Rotoru sargılı motor bağlantısı

Katılım
8 Nis 2008
Mesajlar
26
Puanları
1
Yaş
39
saygıdeğer meslektaşlarım resmini gönderdiğim motoru ilk defa görüyorum .bu motordan anlayan yada bağlantısını görmüş olan varmı ,konu hakkında bilginiz varsa paylaşımlarınızı bekliyorum.şimdiden herkese teşekkürler.
motorun yanında böyle bir starter var
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20190319_142724_resized_20190319_053617219.jpg
    IMG_20190319_142724_resized_20190319_053617219.jpg
    370.3 KB · Görüntüleme: 81
  • IMG-20190302-WA0002_resized_20190319_060653192.jpg
    IMG-20190302-WA0002_resized_20190319_060653192.jpg
    260.1 KB · Görüntüleme: 79
Son düzenleme:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Reosta,rotor sargılarına bağlanıp,statordan elektrik verildikten sonra ( reosta o pozisyonda ) statordan enerji
verilecek.Reosta sıfır pozisyonunda demek,tüm dirençler devrede demektir ve direksiyon simidi ;) ona göre-
dir zaten.
 
reosta.jpg


Motor eski olduğundan izolasyon megeri ile gerekli ölçümleri yapmadan kesinlikle enerji verip denemeye kalkmayınız.
 
Elektrik üretmek içinde kullanılıyordu hatırladığım kadarıyla. Rotora DC voltaj uygulayıp mile bir tahrik uyguladığınızda stator sargılarından gerilim endükleyebilirsiniz.
 
hey gidi günler, zamanında 3 fazlı motorların devir ayarını bunlarla yapardık. bu gene reostalı iyimiş. bunların bir de pako şalterli olanı vardı ki imanımız gevrerdi pakoyu değiştirirken.
 
Hele birde reastonun teli koptumu. Sündürüp bağlamak ne zevkliydi. Soğutma yağının kokusu daha da hoştu.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,108
Mesajlar
915,034
Kullanıcılar
449,808
Son üye
Baharnev

Yeni konular

Geri
Üst