Pil gibi davranan Dc-Dc dönüştürücü

benim bilgim o kadarına yetmiyor kusuruma bakma.
sağolasın
 
2596 150khz de çalışıyor 4005 300khz de hangisi avantajlı bilemedim
Anladığım kadarıyla piller düşük frekansta çalışıyor. şarj olabilen piller daha yüksek frekanstalar. tahmini 1 kiloherz bu sebeple dalgalanma düşük olduğu için stabiliteyi koruyor. dönüştürücü kullanıldığı taktirde 150 300 khz çok yüksek frekans aralığında istenilen stabiliteyi vermiyor. Bunun için sabit voltaj verebilen düşük frekanslı filtreli bir devreye ihtiyaç var
 
Sizin sorununuz gürültü.

Stepdown diye adlandırılan dc to dc dönüştürücüler anahtarlamalı çalıştığı için her zaman gürültü üretirler.

Bu gürültü çalıştırılan cihazın hassasiyeti ile belli eder kendini. Hassas cihazlarda farklı yan etkileri olur.

12 volt kaynağınız bir batarya ise ve bu batarya üzerinde gürültü yoksa size lineer regülatör lazım. Lineer regülatörün çıkışı da pil gibidir.

9 voltta kaç amper çekmeniz gerekiyor? 1 amper altında ise LM7809 regüle entegresini deneyebilirsiniz.

Ancak bu 12 volt aküyü şarj eden bir devre var ise yada bu aküden beslenen gürültü üreten bir yüksek voltaj jeneratörü gibi bir alıcı varsa buji ateşleme sistemi varsa araç üzerinde bunların ürettiği gürültü de ölçüm cihazınızı etkileyebilir.

Siz 7809 ile sistemi kurun. Araç çalışmaz iken doğrudan akü ile test edin. Sonra araç çalışır testlerini de yapabilirsiniz.

Kolay gelsin
 
Sizin sorununuz gürültü.

Stepdown diye adlandırılan dc to dc dönüştürücüler anahtarlamalı çalıştığı için her zaman gürültü üretirler.

Bu gürültü çalıştırılan cihazın hassasiyeti ile belli eder kendini. Hassas cihazlarda farklı yan etkileri olur.

12 volt kaynağınız bir batarya ise ve bu batarya üzerinde gürültü yoksa size lineer regülatör lazım. Lineer regülatörün çıkışı da pil gibidir.

9 voltta kaç amper çekmeniz gerekiyor? 1 amper altında ise LM7809 regüle entegresini deneyebilirsiniz.

Ancak bu 12 volt aküyü şarj eden bir devre var ise yada bu aküden beslenen gürültü üreten bir yüksek voltaj jeneratörü gibi bir alıcı varsa buji ateşleme sistemi varsa araç üzerinde bunların ürettiği gürültü de ölçüm cihazınızı etkileyebilir.

Siz 7809 ile sistemi kurun. Araç çalışmaz iken doğrudan akü ile test edin. Sonra araç çalışır testlerini de yapabilirsiniz.

Kolay gelsin
Bilgi için sağol. multimetre fazla amper çekmez sanırım. aküden yaklaşık 200 miliamper güç çekiyor cihazım. bunu manuel olarak aç kapa yapıyorum o esnada 7809 dalgalanmadan etkilenir mi. cihazı açtığımda bir süre bekliyorum ve ölçüm yapıyorum ilk dalgalanma önemli değil sonrasında olağan yükte stabil çalışırsa sorun yok
 
girişe 100µF elektrolitik + 100nF seramik kapasitör
çıkışa 470µF elektrolitik + 100nF seramik kapasitör

ile dene
 
Anladigim kadariyla bir cihazin ve cihaza ait bir de multimetre var. Dolayisi ile cihazin multimetre haricinde de elektronik devreleri de var.

Eger bu devrelerin kendi beslemesi var ve multimetreyi de sebekeden bir guc kaynagi ile calistirmak istersen sorun cikiyor.

Durum boyle mi? Eger boyle ise yorum yapmaya devam edelim.
 
Son düzenleme:
güzel insan, @serkan_48 ustamızın tavsiyesi en uygun olanı galiba
1742634503597.webpLM7809
sanırım bu kadar gürültüyü kurtarır.
 
Anladigim kadariyla bir cihazin ve cihaza ait bir de multimetre var. Dolayisi ile cihazin multimetre haricinde de elektronik devreleri de var.

Eger bu devrelerin kendi beslemesi var ve multimetreyi de sebekeden bir guc kaynagi ile calistirmak istersen sorun cikiyor.

Durum boyle mi? Eger boyle ise yorum yapmaya devam edelim
6 adet kalem pili seri bağlayarak denedim sonuç yine aynı multimetre bozulmuş galiba
 

Forum istatistikleri

Konular
131,043
Mesajlar
945,190
Kullanıcılar
454,740
Son üye
Gani.

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst