Süpürge çalışırken gelen yanık kokusu

explorer33

Üye
Katılım
14 Eyl 2018
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar 5.yılını dolduran Bosch logo marka süpürge sahibiyim.
Son zamanlarda yanık kokusu ve ısınma yapmaya başladı.
Bunun sebebi muadil torba kullanmamdan kaynaklı olabilir mi?
Yoksa yılı dolduğu için mi böyledir?

Ev ortamında tamiri mümkün müdür?
Sanırım press motor ürün.
Teşekkürler
 
Motorun kollektör denen dönen parcanın kömürü tam basmıyordur, 5 yıl olduguna göre kömür aşındı, kollektör bakır dilimlerinin arası kömür tozu doldu vs. vs.
Sonucda servıse gidecek.
 
Evde yapılabilecek birşey midir hocam?
Servis ne masraf çıkartır?
 
Kışın başında 40tl.ye aldığım Philips motorunu geçen hafta 110tl.ye aldım. Fiyatlarda anormal artışlar var.
Servis buna ne ister bilemem.
 
Süpürgenin içini açıp motorun emme ve basma hattında biriken tozlarını temizlemezseniz eğer elektrik süpürgesi motorunuz çok yakında yanabilir, motorunu değiştirmek zorunda kalırsınız, haberiniz olsun. Bu koku aslında bunun habercisidir, yani "eğer yeterince temizlenmezsem çok yakında yanabileceğim!" mesajını size tam olarak bu kokuyla vermek istiyor. Ayni durum Vestel Fırtına sulu elektrik süpürgemizde 2 yıl önce oldu, bu iç temizliğe ve çıkan motor sargısının bu kötü kokusuna (ve yanık toz kokusuna) hiç aldırmadan yine kullandık ve makinenin çalışan motoru sizlere ömür oldu. Yani makine içini açıp, bu iç gövdede aşırı biriken ve emme/basma hattında hava geçişinde, motor soğutmasında çok olumsuz olabilecek içteki sıkışan bu tozların gerekli temizlenmesini yapmanız gerekiyor. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu elektirik süpürgesinde hangi çeşit torba kullanılıyorsa onu kullanınız. Bazı elektrik süpürgesinde kağıt torbalar kullanımıyor.

Not: Evde süpürge tamir edecekseniz, fişi prize takılıyken açık bir şekilde çalıştırmamalısınız.
 
Arkadaşlar üstünde 3 adet vida var. vidaları söktüm. Arkada halen direnen gizli bir kısım mı var anlamadım yarım açabildim süpürgeyi.
Motor press çıktı. sanırım temizlemesi zor.
 
Bazı vidalar ayakla basılan kordonu açma/içe sarma mekanizması kilitleme anahtarı ve ayakla basılan motoru açma/kapatma anahtarının hemen altında yer alabilirler, öncelikle bunları o yerlerindeki (Gövdedeki) plastik tırnaklarından kurtarıp dışarı doğru aldıktan sonra bu görünmeyen vidalara ondan sonra ulaşırsınız, örneğin arçelik 1000 watt super electronic'de olduğu gibi. Bazı vidalar da çoğu zaman herhangi bir kalite kontrol etiketi veya yapıştırması varsa onun hemen altında gizli kalabilir. Motorun içinde yer aldığı gövdedeki yapışkan tozları yani hava emiş ve basış menfezlerini, geçitlerini varsa bazı sünger filtrelerini (özellikle motor koruma filtresi gibi) temizleyip ondan sonra kapatmanız kafidir. Motor koruma filtresi süngeri genellikle motorun çıkış havasının hemen önünde dıştan da elle kolayca sökülüp takılabilecek şekliyle yer alır. Kolay gelsin.
 
Arkadaşlar üstünde 3 adet vida var. vidaları söktüm. Arkada halen direnen gizli bir kısım mı var anlamadım yarım açabildim süpürgeyi.
Motor press çıktı. sanırım temizlemesi zor.
Açmayı çalıştığın zaman nerden tutma yapıyor ve bırakmıyor ise o bölümde vida vardir... Servis den başka kimse açmasın diye yada önlem amaçlı olarak içine u vida atıyorlar 4 tanesi yıldız vida ise bir tanesi u vida yada alyan vida oluyor onun için tornavida Alman gerekebilir.... Motor kısmına gelecek olursak eğer o kısma kadar ulaşmayı başarırsan eski kömürleri sök söktükten sonra kollektör aralarını güzel ce temizle fırça yardımı ile fırça araları temizlemez ise gerekirse sert bir metal kullan yavaş ca ileri geri kazı aradaki pislik gitsin kısa devre yapmasın kollektör...sonra yeni kömür tak makineyi toplamadan çalıştır test et inşallah kokuyu keser...kesmez ise kollektör dibinden sarma teli kopmuştur yada dipten kayma yapmıştır sana bobinaj yolu gözükür... Şimdilik diyecek lerim bu kadar kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,164
Mesajlar
915,595
Kullanıcılar
449,927
Son üye
yusuf2023

Yeni konular

Geri
Üst