Paralel port devre kontrolü

seagate

Profesyonel Üye
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
1,786
Puanları
283
Konum
IZMIR
anlaşılan piyasada sizin çok fazla canınızı sıkmışlar ..
ama benim bilgimi neden aşşalıyorsunuz ? bilginizle bakkaldan bir şise su almazsınız nedemek ?
madem bu işi okadar iyi biliyorsunuz gidin mcirosoft ta çalışın ?
bende hep şuna kızmışımdır insanların bir konuda çok bilmişilik taslamasına madem o kadar iyi biliyorsun git o zaman akınsoftta microstta çalış ???
O dediğiniz firmalar bağımlılıklar üzerinden para kazanıyor.(Ben bunu kendi insanlarıma yapamam!)
Kendim ettim kendim buldum derken neden Python da VB yada Delphi veya C# değil anlamında kullandım.
Tamam yarın arayacağım akınsoftu ama onlar bir python koderi ne yapsın ?
Aşağılamak değil marka adı verdim çünkü yerli üretimimiz değil !
Microsoft gibi firmalar hizmet satmaz ürün satar(Akınsoft ha keza!)

+ Benim çok bildiğimi veya bilmediğimi nereden çıkardınız ? ben hala öğreniyorum.

Nasibim yok belki, zorlamanın ne alemi var ?

Size sadece şunu soracağım :
Etrafınızda kaç kişi endüstriyel otomasyon işleri yapıp da kendi yazılımlarını kendi yazıyor ?

Lütfen bilgisayarında ofis programları kurulu olan kişiler "yazılım" konusunda yorum yapmasınlar.

Sormaz ki bilsin,sorsa bilir!
Bilmez ki sorsun, bilse sorar!

Saygılar....
 
Konu Sah
M

mucit_1453

Üye
Katılım
5 Haz 2013
Mesajlar
108
Puanları
0
O dediğiniz firmalar bağımlılıklar üzerinden para kazanıyor.(Ben bunu kendi insanlarıma yapamam!)
Kendim ettim kendim buldum derken neden Python da VB yada Delphi veya C# değil anlamında kullandım.
Tamam yarın arayacağım akınsoftu ama onlar bir python koderi ne yapsın ?
Aşağılamak değil marka adı verdim çünkü yerli üretimimiz değil !
Microsoft gibi firmalar hizmet satmaz ürün satar(Akınsoft ha keza!)

+ Benim çok bildiğimi veya bilmediğimi nereden çıkardınız ? ben hala öğreniyorum.

Nasibim yok belki, zorlamanın ne alemi var ?

Size sadece şunu soracağım :
Etrafınızda kaç kişi endüstriyel otomasyon işleri yapıp da kendi yazılımlarını kendi yazıyor ?

Lütfen bilgisayarında ofis programları kurulu olan kişiler "yazılım" konusunda yorum yapmasınlar.

Sormaz ki bilsin,sorsa bilir!
Bilmez ki sorsun, bilse sorar!

Saygılar....

siz ne kadar çok şey biliyorsunuz öyle !!!!
yazılım sadece pyhton dan ofisden vb den ibaret değil bence sizde bunu unutmayın.
yazılım kavramı çok geniş bir kavramdır web programlama grafik tasarım web tasarım plc cnc efendime söylim bunların yazılım gurubu içine girer.
 

seagate

Profesyonel Üye
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
1,786
Puanları
283
Konum
IZMIR
siz ne kadar çok şey biliyorsunuz öyle !!!!
yazılım sadece pyhton dan ofisden vb den ibaret değil bence sizde bunu unutmayın.
yazılım kavramı çok geniş bir kavramdır web programlama grafik tasarım web tasarım plc cnc efendime söylim bunların yazılım gurubu içine girer.
Ya bi çek git başımdan ezik! ne söylesem üstüne alınıyorsun.....
Allahumessabirin !!
 
Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
199
Puanları
3
Yaş
39
Seagate bu kadar yüklenme :D mucit seni tanıdığım söylenemez ama seagate in işinde iyi olduğunu biliyorum. Ve dikkat et admin görmesin o mesajı :) Ban garanti gibi :)

Arkadaşın parallel portla led yazma sorununa gelince;

Arkadaşım sen bu devreyi sadece deneme amaçlı ve öğrenme amçlı mı yapıyorsun onu bi söyle yoksa endüstriyel veya profesyonel bi yerde mi kullanıcaksın? Bi de hiç mi bilgin yok yoksa biyerde mi takıldın onu anlayamadım. Ukalalık etmek istemem ama eğer denemek için yapıyorsan 5 dakika sürmez yapman. İlk kez yapıcaksın hadi 30 dakika diyelim. Yazılımıydı lehimiydi falanıydı filanıydı derken yarım saati bulur belki :).

Soruları yanıtla yardımcı olmaya çalışalım. Elektronikte çok yeniyim ama lpt işi kolaydır. Çalışmalarında başarılar. Kolay gelsin :)
 
Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
199
Puanları
3
Yaş
39
ne amaçla yaptığımın ne önemi var ki ? neticede bilgisayardan led yakıp söndürmek istiyorum işte bu kadar basit ayrıca bu sitenin editörleri her zaman çifte sandart uygular zaman üyelerine segate denilen dürzüde ukalalık etmesin adamın asabını bozmasın....
Haa güzel led yakıp söndüreceksin nerde kullanacağının ne önemi var. o zaman paralel port kablosunu kes, output pinlerden birine transistörü bağla led i sür. Pc den o portun o pinine sinyal yollaman yeterli breadboard kullanabilirsin. Dikkat et anakartı veya pci express i yakma.

Nerde kullanacağını sorma amacımsa yukardaki anlatılan şekli deneme şeklidir. Sürekli kullanacağın bi yere bunu bağlayamazsın ve endüstriyel bi yere asla. Eğer tutupta led yerine bi röleyle su pompası falan bağlıyacaksan veya ne biliyim başka büyük bişey. Olur olmadık yerde çalışır, çalışması gereken yerde durur. Yani söylediğim gibi deneme şeklidir. Sorumluluk almam ;)

Bknz; charge pump, bob card, emi, transistörler, opto coupler vs vs
 
Konu Sah
M

mucit_1453

Üye
Katılım
5 Haz 2013
Mesajlar
108
Puanları
0
Haa güzel led yakıp söndüreceksin nerde kullanacağının ne önemi var. o zaman paralel port kablosunu kes, output pinlerden birine transistörü bağla led i sür. Pc den o portun o pinine sinyal yollaman yeterli breadboard kullanabilirsin. Dikkat et anakartı veya pci express i yakma.

Nerde kullanacağını sorma amacımsa yukardaki anlatılan şekli deneme şeklidir. Sürekli kullanacağın bi yere bunu bağlayamazsın ve endüstriyel bi yere asla. Eğer tutupta led yerine bi röleyle su pompası falan bağlıyacaksan veya ne biliyim başka büyük bişey. Olur olmadık yerde çalışır, çalışması gereken yerde durur. Yani söylediğim gibi deneme şeklidir. Sorumluluk almam ;)

Bknz; charge pump, bob card, emi, transistörler, opto coupler vs vs
kardeşim dalga mı geçiyon hayret bişey ? biz bilmiyoz saki o kadarını endütriyel le felan alakası yok kardeşim anlayışın kıt mı ? bir karta bağlayıp led yakıp söndürecez ya ben anlatamıyorum ya sen anlamıyorsn ? böyle bir devreyi endüstri de nerde kullanabilirsn beki proje bitirme ödevim var onun için yapacam hayret bişey ben diyom akara send iyon götüm kara ....
 

eyupbakan

Üye
Katılım
7 Ara 2007
Mesajlar
244
Puanları
3
Sn seagate size hak veriyorum diğer arkdaşlarda ne yi nası istediklerini bilecekler biraz konuya çalışacaklar emeğe karşı saygı duyacaklar zamanla herkes belli merhalelerden geçiyor.Kimse himsenin bilgisini aşağıladığı yok alınganlık iyi bişey değil tartışmayı başka boyutlarada çekmeye gerek yok.Ülkemizde bu imkanlarla çok şeyi yapabiliriz tabi yeterli piyasa bulabilirsek gelişmeye açık ve teşvik olması gerekiyor marka takıntılarına kapılmadan.Ama ne yazıkki bazı işlerde zaman yeterli olmayıp hazır ve denenmiş cihazları uygulamayı yapıyoruz istenen ve verilmesi gereken de bu.Sonrasında ise bu işi zamanımız yettiğince ve imkanımız olduğunca kendimiz çözüyoruz.Bu da insanın kendini geliştirmesi ve aşması sürekli böyle kalmada fayda var.Sözlerim ortayadır şimdi anlaşılmazsa bile sonradan herkesin kendine göre bir hayat tecrübesi olacaktır.Tüm arkadaşlara çalışmalarınızda başarılar dilerim.
 

calisto

Üye
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
1
Puanları
1
bu konuda son yorum 2013 te yazılmıştır.
bu gün tarih agustos 2019 belki o günlerden bu günleri cok göremiyorduk belki görüp uygulayanlar bile vardı. şunu iyi anlamak lazım. ülkemizde yazılım öğrenen gençleri endüstriyle buluşturmanın zor oldugu dönemler geçirdik ama şimdi yazılımcılar ve elektronikçiler artık dahada iç içe. daha da farklı sahalar ortaya çıkmaya başladı. arkadaslar Allah kimsenin emeğini zayi etmez bu gün siemens catır çatır para kazanıyor çünkü end.otomasyoncular paket programlar ile daha cok para kazanıyordu da ondan . ama şimdi başka metodlar da var plc dediğimiz şey cpu su içine gömülü in out kartıdır ben plcli işlerde yaptım end. otomasyon da lpt port kullanarak ta makine kontrolu yaptım. ve bu lpt port dediğimiz end. sisteme şahane bir şekilde entegre edilebiliyor. su pompası da kontrol edebilir. hidro elektrik santralide. bu sizin sececeginiz metoda bağlıdır artık gelecekte plc ler yerine uzak io kartlarının bilgisayar yazılımları ile ile okunması ve yazılması karşımıza çok sık çıkacak bilgisayar yazılımcılarıda bu işte köprünün bir bacagı olarak çok ekmek yiycek.(diger bacagı elektronikçiler, otomasyoncular,) kimse umudunu yitirmesin
bildiklerinizi daha çok bileyin.
 

Sponsor Bağlantı

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
105,064
Mesajlar
739,834
Kullanıcılar
390,591
Son üye
kayacık

Yeni konular

Üst