanaya döndüm 2000 tl otel 1000 tl yemek 500 tl telefon parası bunlar önemli değil fabrikam sadece öğrenmemi istedi bende öğrendim uzun oldu ama sindire sindire oldu
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,242
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst