Akımı (amperi) sınırlamak için bu şarja uygun VA' lık trafo - diyot grubunu seçerseniz şarj akımı tam olarak sınırlanır, ayni pratik şarjlı el süpürgelerinin içinde şarj olan ni-cd şarjlı bataryalarının iç şarjında olduğu gibidir. Şarjlı ni-cd kalem pillerini (AA, AAA ebatlı 500-1000-1500-2000 mA'likler gibi) şarj için kullanılan şarj cihazlarında ise, bu akımı tam sınırlamak için seri bağlı akım sınırlayıcı bir direnç - LED - pil devresi uygun VA'da seçilen trafo - diyot devresinden hemen sonra kullanılır, en basit yapıda olan eski tipteki dörtlü pili ayrı ayrı şarj eden ni-cd pil şarjörlerinde bu yöntem akım sınırlamak için kullanılır.
Şarjlı pratik el süpürgelerinde ise batarya grubunun üzerinde yazan amper-h'i nin 1/10 1/8' ini geçmeyecek şekliyle uygun volt/amper değerleri bunlara uygulanır. Amper batarya amper-h'inin 1/10'u ve volt bataryanın % 20 fazlası kurşun-asitli akü şarjındaki gibi en uygun verilecek değerlerdir.
* Bu pillerin lityum-iyon pillerinden farkı memory (Hafıza) etkisinin bulunmasıdır. Bu yüzden sonuna kadar şarj azalmadan veya bitmeden yeniden şarj edilirse kapasitelerinde azalma oluşabilir veya % 100 dolulukla bir daha kolay kolay şarj olamazlar. Bu dediğimiz pil de kesinlikle 0 voltaja kadar inmiş pil demek değildir, sadece 1.00 - 0.98 - 0.99volt seviyelerine kadar inip gelerek cihazlara enerji verip çalıştıramayan seviyeleri demektir, tam boş pil derken ( 0 volttaki pil gibi) bununla kesinlikle de karıştırmamanız gerekir.
1990'larda İstanbul/Karaköy'de bir işportacıdan satın aldığım Atel marka 30 mA ile şarj akımını (500 mA'lik pilleri 16-17 saatte tam şarj edebilen) tam sınırlayan ve sadece o zamanlar MKE (Aspilsan)'nin 500 mA'lik ve uzakdoğu menşeli olup yine 500 mAlik ni-cd AA ebatlı pilleri şarj etmekte kullanılan dörtlü pil şarjörü görülmektedir. 30 mA ile bir LED içinden ve direnç içinden seri geçerek sınırlanan bu akım yine 1/10 kuralına göredir ve o zamanki tarihlerde pil A-h kapasitesinin sadece bu kadar olabildiği içindir.
Kapasiteler zaman içinde 1000 -1500 A-h'lere sonraları çıktığında ayni şarj akımıyla tam şarj için daha uzun süreler bekleme zorunluluğu doğmuştur, çok doğal olarak. Şarj akımı trafo-diyot-direnç-LED ve pil içinden geçerek ve LED'i bu şarj boyunca sürekli içinden geçen 30 mA'lik şarj akımıyla bu esnada sürekli yakarak gerçekleşiyordu. Kolay gelsin.