Sürücülü--sürücüsüz Reaktif güç kontrol rolesi farki

Ayaz122

Üye
Katılım
5 Ağu 2018
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
33
Selamlar, sürücülü ve sürücüsüz reaktif guc kontrol rolesinin farkını söyleyebilir misiniz
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Selamlar, sürücülü ve sürücüsüz reaktif guc kontrol rolesinin farkını söyleyebilir misiniz

Sürücülü sürücüsüz derken endüktif yük sürücüsünü kastediyorsanız farkı sürücülü olan ihtiyacı kadarını kırparak sürer mesela 10 kvar şöntünüz bağlıdır sisteme ama ihtiyacınız 4 kvar dır.Sürücü sadece 4 kvarını sürer.Sürücüsüz modellerde ise kondansatör gibi kademeye bağlarsınız şöntleri bu defa gereğinden büyük şönt alır devreye ihtiyacınız 3 kvar ise 5 alır devreye 2 kvar lık farkı kondansatör çekerek dengeler.İşleyişleri bu şekildedir.Tabi işin birde maliyet boyutu var yük sürücüleri çok pahalı röle fiyatı gibi hatta daha pahalı modelleri var.Ama çok hızlı ve kesin çözüm sunuyorlar.

Sürücüsüz derken birde eski sistem röleler var bunlar şönt reaktör süremiyorlar sadece kondansatör sürebiliyorlar sisteme
 
Son düzenleme:
Ama aydınlatmanız led ise ve elektrik devreleriniz monofaze ise sürücülü sistem kompanzasyonda daha doğru bir seçimdir SVC özellikli model denilir tabi ki sadece SVC özellikli reaktif güç kontrol rölesi almak yetmez endüktif güç sürücüsüde almak lazım
 
SVC sistem kompanzasyon sistemlerine takım olarak bakmak lazım.
1.) SVC Reaktif Güç Kontrol Rölesi
2.) Endüktif Yük Sürücüsü,
3.) 3 Adet Monofaze Şönt Reaktör

Düşük güç tüketimi, monofaze yüklerin ağırlıklı olduğu, Led aydınlatma, KGK gibi ürünlerin kulanıldığı tesislerde SVC sistem kaçınılmazdır. SVC sistem için önerim: Grup Arge veya UES Power
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,893
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst