Platin kontrollü elektronik ateşleme devresi

Değer derken neyi kastediyorsunuz? Distributor donerken bir ampul ile test ettim ampulun kesik kesik yanmasi gerekiyordu aynen o sekilde oldu ama atesleme bobinini tekitleyecek gucu veremiyor sanirim ne yaptiysam olmadi iki devre de ise yaramadi otomobil uzerinde. Motosiklette yaapnlar olmus memnun kalmislar ama otomobil icin deneyen gormedim bem denedim başarisiz oldum
 
@Parola61

Araçların klasik Platinli ateşleme devrelerinde "endiksiyon bobini" denilen bir parça vardır ve bu voltajı yükselterek bujilerin tırnaklarının arasında ark atlamasını sağlar.Motosikletlerin bazılarında ise manyetolu ateşleme sistemi kullanılır (gerçi iki sistemde teknoloji ile iyice ortadan kalktı sayılabilir)

Sistemi nasıl kurduğunuzu bilmiyorum ama ) klasik ve en temel olarak voltajı alıp (12 veya 24 v) onu bobinle yükseltip distribitöre gönderip oradan Tevzi makarası (yanlışlıkla meksefe yazmışım) ise dağıtılmasını sağlayacaksınız.

Yok sisteminiz bu şekilde değilde her bujinin kendi bobini varsa o bobini gerekli şekilde beslemeniz gerek.Bu besleme hem 12v olmalı hemde ECU'dan gelen sinyal seklinde.

Nasıl bir sistem kurduğunuzu bilmediğim için afaki olarak yazıyorum.Hatamız varsa af ola.
 
Son düzenleme:
meksefe bobine darbeli gerilimi vermek için açılıp kapanan şalter ditribitör tevzi makarası ile bobinden gelen 18-25kv gerilimi bujilere dağıtır 4 silindirde yaygın sıralama 4*1*3*2 yada 1-3-2-4 olabilir...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,149
Kullanıcılar
449,823
Son üye
bulday

Yeni konular

Geri
Üst