- Katılım
- 4 Ağu 2007
- Mesajlar
- 3,014
- Puanları
- 720
Renault serisi araçlarda sıklıkla görülen sabitlenmeyen rölanti devri ve geç toparlama sorunun çözümünü sizlerle paylaşıyorum. Resimdeki fotoğraflar 99-02 yıllarımda üretilen Megane araca aittir.
Öncelikle gerekli ekipmanları yazıyorum;
1) Yıldız tornavida veya PH2 kodlu bits uç
2) Bits uç kullanacaksanız uygun bits tornavidası veya cır-cır
3) Temizleme spreyi(Balata spreyi veya Cleaner diye satılan yağsız spreylerden kullanabilirsiniz) Benim kullandığım temizleme spreyi ve sprey gres fotoğraflarda gözüküyor.
4) Sprey gres yağı
5) 9 numara açık ağız veya yıldız anahtar(kutup başı için kutup başınız orjinal değilse uygun anahtarı kullanın)
6) Üstübü, diş fırçası veya tüy bırakmayan bir bez(eski bir atlet olabilir), tel fırça kullanmayın
Yapılacak işlemler;
1) Öncelikle aracın elektrik sistemine müdahale edileceğinden kutup başlarından birini söküyoruz. Aracın kontağı kapalı olmalıdır. Bu işlem çok da gerekli olmamasına rağmen güvenlik tedbiri olarak uyguluyoruz.
2) Resimde görülen parça rölanti ayar valfidir. Parçayı sökmeden evvel üzerindeki soketi çıkarıyoruz çıkarırken fazla kuvvet uygulamadan hafifçe sağa sola çevirerek soketi ayırıyoruz.
3) Rölanti valfini yerine sabitleyen 2 adet vidayı tornavida veya PH2 kodlu bits ucu ile söküyoruz. Bits ucu kullanırsanız tutucu üzerindeki mıknatıs vidayı düşürmemeniz yardımcı olur. Şayet vida düşerse ve yerde göremezseniz karter koruma sacının üzerinde bakın orada olacaktır.
Rölanti valfini sökerken dikkat etmemiz gereken en önemli hususlardan biride valfin üzerindeki oring, söktüğünüzde valf üzerinde göremezseniz valfin takıldığı yuvada olacaktır. Kaybetmemeye mutlak suretle dikkat edin.
4) Valfi söktükten sonra temizleyici sprey ile iyice temizliyoruz ve bez ile iyice siliyoruz. Hareketli parçalardan oluştuğundan iç kısmına bir miktar sprey gres tatbik edebilirsiniz. Fotoğraflardan valf üzerinden ne kadar kir çıktığını(yerdeki leke) görebilirsiniz.
5) Şimdide oringi yerine takacağız. yerine oturtmakta zorlanabilirsiniz. Valfin dış kısmına bir miktar yağ sürerek kolayca yerine oturtabilirsiniz. Ancak parçanın dışındaki yağı oringi oturttuktan sonra mutlaka silin, aksi takdirde daha çabuk kirlenir.
6) Valfi yerine iyice oturttuktan sonra aşırı bir kuvvet uygulamadan vidalarını sıkıyoruz. Daha sonra valfin soketini yerine takıyoruz.
7) Kutup başını aynı şekilde yerine oturtup sıkıyoruz. Eğer daha önceden sürülmemişse bir miktar gres yağını kutup başına sürmeniz oksitlenmesini önleyecektir. Merak edenler için benim kullandığım yağ Petrol Ofisi Kap Gres 2, kiloluk olarak benzin istasyonlarında bulabilirsiniz.
8) Marşa basıp motoru çalıştırıyoruz bu noktada çalışmasında bir problem görülmemesi lazım. Ancak ECU üzerinde bir ayarlama yapmamız gerekiyor, bu ayarlamayı yaptığımız takdirde geç toparlama sorununuda çözmüş olacağız. Bu ayrıntı birçok forum sitesinde atlandığından temizlik işlemi sonunda sağlıklı sonuç elde edilemiyor.
Bu işlem için;
a) Kontağı ateşleme pozisyonuna getiriyoruz, ancak marşa basmıyoruz.
b) Rölanti ayar valfi üzerindeki soketi söküyoruz.
c) Kontağı kapatıp yaklaşık bir 10 saniye bekliyoruz.
d) Soketi yerine takıyoruz
e) Kontağı açıp 10 s kapatıp 10 s bekliyoruz bu işlemi 5 defa tekrarlıyoruz.
Bu işlemler için bana yardımcı olan Makine Mühendisi Ali Kemal Bey'e teşekkür ederim. Herkese kolay gelsin.
Kullandığım bazı aletler.
Valfin temizlendikten sonraki hali.
Öncelikle gerekli ekipmanları yazıyorum;
1) Yıldız tornavida veya PH2 kodlu bits uç
2) Bits uç kullanacaksanız uygun bits tornavidası veya cır-cır
3) Temizleme spreyi(Balata spreyi veya Cleaner diye satılan yağsız spreylerden kullanabilirsiniz) Benim kullandığım temizleme spreyi ve sprey gres fotoğraflarda gözüküyor.
4) Sprey gres yağı
5) 9 numara açık ağız veya yıldız anahtar(kutup başı için kutup başınız orjinal değilse uygun anahtarı kullanın)
6) Üstübü, diş fırçası veya tüy bırakmayan bir bez(eski bir atlet olabilir), tel fırça kullanmayın
Yapılacak işlemler;
1) Öncelikle aracın elektrik sistemine müdahale edileceğinden kutup başlarından birini söküyoruz. Aracın kontağı kapalı olmalıdır. Bu işlem çok da gerekli olmamasına rağmen güvenlik tedbiri olarak uyguluyoruz.
2) Resimde görülen parça rölanti ayar valfidir. Parçayı sökmeden evvel üzerindeki soketi çıkarıyoruz çıkarırken fazla kuvvet uygulamadan hafifçe sağa sola çevirerek soketi ayırıyoruz.
3) Rölanti valfini yerine sabitleyen 2 adet vidayı tornavida veya PH2 kodlu bits ucu ile söküyoruz. Bits ucu kullanırsanız tutucu üzerindeki mıknatıs vidayı düşürmemeniz yardımcı olur. Şayet vida düşerse ve yerde göremezseniz karter koruma sacının üzerinde bakın orada olacaktır.
Rölanti valfini sökerken dikkat etmemiz gereken en önemli hususlardan biride valfin üzerindeki oring, söktüğünüzde valf üzerinde göremezseniz valfin takıldığı yuvada olacaktır. Kaybetmemeye mutlak suretle dikkat edin.
4) Valfi söktükten sonra temizleyici sprey ile iyice temizliyoruz ve bez ile iyice siliyoruz. Hareketli parçalardan oluştuğundan iç kısmına bir miktar sprey gres tatbik edebilirsiniz. Fotoğraflardan valf üzerinden ne kadar kir çıktığını(yerdeki leke) görebilirsiniz.
5) Şimdide oringi yerine takacağız. yerine oturtmakta zorlanabilirsiniz. Valfin dış kısmına bir miktar yağ sürerek kolayca yerine oturtabilirsiniz. Ancak parçanın dışındaki yağı oringi oturttuktan sonra mutlaka silin, aksi takdirde daha çabuk kirlenir.
6) Valfi yerine iyice oturttuktan sonra aşırı bir kuvvet uygulamadan vidalarını sıkıyoruz. Daha sonra valfin soketini yerine takıyoruz.
7) Kutup başını aynı şekilde yerine oturtup sıkıyoruz. Eğer daha önceden sürülmemişse bir miktar gres yağını kutup başına sürmeniz oksitlenmesini önleyecektir. Merak edenler için benim kullandığım yağ Petrol Ofisi Kap Gres 2, kiloluk olarak benzin istasyonlarında bulabilirsiniz.
8) Marşa basıp motoru çalıştırıyoruz bu noktada çalışmasında bir problem görülmemesi lazım. Ancak ECU üzerinde bir ayarlama yapmamız gerekiyor, bu ayarlamayı yaptığımız takdirde geç toparlama sorununuda çözmüş olacağız. Bu ayrıntı birçok forum sitesinde atlandığından temizlik işlemi sonunda sağlıklı sonuç elde edilemiyor.
Bu işlem için;
a) Kontağı ateşleme pozisyonuna getiriyoruz, ancak marşa basmıyoruz.
b) Rölanti ayar valfi üzerindeki soketi söküyoruz.
c) Kontağı kapatıp yaklaşık bir 10 saniye bekliyoruz.
d) Soketi yerine takıyoruz
e) Kontağı açıp 10 s kapatıp 10 s bekliyoruz bu işlemi 5 defa tekrarlıyoruz.
Bu işlemler için bana yardımcı olan Makine Mühendisi Ali Kemal Bey'e teşekkür ederim. Herkese kolay gelsin.
Kullandığım bazı aletler.
Valfin temizlendikten sonraki hali.
Ekli dosyalar
-
DSC_0020[1].jpg91.7 KB · Görüntüleme: 406
-
DSC_0018[1].jpg90.2 KB · Görüntüleme: 383
-
DSC_0022[1].jpg88.1 KB · Görüntüleme: 378
-
DSC_0023[1].jpg98.3 KB · Görüntüleme: 371
-
DSC_0024[1].jpg97.3 KB · Görüntüleme: 361
-
DSC_0028[1].jpg90.2 KB · Görüntüleme: 347
-
DSC_0029[1].jpg90.1 KB · Görüntüleme: 339
Son düzenleme: