Pelsan 90 Ledli ışıldak aküsü hemen bitiyor.

Başka bir konuda Mg muhabbeti yapmıştık. İşte Mg eksikliğinde kullanılan maddelerden biri bu. Bunun çözeltisi ciltten emilebiliyor. Bu yüzden elimde mevcuttu. Yoksa akü için özellikle almadım.
bizim Adem usta akülerle oynatmazdı tehlikeli bulurdu yeni akü aldırır magnezyum filan kurcalatmazdı bunun metal halide çok yanıcı...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Lotus hocam bu ışıldağın içindeki aküyü yeniden canlandırmak için youtubede ne kadar video varsa seyrettim. Millet sırf video yayınlamış olmak için en popüler youtuberler bile çekmiş çekmiş koymuş. Hepsine valllahi çok saydırdım. En son doğru olduğunu edindiğim bilgi şu şekilde bunu doğrulayabilir misiniz? Bir videoda ben çekip koyacağım :)
Akü niçin şarj tutmuyor?
Sorunun sadece aküden kaynaklı olduğu tespit edilmişse şu sebepler olaşabiliyor
1)Gözler ölmüştür. Çözüm yok.
2) Kurşun plakaların üzerinde sülfat katmanı oluşması sebebi ile asitle temasa giremediği için şarj tutmama sorunu oluyor( çözüm aşağıda)
3) Gözlerdeki su kuruyup uçma sonucu şarj tutmama sorunu (en çok karşılaşılan durum çözümü aşağıda)

1)Koruyucu iş eldiveni ve gözlük ve açık havada yapılmıyorsa maske takılmalıdır. Akünün içindeki sülfirik asit ciddi derecede cilt yanıklarına sebep olur, göz için çok tehlikelidir. Şarj sırasında çıkan gazlar(hidrojen v.b gibi) yanıcı ve ayrıca zehirlidir.
2) Aküye işlem yapmadan önce voltajı tamamen bitmiş olmalıdır. Az enerji varsa bile bitirilmelidir.
3) En üstteki siyah plaka dikkatlice tırnakları kırılmadan çıkarılmalıdır. Bu kapağın altında akü gözlerinin kauçuk geçme kapakları bulunmaktadır. Bu kapaklar yırtmadan çıkarın.
4) İçinde saf su olup olmadığı kontrol edilmelidir. Baş aşağı çevrilip hatta arkasına da vurularak(çünkü hava yapmış olursa içindeki su hava basıncı sebebiyle dökülmeye biliyor) dökülmeye çalışılmalıdır.
5) Aslında hiç su dökülmese bile akünün tamamen kurumuş olup olmadığı bilinemez. Oto akülerindeki gibi kurşun plakaların arası açık değildir. İçine dökülen saf su eski tip kurşun plakalı akülerde plakaların arasına su dolduğu gözle görülürdü bunda ise görülememektedir. Çünkü plakalar arasında asitli saf su emdirilmiş bit membran var(beyaz renkte bir bez, el feneri ile içine bakılırsa belli belirsiz görülebilir) bunun tam anlamıyla kurumuş olup olmadığı nasıl tespit edilebilir bilemiyorum. Biz tamamen kurumuş olduğunu varsayarak işlem yapmaya devam edeceğiz.
6) Akünün içi var olan muhtemel pisliklerin temizlenmesi için saf su ile yıkanır. Yıkama işlemi sırasında çeşme suyu kullanırsak bu membran çeşme suyunu emeceği için ve bizde o membranı çıkarıp sıkamayacağımız için yıkama işlemini de saf su ile yapıyoruz.
7) Kurşun plakaların üzerindeki sülfatlaşmayı gidermek için Sodyumbicarbonat yerine Magnezyumsülfat (epsom tuzu/ingiliz tuzu) kullanmak daha etkili eğer karbonatınız evde yoksa ve alacaksanız bunu olun ve uygulamayı bununla yapın. (ancak ingiliz tuzu nerede satılır bilemiyorum) Saf suda eritilmiş yoğun karbonat gözlerden içeriye dökülür. Zaten her bir göz 3,5 ml su alıyor. Birkaç kez bu işlemi yeniden yapın dökün sonra tekrar doldurun.
8) Fokurdama geçinceye kadar genelde 5,6 saat bekleyin.
9) Akü gözlerinin delikleri çok dar olduğu için durulama yapmak çok zor olmaktadır.. Kapak deliklerinden içeriye girebilecek ince bir hortum ile akünün içi bol bol saf su ile karbonat zerreleri kalmayıncaya kadar durulanmalıdır.
10) Daha sonra asitli akü suyu ilavesine geçilir. Benim aküm 6 volt 2,7 amp) topu topu 5ml her bir göze sıvı aldı. Bu arda sadece saf su eklemek olmaz. Akünün içindeki asitli suyun tam kurumuş olduğu varsayıldığı için asitli su ilavesi gerekir (çeşitli kaynaklardan öğrendiğime göre %35 H2so4 %65 saf sudan oluşuyor) Bu karışımlar hazır şekilde satılmaktadır.
11) Akü ilk şarja bağlanır ve yaklaşık 5,6 saat kadar şarj edilir. Sonra boşaltılır.
12) Final olarak akü tekrar bu sefer tam şarj edilir 15 saat kadar
13) Akünün gözleri içerisindeki saf su miktarı kurşun plakaların üzerinde silme olacak şekilde olmalıdır. Eğer fazla su varsa bir şırınga ile geri çekilmelidir.
14) Akü gözlerinin kauçuk kapakları kapatılmalıdır. kapakların üstleri delinmemelidir.
15) Akünün en üstündeki siyah plakanın tırnakları söküm sırasında kırılmışsa bir kaç küçük noktadan japon ile yapıştırlabilir. Asla içindeki su geri dökülmesin falan diye tamamen yapıştırılmamalıdır. Tamamen yapıştırılırsa buhar çıkışı engellenir.
16) İşlem öncesindeki akünün voltajı ve amperi işlem sonrasındaki durum ile mukayese edilir. Başarı durumu ölçülür.
17)Şanslıysanız akünüz yenilendi.
Çok ayrıntılı ve yararlı bilgiler vermişsiniz.
Benim bilgi ve tecrübem de çeşitli video ve yazılara dayanıyor. Çok bir denemem de yok aslında. Elimde olan ve arkadaşlarımın ışıldak aküleriyle denemelerim oldu.

Eklemem gereken konu şu. Bu tür aküler (oto aküsü dahil) elektrolit değişimlerinde iç direnç değişimine uğrar. Genel prensip olarak her battery bir EMK ve iç dirençten oluşur. Pil ölümü hep iç direncin büyümesi olarak tanımlanır. Bu yüzden voltmetre ile değil şöntmetre ile ölçülürler. Neyse işte bu yenileme sonrası iç direnç olması gerekenden daha düşük olur. Bu yüzden ilk şarjda çok akım çekerler. Eğer akım sınırlayıcı yoksa ki ışıldaklarda yoktur, ilk şarjda şarj devresi yanar. Hatta otolarda bile şarj devresi zarar görebilir.
Ben ışıldak üzerinde 2 yenileme yaptım. Biri sorunsuz çalıştı. Diğeri devreyi yedi.
Sonra hep harici şarja bağlıyorum.

İçindeki sıvıları çekmek için ise petek üstü seviyeye kadar enjektör ve ince plastik borudan yaptığım aparatı kullanıyorum. Yine ince hortumla da dip temizliği yapıyorum.
Belki 10 yıldır kullanılmayan 12v ışıldak aküsü yeniledim. Çalıştı ama çok verimli olmadı. Yani bence hemen müdahale edilenler işe yarar hale geliyor. Zaman geçtimi iç bağlantılarda hasar oluşuyor. Düşme, darbe vs olmuşsa hayır gelmiyor.
Akü asitli su bulmakta zorlandım. Artık satılmaz olmuş. Bir akü fabrikasından zorla temin edebilmiştim.

20190203_210930~2.jpeg
 
Ben de akü suyunu satmazlar diye biliyorum. % 35 lik H2SO4 parekende satılmaz bence de
 
Petrol istasyonlarında satılırdı eskiden. Şimdi çok ihtiyaç yok diye getirmiyorlar. İnternette satılıyor.
Ben de akü suyunu satmazlar diye biliyorum. % 35 lik H2SO4 parekende satılmaz bence de
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,167
Mesajlar
915,614
Kullanıcılar
449,931
Son üye
mecuxell

Yeni konular

Geri
Üst