Potansiyometreyi +10V ve -10V arası çalıştırma

dışardan bilgi alıyorsunuz ama :D

bu arada bilgiye gerek yok. ben 15 senedir thk da model uçak klübü üyesiyim servoları çok iyi bilirim fakat öyle 8 mA lik bir servo hiç duymadım 80mA olmasın.

upload_2015-6-16_8-14-43.png

upload_2015-6-16_8-19-22.png
 

Ekli dosyalar

  • upload_2015-6-16_8-16-30.png
    upload_2015-6-16_8-16-30.png
    120 KB · Görüntüleme: 12
teknik döküman değilki bu.aynısını not defterinde yazabilirim yani. ya ben 8mA bilmiyorum yada bu bir icat. voltaj yüksekse onu bilemem ama öyle 12v yada 24v ise güç çok çok düşük.tamam redüktörlü bir servodur ama yinede çok düşük. 206 bar lık bir basınca yön verecek birde. normal bir led bile 20mA çekiyor.
 
teknik döküman değilki bu.aynısını not defterinde yazabilirim yani. ya ben 8mA bilmiyorum yada bu bir icat. voltaj yüksekse onu bilemem ama öyle 12v yada 24v ise güç çok çok düşük.tamam redüktörlü bir servodur ama yinede çok düşük. 206 bar lık bir basınca yön verecek birde. normal bir led bile 20mA çekiyor.
Hocam teknik bir döküman bu. Bakım dökümanı, üretici (Messier) tarafından yayınlanan bakım dökümanı, bu tip Servolar bu seviyelerde akımlarla kontrol ediliyor, sana bu notu hazırlayacak boş vaktim yok ki oturup uğraşayım.
İnsan herşeyi biliyor olmak zorunda değil ki o yüzden var bu forumlar, bak koskoca Airbus 340 tip uçağa ait servonun 8 mA ile koskoca uçağa STEERING yaptırdığını öğrenmiş oldunuz. Hem de o 3000 psi basınca kıl inceliğindeki nozzle'larla yön veriyor.
Saygılar.
 
Son düzenleme:
Sayın main_loop çektiği akım 200 mA, control akımı ise 8 mA olabilir mi?sadece bir fikir.Fakat dediğiniz gibi voltaj eğer 12-24 vs ise 8 mA çok düşük bir akım,4-5 barda çalışan bir solenoid valf bile 700-800 mA akım çekiyor,ben şu an hidrolik yön kontrol valfi ile uğraşıyorum 12 voltta 1 A çekiyor.Ama 3000 Volt olur 5mA olur o ayrı.
Sayın Antiocheia bir ara oransal valflere merak salmıştım,aşağıda verdiğim linki incelerseniz faydalı olabilir.

http://www.fultek.com.tr/urunlerimiz/s1-oransal-surucu-karti/
 
Hayır hocam o 200mA aynı parça üzerindeki solenoid valve'nin çektiği akım eğer benim gönderdiğim dökümandaki sözü geçenden bahsediyorsanız. Solenoid ve Servo farklı kaynaklardan besleniyor bu sebepten dolayı. Bu ve bir kaç çeşit servo çok küçük akımlarla kontrol ediliyor uçakta. 45-50mA ile çalışanları üzerinde de çalıştım. Aşağıda da İlgili servonun spec'leri mevcut.

Saygılarımla

upload_2015-6-17_11-35-8.png

upload_2015-6-17_11-42-0.png
 
Hayır hocam o 200mA aynı parça üzerindeki solenoid valve'nin çektiği akım eğer benim gönderdiğim dökümandaki sözü geçenden bahsediyorsanız. Solenoid ve Servo farklı kaynaklardan besleniyor bu sebepten dolayı. Bu ve bir kaç çeşit servo çok küçük akımlarla kontrol ediliyor uçakta. 45-50mA ile çalışanları üzerinde de çalıştım. Aşağıda da İlgili servonun spec'leri mevcut.

Saygılarımla

Ekli dosyayı görüntüle 24792
Ekli dosyayı görüntüle 24795

sen ne yapmayı düşünüyorsun kardeşim bana söyle hele :D
 
sen ne yapmayı düşünüyorsun kardeşim bana söyle hele :D

Aslında konun başında belirttim ne yapmak istediğimi; Servo yu +10VDC ve -10VDC aralığında potansiyometreyle kontrol etmek mümkün müdür? Pako şalter kullanmak istemiyorum çünkü voltajdaki ani değişim servoya zarar verebilir diye ve ara değerlere de ihtiyacım olma ihtimali mevcut olduğundan sebep. Bu işi yapabileceğim bir test bench hazırlayacağım onun için gerekli.

Sanırım pako şalter ve potansiyometreyi birlikte kullanacağım bu işi yapmak için.
 
http://www.servovalve.co.uk/technical/new_tb117.pdf

Merhaba.Yukarıdaki pdf dökümanının,en altta Fig 15 ve Fig 16'da çizilmiş servo ventilin gerilim bölücü bir pot. ile (Sinyal seviyesindeki küçük dc akımlarla) sürülüp dc amplifikasyonu ile kuvvetlendirilip daha sonra servo valf ve servo silindirlere giden çok küçük kumanda sinyali ile kumanda edilen daha büyük bir sistem burada yer almaktadır.Yapmayı düşündüğünüz bu çok düşük max 8-9 mA ile sınırlı bu akımla bu türden bir kumandayı mı tam olarak yapabilmeyi düşünüyorsunuz? (Eğer bu çok gizli ve açıklanmayacak teknik bir detay ise açıklamamakta elbette çok haklı da olabilirsiniz)

Yapmayı düşündüğünüz test bench'inde kullanmak için böylesine,yani sağa ve sola dc. + ve - polaritesi ve gerilimi tam elle ayarlanan bir pot. ile (Lineer olması mutlaka da şarttır bu pot.nin) çok zayıf (sinyal seviyesindeki) elde edilen bir akımı,sonrasında amfi ile kuvvetlendirdikten sonra mı bir kumandayla yönlendirme (Streering) işlemini +10 ve -10 volt dc. aralığında tam olarak da bu 8-9 mA ile yapmak niyetindesiniz.Örneğin yukarıdaki sistem ile kanımca dev bir jumbo uçak kumandasında bile bunu rahatlıkla da kullanırsınız.Çünkü ventil kısmına nispeten daha yüksek kuvvetlendirilmiş dc kumanda akımlarının gitmesi,şekilde (Fig 16) uygulanan bu şekliyle,hiç pako şalter kullanılmadan da rahatça sağlanılabilir.Kolay gelsin.
 
H-BridgeWithPWM.gif

Kardeşim bunu dene 200 mA sınırlı yazıyordu.
 
Hocam teknik bir döküman bu. Bakım dökümanı, üretici (Messier) tarafından yayınlanan bakım dökümanı, bu tip Servolar bu seviyelerde akımlarla kontrol ediliyor, sana bu notu hazırlayacak boş vaktim yok ki oturup uğraşayım.
İnsan herşeyi biliyor olmak zorunda değil ki o yüzden var bu forumlar, bak koskoca Airbus 340 tip uçağa ait servonun 8 mA ile koskoca uçağa STEERING yaptırdığını öğrenmiş oldunuz. Hem de o 3000 psi basınca kıl inceliğindeki nozzle'larla yön veriyor.
Saygılar.


freedom33 arkadaşımızın dediği gibi olduğunu düşünüyorum adı üstünde aynı parça içerisinde diyorsunuz beslemeyi oradan alacak yani 200mA besleme akımı. 8 mA ise servonun kontrol giriş akımı yani direction için gereken akım.
size şöyle ispatlayım ozaman
hem polarite değişecek hemde servo motor ve sınırlandırma devresi pozisyon devresi çalışacak peki nerde ozaman bu devrenin ve servonun beslemesi?

8mA ile koskoca uçağın STEERING yaptığına siz şaşırabilirsiniz belki ama sonuçta birkaç mikroamperlik bir data ile bir ÜLKE nükleer silah ile yok edilebiliyor bende buna şaşırmıyorum. yada sizin jargon ile birörnek vereyim uçaktaki trim kasnaklarını döndüren motora gelen bilgi uçağın içinde bulunan IMU veya G sensöründen gelen mikroamper seviyesinde analog bilgi ile komuta ediliyor ve aileronlar hareket ediyor bunada şaşırmıyorum.

burada tartıştığımız 8mA ile o servonun beslenemeyeceği (kontrol edilemeyeceği değil).
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,243
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst