Patlayan inverter için yardım.

Kullandığınız mosfetin kullanma kılavuzunu buradan bulabilirsiniz.

Sizin kullandığınız mosfetlerin eksi kanallı olduğunu kullanma kılavuzundan görebiliyoruz.

Mosfet için sağlamlık testini ölçü aleti ile diyot kademesinde yapabilirsiniz.

Örneğin diyelim ki mosfetimiz eksi kanallı IRF540N olsun.

IRF540N-N-Channel-Mosfet-Pinout.jpg

Eksi kanallı mosfetlerde benim S ile D arasını ölçmem lazım. Gördüğünüz gibi içte S ile D arasında bir diyot görülüyor.

Ölçü aletini ilk önce diyot test kademesine getiriyorum. Eksi ucunu D'ye, artı ucunu S'ye dokundurup bir ölçüm yapıyorum.

Figure-12.webp

Mosfet sağlam ise ölçümde 0.4 ila 0.9 volt arasında bir değer vermeli.

Ölçü aletinin uçlarını ters çevirdiğinizde ise sağlam bir Mosfet okunamıyor diye bir değer vermeli. Örneğin benim kullandığımı ölçü aletinde .OL gibi bir değer veriyor. Gene bu durumda okunan değer de 0 olmamalı.

Artı kanallı Mosfet'ler için de aşağıdaki gibi ölçüm yapılıyor.

Figure-22.webp
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
12v ile beslense de mosfet bacaklarinda voltaj 60v civarına çıkıyor. Adamlar 70 volt mosfet kullanıyor. Yük durumuna göre bir anda 70v seviyesine çıkabilir ya da bun çin malı mosfetlerden kaynaklı olarak 70v deyip bazıları 60v da infilak edebiliyor. Biri kısa devre olunca karşısındakini de patlatıyor. Kısacasi tasarım ve parça kalite hatasi
Ustam ilk karedekilere bakar mısın hepsinin üst tarafta çentik var, ha ikisinde daha iri diye göz onlarda kabahat sanıyor aldanıyor orası ayrı boyut :).
 
Normalde bu tür devrelerde iki tane eksi iki tane artı kanallı FET kullanılıyor.

Siz bize göstermediniz ama dört tane eksi kanallı FET kullanıldığına bakarak, bu FET'lerin yüksek bir gerilimle ve FET sürücüsü kullanarak sürüldüğünü anlayabiliriz. Çünkü 4 tane eksi kanallı FET sürmek hem daha zor, hem de bir FET sürücüsü gerektiriyor. Ayrıca FET'lerin üzerine yüksek gerilim biniyor.

FET'lerin yanmasından FET sürücüsünün de bozulmuş olabileceğini tahmin edebiliriz.

Bu tür devrelerde, kondansatörlerin üzerinde yüksek gerilim olabilir. Kondansatörleri boşaltmanızı tavsiye ederim.

Normalde iyi tasarımlarda, örneğin 2 eksi kanallı, 2 tane artı kanallı FET kullanılıyorsa H köprüsünün altında bulunan iki FET'in aynı anda açılması, sayısal bir elektronik devresi kullanılarak engellenir.
 
Ustam ilk karedekilere bakar mısın hepsinin üst tarafta çentik var, ha ikisinde daha iri diye göz onlarda kabahat sanıyor aldanıyor orası ayrı boyut :).

Evet yakınlaşıp baktım 4ü de bozulmuş gibi duruyor. Zaten değişince 4ü birden değişmesi lazım.
 
Öncelikle Bilgi birikimini paylaşan herkese teşekkür ediyorum.
Ölçü aletim var. Gerçi onuda tam olarak kullanıyor sayılmam. Amper ölçümü, volt ölçümü, kısa devre konumu, oda ötüyor diye kullanıyorum.
İnverter 600 watt tam sinüs. 4 Mofset de hasarlı.
Tavsiye edeceğiniz Mofset varsa alıp takıp denemeyi düşünüyorum. Yada bu üzerindeki patlayanı söküp götürsem bulunabilirmi acaba.
IMG_20201129_232003.jpg
 
Bu gün 4 adet irf3710 Mofset alıp bi ümit lehimleyip denedim. Ama maalesef soldan sağa ikinci Mofset den duman çıkmaya başladı. Akü den ayırdım. Sanırım Beklesem diğerleri de yanacaktı. Bacaklardaki dirençler çok küçük olduğu için değiştirmeye cesaret edemedim. Ayrıca üzerinden değer okuyamadım.
Tavsiye edeceğiniz bir şey varsa onuda denemek istiyorum.
Yardımcı olmaya çalışan Herkese teşekkür ediyorum.
 
Mosfet gate bacakları nereye bağlı kontrol et. Yollar yanmış kopmuş ve gate boşta kalmış olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,918
Kullanıcılar
449,607
Son üye
sinan343834

Yeni konular

Geri
Üst