Rulman kapağınin hasar görmesi motor akımına etki eder mi?

Abi komplike sistem otomasyonlu.manuel herhangi bir kompenenti çalıştırmak mümkün değil..gevşeklik sorunu yok..motor invertorlu..fan tarafında hafif bir balans gözlemledim evet fakat aşırı bir balans yok..sağa sola çarpmıyor fan dönerken yani..belkide balans yapmasının sebebi bu parçanın hasarlı olması olabilir..motor çalışıyor bir saat kadar gayet sessiz güzel bir sorun yok.sonrasinda sigorta atmış.ampermetre bağladım 7 ampere kadar akım çekiyor..panoda termik yok..sigortası düşünce direk kapatıyor cihaz kendini.

invertorün arızaya geçmeden sigortanın açması ilginç.
 
  • Beğen
Tepkiler: huh
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Rulman ömrünü tamamlamış olabilir. Eğer ömrünü tamamladı ise boşluktan ve kafesin deformasyonundan dolayı iç bilezik kasma yapabilir.Bu da elle kontrolle belli olmaz.

Hatta montaj hatası yada yanlış rulman seçimi bile olabilir.Bir istatistiğe göre sıfır makinelerde bile %40 rulman montaj hatası bulunuyor.
Abi yanlış seçim olduğunu sanmıyorum..makina 7-24 6-7 yıldır calisyor.:)
 
sistemde klape var mı, varsa sağlıklı çalışıyor mu acaba?
 
Abi yanlış seçim olduğunu sanmıyorum..makina 7-24 6-7 yıldır calisyor.:)

işin orası istatistiki taraf. Senin durumuna gelince Rulmanlar sonsuza dek dayanmazlar.üretici kataloglarında belirtilen ömürleri vardır.Yukarıdacda yazdım ömrünü muhtemelen doldurmuştur rulmanlar.

Boşta iken rahat dönmesi bir şey ifade etmez.ömrü dolmuşsa ısınma ve balans sorunu ortaya çıkar. Rulman kodundan bunları kontrol edin bence ve değişmesi gerekiyorsa direkt değiştirin.
 
sistemde klape var mı, varsa sağlıklı çalışıyor mu acaba?
Klape dediğiniz şey nedir? Damper motorundan mi bahsediyorsunuz?..işin asli su..bu makina sürekli çalışmak durumunda olduğu için 1.5 kW yeni bir motor aldım sanayiden..yerine taktım..bu motoru da geniş bir zamanda incelerim artık..şuanda sistem 4 amper filan çekiyor 3-4 saat çalıştı bı sorun olmadı..yarın da 5-6 saat calistricam test amaçlı..o rulman parçasını o sekilde görünce dedim acaba bundan yapabilir mi
 
Bahsettiğin parça, rulman baskı yayı, motor ınvertörle kontrol edılıyorsa,nasıl termık açtırır, nasıl sıgorta attırı. belliki, sen terımlerde yabancısın henuz. Bır daha gözden gecırmende fayda var.
 
motorun nominal akımının iki katından fazla akım çekip sürücünün buna izin vermesi ve devrenin C tipi 10A sigortanın atmasıyla kesilmesi hiç normal değil. motor sargıları büyük olasılıkla zarar görmüştür. yeni taktığınız motorun dört amper çektiğini belirtmişsiniz ki nominal akım üç amper; bu bi sıkıntının işareti olabilir. yeni taktığınız motor herhangi bi sebeble aşırı yüklenirse aynı durumu yaşayacağınız aşikar.
 
Son düzenleme:
Motoru bobinaja gönder . Ne gerekiyorsa yapın de. Onlar halleder.
 
rulman kısmını söküp iyice bakmak lazım, aşırı sürtünmeden dolayı nominal akımın üstünden çekmiş olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,583
Kullanıcılar
449,925
Son üye
Taylor Quinntin

Yeni konular

Geri
Üst