Sürücülerde heavy duty anlamı nedir?

ozgurche

Üye
Katılım
21 Haz 2008
Mesajlar
30
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar. Bilen arkadaşlar için 2 sorum olacak.
Sürücülerde heavy duty ne anlama gelir.
Örneğin 100 kW'lık bir sürücü 110 kW'a mı karşılık gelir?

İlk soru ile bağlantılı olarak ikinci sorum ise, örneğin bir sürücü 60 saniye boyunca %150 yüklenebiliyorsa bu heavy duty anlamına mı gelir.

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
heavy duty:Ağır görev,Ağır işe uygun,Yoğun Kullanilan,çok dayanikli Türkçe'ye yakın olarak çevrimi böyle
 
Son düzenleme:
heavy duty -ağır şartlar altında-anlamına gelir. şöylede denebilir normal şartlarda 50 kw lık bir sürücü, hevay dutyde çalışıtırılmak isteniyorsa atıyorum 60-70 kw seçilmelidir.bunun seçimide sürücü kataloglarından bulunan ağır şart veya normal şartlardaki kw değerlerine bakılıp seçilmelidir.
 
Normal katalok değeri 315kW olan bir cihaz ağır şartlarda 250kW gibi davranacaktır. O yüzden sürücün ağır şartda çalışacaksa bir yada 2 üst güçde seçmen gerekecek. (Yani senin kastettiğinin tersi)...
60 saniye boyunca %150 yüklenmek ağır şart anlamında değildir. Çünki ağır şart süreklide olabilir sistemde yada 60 saniyeden uzunda olabilir. Örneğin bir siemens sürücü 60saniye boyunca %150 yükleyebilirsin ancak 5 dakikada bir!
 
Verdiğiniz cevaplarda ötürü teşekkür ederim.
Sayın sman arkadaşım;
Eğer endüstriyel bir tesisde kullandığımız 315 kW'lık bir motor olsa ve biz de bu motora heavy duty özelliği olmayan bir sürücü alsak, dediğin gibi ağır ortam şartları için yanlış bir sürücü almış olmazmıyız.
Sürücü güçlerine baktığımız zaman firmaların kataloglarında, küçükden büyüğe doğru( aynı güç değeri için, örneğin 90 kW ) 3 tür sürücü grubu görüyoruz.
-light sürücüler (pompa, fan gibi)
-normal şartlar altında çalışan sürücüler (normal duty diyebiliriz)
-ağır şartlar altında (heavy duty) çalışan sürücüler (konveyor, band uygulamaları gibi).
Çalıştığım işyerinde örneğin 90 kW'lık heavy duty sürücü almak istedik, abb firmasının bize katalog bilgilerinden önerdiği ve katalog bilgilerinin en üstündeki light(pompa ve fanlar için) sütunun 90 kW'lık sürücüye karşılık gelen heavy duty 110 kW'lık sürücü önerdi.
Abb firmasının önerdiği sürücü doğrumudur. Bana göre önerilmesi gereken 132 kW'lık sürücü değilmidir.
Sonradan tüm abb kataloglarını inceledim ve hepsinde aynı şeyin olduğunu gördüm.
 
Verdiğiniz cevaplarda ötürü teşekkür ederim.
Sayın sman arkadaşım;
Eğer endüstriyel bir tesisde kullandığımız 315 kW'lık bir motor olsa ve biz de bu motora heavy duty özelliği olmayan bir sürücü alsak, dediğin gibi ağır ortam şartları için yanlış bir sürücü almış olmazmıyız.
Sürücü güçlerine baktığımız zaman firmaların kataloglarında, küçükden büyüğe doğru( aynı güç değeri için, örneğin 90 kW ) 3 tür sürücü grubu görüyoruz.
-light sürücüler (pompa, fan gibi)
-normal şartlar altında çalışan sürücüler (normal duty diyebiliriz)
-ağır şartlar altında (heavy duty) çalışan sürücüler (konveyor, band uygulamaları gibi).
Çalıştığım işyerinde örneğin 90 kW'lık heavy duty sürücü almak istedik, abb firmasının bize katalog bilgilerinden önerdiği ve katalog bilgilerinin en üstündeki light(pompa ve fanlar için) sütunun 90 kW'lık sürücüye karşılık gelen heavy duty 110 kW'lık sürücü önerdi.
Abb firmasının önerdiği sürücü doğrumudur. Bana göre önerilmesi gereken 132 kW'lık sürücü değilmidir.
Sonradan tüm abb kataloglarını inceledim ve hepsinde aynı şeyin olduğunu gördüm.


Hep aynı markadan incelersen aynı sonuca ulaşman normal bence :)
Litaretürde Ağır şart= Belli bir periyot sürecinde verdiği akım değerinin %150 katını verebilmesi
Normal şart= Yine belli bir periyotta %110 akım verebilmesidir

Çoğu markada bu akımlar verilir ancak periyot belirtilmez. bu konuya dikkat etmenizi dilerim

iyi çalışmalar
 
bir de motorun kalkınmasını yük altında mı yapıyor yoksa devrine ulaştıktan sonra ( veya ulaşırken mi ) yük altına giriyor bunu hesaplaman lazım. Eğer yük altında kalkıyor ise ben her zaman bir büyüğünü seçerim. eğer sistem sürekli dur kalk altında ise dc baranın ve komponentlerin çok ısınmaması için 2 büyüğünü seçmekte fayda var.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,160
Mesajlar
915,562
Kullanıcılar
449,918
Son üye
mustafa 909

Yeni konular

Geri
Üst