(ÇÖZÜLDÜ) Profilo Elektrik Süpürge Tamiri İçin Yardım Lütfen

TurkeyCK

Üye
Katılım
2 Nis 2020
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
32
İyi Günler arkadaşlar, Profilo Psp231sk Elektrik Süpürgemiz bir anda durdu ve bir daha çalışmadı kablolardandır sandım söktüm ama her yere elektrik geliyor ama motor çalışmıyor. Motorlara baktım ucuz gibi 80-120 arası fakat gerçekten motordamı sorun var bilmiyorum bilen arkadaşlar yardım etmek isterse çok memnun olurum. Kafamı karıştıran 2 tane parça var bunlardan sebep olma ihtimali var mı?
Bu arada cihazı 1.5 senedir kullanıyoruz (faturası 2.5 senelik) bu kadar çabuk bozulması çok enteresan değil mi kapitalist sisteme karşı hep İyi ürünler alıp hep dikkatli kullanmaya çalışmışımdır ama evleneli 1.5 sene oldu bozulmayan şey kalmadı neyse bu konu başka :) yani hor kullanmada yok sizce motor mu bozuldu alıp değiştirmeli miyim?
 

Ekli dosyalar

  • DB6962BE-7ACC-4C86-A9CA-82FF2578F0DD.jpeg
    DB6962BE-7ACC-4C86-A9CA-82FF2578F0DD.jpeg
    432.8 KB · Görüntüleme: 31
  • F222049C-7D47-49DB-A600-4CE2F5A1EE6D.jpeg
    F222049C-7D47-49DB-A600-4CE2F5A1EE6D.jpeg
    418.1 KB · Görüntüleme: 32
  • 3C55CA1E-DCBC-42A0-9D5B-B87F7BC0BC2F.jpeg
    3C55CA1E-DCBC-42A0-9D5B-B87F7BC0BC2F.jpeg
    442.8 KB · Görüntüleme: 28
  • C102F52F-805C-4398-AFD5-96BE9BE73780.jpeg
    C102F52F-805C-4398-AFD5-96BE9BE73780.jpeg
    409 KB · Görüntüleme: 26
  • AC60BEA8-6268-4542-AC61-8624017AA372.jpeg
    AC60BEA8-6268-4542-AC61-8624017AA372.jpeg
    285.4 KB · Görüntüleme: 25
  • 44791A3C-49B4-45F9-9E4C-A16AEF52CE5E.jpeg
    44791A3C-49B4-45F9-9E4C-A16AEF52CE5E.jpeg
    362.3 KB · Görüntüleme: 30
  • 17A933A0-7E86-4220-B229-1742682624B3.jpeg
    17A933A0-7E86-4220-B229-1742682624B3.jpeg
    307.7 KB · Görüntüleme: 25
Prizleriniz nasıl, sıkıntı tesisatta olmasın, daha önce benzer tamiratlar yaptınızdeğil mi?
 
Prizleriniz nasıl, sıkıntı tesisatta olmasın, daha önce benzer tamiratlar yaptınızdeğil mi?
Öncelikle Hızlı cevabınız için çok teşekkür ederim. Daha önce hiç böyle bir şey yapmadım ne kadar elimin yatkınlığıda olsa bilen biri gibi olamam ama hiç bir kabloyu söküp takmadım sistem aynı olduğu gibi.
 

Ekli dosyalar

  • 454ECF72-545A-4854-B79A-BEA7AB3645EA.jpeg
    454ECF72-545A-4854-B79A-BEA7AB3645EA.jpeg
    433 KB · Görüntüleme: 14
Fişi çekip kontrol kalemiyle prizin toprak iletkenine bakın, sonuç nedir?
 
Merhaba.
1-Bu kullanılan prize saç kurutma makinesi, ütü, vb. başka cihazlar bağlandığında prizde bunlar çalışıyor mu? Eğer bunlar da çalışmıyorsa priz otomatı ev panosundan düşmüş veya priz içindeki bağlantılarda ısınma (yanma) nedenli olarak temassızlıklar bu takılan fişe iletimi engellemiş olabilir.
2- Elektrik süpürgesi motorlarının motor çalışma kontrolünde ilk yapılacak işlem; motoru diğer tüm bağlantılarından sökerek motorun 220 volt elektrik giriş uçlarından avometreyle omaj kontrolünü yapmaktır. Bu ölçümde belirli sayısal değerler dijital avometrede okunuyorsa bu motor sağlamdır ve fiş-kablo bağlayıp prize takıldığında (motoru sabitleme şartıyla, yoksa motor ani kalkış mometiyle fırlayabilir, buna özellikle dikkat!) motor omaj değeri okunduğundan mutlaka çalışır. Omaj değerleri okunmuyor, sonsuz omaj gösteriyorsa motorun sarımlarında veya fırçaların (kömürlerin) iç temasında iletim sıkıntıları olabilir.
3- Motora gellinceye kadar tüm ara bağlantılar, anahtar, hız kontrol kartı bağlantısı, kademe kademe devreye alınıp hangisinde sıkıntı varsa böylece o tespit edilip onda yoğunlaşılıp o tamir edilmeye (örneğin açma-kapama anahtarı kesin bozuksa yenisi satın alınır) çalışılır. Tüm elektrik süpürgelerinde (devir kontrol kartlı olsun veya olmasın) arıza arama veya giderme işleminde öncelikle bu yollar takip edilmelidir. Motora paralel bağlı olan parazit kondansatörünün (motora paralel bağlı olan sarı, dikdötgen prizma plastik parça) tüm bu kontrollerde sökülüp ayrılmasına ise hiç gerek yoktur, çünkü kontrol sonuçlarını hiç etkilemez, sadece iç şebekeye vereceği parazitleri (EMI) önlemek amaçlı konulmuştur.

Not: Tüm elektrik süpürgelerinin ıslak-kuru, sulu sistemli veya halı yıkama makineleri elektrik motorlarının normal zamanınından çok daha çabuk bozan en büyükr sebep, bu motorlara suyun kaçması ve fırça-kollektör arasında bunun kesin sıkıntılara yol açarak motor ömrünü daha çabuk bitirmesidir. Sizin hor olarak kullanmanız değil sadece su kaçması, emilmesi, vb. nedenler bu motorların en büyük (corona virüs gibi tehlikeli!) düşmanıdır, bundan mutlaka sakınmak gerekli. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Fişi çekip kontrol kalemiyle prizin toprak iletkenine bakın, sonuç nedir?
Cevabınız için teşekkür ederim.
Dediğinizi yaptığında kontrol kalemi yanmıyor. Orada başka cihazda çalışıyor.
Merhaba.
1-Bu kullanılan prize saç kurutma makinesi, ütü, vb. başka cihazlar bağlandığında prizde bunlar çalışıyor mu? Eğer bunlar da çalışmıyorsa priz otomatı ev panosundan düşmüş veya priz içindeki bağlantılarda ısınma (yanma) nedenli olarak temassızlıklar bu takılan fişe iletimi engellemiş olabilir.
2- Elektrik süpürgesi motorlarının motor çalışma kontrolünde ilk yapılacak işlem; motoru diğer tüm bağlantılarından sökerek motorun 220 volt elektrik giriş uçlarından avometreyle omaj kontrolünü yapmaktır. Bu ölçümde belirli sayısal değerler dijital avometrede okunuyorsa bu motor sağlamdır ve fiş-kablo bağlayıp prize takıldığında (motoru sabitleme şartıyla, yoksa motor ani kalkış mometiyle fırlayabilir, buna özellikle dikkat!) motor omaj değeri okunduğundan mutlaka çalışır. Omaj değerleri okunmuyor, sonsuz omaj gösteriyorsa motorun sarımlarında veya fırçaların (kömürlerin) iç temasında iletim sıkıntıları olabilir.
3- Motora gellinceye kadar tüm ara bağlantılar, anahtar, hız kontrol kartı bağlantısı, kademe kademe devreye alınıp hangisinde sıkıntı varsa böylece o tespit edilip onda yoğunlaşılıp o tamir edilmeye (örneğin açma-kapama anahtarı kesin bozuksa yenisi satın alınır) çalışılır. Tüm elektrik süpürgelerinde (devir kontrol kartlı olsun veya olmasın) arıza arama veya giderme işleminde öncelikle bu yollar takip edilmelidir. Motora paralel bağlı olan parazit kondansatörünün (motora paralel bağlı olan sarı, dikdötgen prizma plastik parça) tüm bu kontrollerde sökülüp ayrılmasına ise hiç gerek yoktur, çünkü kontrol sonuçlarını hiç etkilemez, sadece iç şebekeye vereceği parazitleri (EMI) önlemek amaçlı konulmuştur.

Not: Tüm elektrik süpürgelerinin ıslak-kuru, sulu sistemli veya halı yıkama makineleri elektrik motorlarının normal zamanınından çok daha çabuk bozan en büyükr sebep, bu motorlara suyun kaçması ve fırça-kollektör arasında bunun kesin sıkıntılara yol açarak motor ömrünü daha çabuk bitirmesidir. Sizin hor olarak kullanmanız değil sadece su kaçması, emilmesi, vb. nedenler bu motorların en büyük (corona virüs gibi tehlikeli!) düşmanıdır, bundan mutlaka sakınmak gerekli. Kolay gelsin.
Cevabınız için çok teşekkür ederim.
Öncelikle söylediğiniz gibi makineyi sökerken ilk baktığım su geçimiyle ilgili bir engelin olup olmadığıydı. resmen motorla Toz kutusunun arasında toz filtresi ve kocaman gözenekli 3x5cm’lik bir fİltre var sonra direkt motor.buna nasıl çözüm bulmadan piyasaya elektrik süpürgesi diye salarlar çok merak ediyorum 1-2gün öncesinden 2-3 damla suyu çektiğimi farketmiştim çünkü ama çok az. Gerçi engelleyici hiçbir şey olmadığından bozmuş olabilir.

diğer yazdıklarınıza gelecek olursak o prizde fön makinem çalışıyor. Ayrıca kontrol kalemiyle resimlerde de gözüktüğü gibi sistemin her yerine elektrik gidiyor motorun kendisinede değdirdiğimde kontrol kalemi yanıyor. Ama resimlerde de gösterdiğim o sarı şey ile gri şey nedir onlardan kaynaklı bir şey olabilir mi? Onlardan kaynaklı bir şey olsa elektrik hala daha geçer mi? (Çünkü onlardan sonraki kablolarda da elektrik var) veyahut kontrol kalemi yansa bile elektrik kalitesi düşümüyle ilgili bir sıkıntı olabilir mi?Yani kontrol kalemi yanıyorsa orada çalışması gerekir diyebilir miyiz?


Not: benim cihazım düz aç kapa ayarı kart filan yok (o sarı şey kart olamaz herhalde) lütfen benim bilgisiz seviyeme inip cevap verirseniz çok memnun olurum.

Son olarak Eğer motor bozulduysa hangi dayanıklı motoru almalıyım ve hem havayı geçirip az da olsa suları kesecek araya nasıl bir sistem yapabilirim?
 

Ekli dosyalar

  • F38388E6-AB49-4177-91B6-C26CBDD18B78.jpeg
    F38388E6-AB49-4177-91B6-C26CBDD18B78.jpeg
    479.4 KB · Görüntüleme: 10
  • 77CB1B50-E206-4344-9ED3-473C4CDA9A54.jpeg
    77CB1B50-E206-4344-9ED3-473C4CDA9A54.jpeg
    77 KB · Görüntüleme: 7
Son düzenleme:
Kablo da iç kopuk varsa nötr gelmiyor olabilir. Fişi prize 180° cevirerek takıp kontrol kalemi ile diğer uçtan faz kontrolü yapın. Normalde bu gibi kontroller avometre ile yapılması gerekir.
 
Merhaba. Estafurullah, Bakın, kontrol kaleminin ışığının motordan önce tek bir kablosunda yanması, bu elektiğin 2 ucunun (faz+nötr'ün) da motor girişine kadar geldiğini melesef net olarak gösteremez, çünkü nötr ucu da başka (2.) bir kabloyla iletilip (arada anahtar varsa örneğin ondan açıkken da geçerek) gelmesi gerekiyor, bu motor 2 uçla (kutupla) çalıştığı için bu durum gereklidir. Motor giriş uçlarını bağladığınız bu motor girişlerini bir ampüle (100 watt.lık duya taklı bir ampule) bağladığınızda onun hemen yanması gerekiyor, yanmıyorsa elektrik, faz ucu kontrol kalemiyle yansa bile 2 ucuyla tam gelmiyor demektir. Bunu deneme olanağınız (veya yapacak başka elektrikçi tanıdığınız varsa eğer) bunu yaparak motordan önce kablolarla 220 voltun geldiğini (kabloların içinde de kopma, sıkıntı olabilir çünkü) anlamanız gerekiyor. Gelen 220 volt ampülü yakıp motoru çalıştırmıyorsa motorda iç sıkıntı mutlaka var demektir, bu durumda da ya tamiri ya da sıfırını almak gerekecektir.

Süpürge motoru (kombine fan + üniversal motor) olarak mutlaka imal edilen bu süpürgenin o süpürge için tercih ettiği markayı ve ayni watt gücünü tercih etmelisiniz, tam muadili olamayan çok farklı veya yüksek watt gücündeki daha farklı motorlar bu süpürgelerde (çift hava dolaşımlı sulu tipler, tek hava dolaşımlı kuru tipler gibi) sıkıntılara ve bazı uyumsuzluklara büyük olasılıkla neden olabiliyor çünkü. Motorun çalışmayıp içten sargı, kollektör, vb. sıkıntıları varsa elektrik motoru elektrik tamir (bobinaj sarım) atelyelerinde tamir edilebiliyor, ancak sıfırını almanız bu maliyetten az veya eşit gibi çoğu zaman olacağından, ayni markanın, ayni watt gücünde olan orijinal yedek parçası olarak satılan süpürge motorlarını mutlaka tercih edin.

Motora bir kereliğine çok az su gidip süpürgenin fişi prizden çekilip motorun kurutulmasıyla bu çok büyük bir sorun olamaz, ama sürekli ve pek farkedilemeden motor içine düzenli çekilip emilen sularla hareketli kısımlarında bu sıkıntılar zamanla olabilir. Köpüklü sünger, keçe, vb. motora su geçirimini önleyen filtreler olması gereken yerlerinde (yuva veya soketlerinde ise) ve sağlıklı (bakımlı) olduklarında sulu sistemlerde bu bariyerleri kolayca aşarak geçemezler. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Kablo da iç kopuk varsa nötr gelmiyor olabilir. Fişi prize 180° cevirerek takıp kontrol kalemi ile diğer uçtan faz kontrolü yapın. Normalde bu gibi kontroller avometre ile yapılması gerekir.
Merhaba. Estafurullah, Bakın, kontrol kaleminin ışığının motordan önce tek bir kablosunda yanması, bu elektiğin 2 ucunun (faz+nötr'ün) da motor girişine kadar geldiğini melesef net olarak gösteremez, çünkü nötr ucu da başka (2.) bir kabloyla iletilip (arada anahtar varsa örneğin ondan açıkken da geçerek) gelmesi gerekiyor, bu motor 2 uçla (kutupla) çalıştığı için bu durum gereklidir. Motor giriş uçlarını bağladığınız bu motor girişlerini bir ampüle (100 watt.lık duya taklı bir ampule) bağladığınızda onun hemen yanması gerekiyor, yanmıyorsa elektrik, faz ucu kontrol kalemiyle yansa bile 2 ucuyla tam gelmiyor demektir. Bunu deneme olanağınız (veya yapacak başka elektrikçi tanıdığınız varsa eğer) bunu yaparak motordan önce kablolarla 220 voltun geldiğini (kabloların içinde de kopma, sıkıntı olabilir çünkü) anlamanız gerekiyor. Gelen 220 volt ampülü yakıp motoru çalıştırmıyorsa motorda iç sıkıntı mutlaka var demektir, bu durumda da ya tamiri ya da sıfırını almak gerekecektir.

Süpürge motoru (kombine fan + üniversal motor) olarak mutlaka imal edilen bu süpürgenin o süpürge için tercih ettiği markayı ve ayni watt gücünü tercih etmelisiniz, tam muadili olamayan çok farklı veya yüksek watt gücündeki daha farklı motorlar bu süpürgelerde (çift hava dolaşımlı sulu tipler, tek hava dolaşımlı kuru tipler gibi) sıkıntılara ve bazı uyumsuzluklara büyük olasılıkla neden olabiliyor çünkü. Motorun çalışmayıp içten sargı, kollektör, vb. sıkıntıları varsa elektrik motoru elektrik tamir (bobinaj sarım) atelyelerinde tamir edilebiliyor, ancak sıfırını almanız bu maliyetten az veya eşit gibi çoğu zaman olacağından, ayni markanın, ayni watt gücünde olan orijinal yedek parçası olarak satılan süpürge motorlarını mutlaka tercih edin.

Motora bir kereliğine çok az su gidip süpürgenin fişi prizden çekilip motorun kurutulmasıyla bu çok büyük bir sorun olamaz, ama sürekli ve pek farkedilemeden motor içine düzenli çekilip emilen sularla hareketli kısımlarında bu sıkıntılar zamanla olabilir. Köpüklü sünger, keçe, vb. motora su geçirimini önleyen filtreler olması gereken yerlerinde (yuva veya soketlerinde ise) ve sağlıklı (bakımlı) olduklarında sulu sistemlerde bu bariyerleri kolayca aşarak geçemezler. Kolay gelsin.

Çok teşekkür ederim gerçekten herkese binbaşı bey cevap vermiş zaten tamer bey söyledikten sonra avometre alıp denedim benim kablomun toplanma yerinin bir yerinde sıkıntı varmış kesip tekrar bağladım çalıştırdım ben elektrik var diye kabloda sıkıntı yok sandım düz mantık işte meğere elektirik geri dönüyormuş :) cahillik işte ama çok şükür ki hallettim şu an eskisinden farkı yok motoru sökmedende halledebilirmişim ama hallettim şu anda gibi inşaAllah motora zarar vermemişimdir. Bu arada aranıza yeni katıldım çevre mühendisi mezunuyum baba mesleği küçüklüğümden beride perdeciyim ve tekstil üzerine toptancılık yapıyorum yardım edileceğim bir konu olursa seve seve yardım ederim :) insanlara yardım ettiğinde kalbi ısınan insanlara selam olsun.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,123
Mesajlar
915,193
Kullanıcılar
449,830
Son üye
xkullanıcı45

Yeni konular

Geri
Üst