Plc Programlama

guzel olmus

Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
arkadaslar yeniden selamlar.bana s7-200 de gercek zaman saatı ile bir motor kontrol edebılmek ıcın program ornegi gerekli.tesekkurler

Ufak bir yazı olarak fena sayılmaz. ama daha geniş bir yazı çok daha faydalı olurdu.

ellerine sağlik kardes guzel olmus

Sayın
Hanibal arkadaş biraz daha ileri konularla devam edebilirmisin paylaşımından dolayı çok teşekür ederim. saygılar

gezer77 ' Alıntı:
arkadaslar yeniden selamlar.bana s7-200 de gercek zaman saatı ile bir motor kontrol edebılmek ıcın program ornegi gerekli.tesekkurler
biraz geç olmuş ama , hala arıyorsan sana bir örnek How to Read and Write to the Real-Time Clock of the S7-200 (Tip 08)

Category: Integrated Functions
Special Hardware Requirements: None

Project Example

Print this Tip

This program example deals with two special operations for the real-time clock: reading and writing the date and time of day. For these operations, the program needs an 8-byte buffer with the following structure:

Byte 0: Year (00 - 99) Byte 4: Minute (00 - 59)
Byte 1: Month (1 - 12) Byte 5: Second (00 - 59)
Byte 2: Day (1 - 31) Byte 6: Not assigned
Byte 3: Hour (00 - 23) Byte 7: Day of week (1-7 = Su-Sa)

The data is stored in binary-coded decimal (BCD) format (for reading or writing). When you operate the switch at input I0.0, the preset date is written to the real-time clock. The switch at input I0.0 displays the current second value, which is copied to output byte QB0. Use the switch at input I0.1 to select BCD format (I0.1 = 1) or binary format (I0.1 = 0).

The time-of-day clock in the S7-200 uses only the least significant two digits for the year, so for the year 2000, the year will be represented as 00. The S7-200 does not use the year information in any way and will not be affected by the century rollover (year 2000).

Program Flowchart:

Copyright 2002 Siemens Energy & Automation

Ekli dosyalar

• tip008b.mwp.zip
    4.1 KB · Görüntüleme: 0
pls yi cok öğrenmek ıstıyorum ama bana cok uzakmış gibi görünüyor çünkü daha pls hakkında hiç birşey bılmıyorum sadece yazdıklarınızı okuyorum ama anlamakta zorlanıyorum.yinede saolun herhalde bırgun bende cözerım bu pls yı.

emeginize sağlık çokk faydalı bilgilerr.. yalnızz bunlarıı pdf şeklindee payşabailirmısınızz..

Forum istatistikleri

Konular
Mesajlar
Kullanıcılar
Son üye
Canipk

Yeni konular

Geri
Üst