Otomotiv Kablo Tesisatı Standartı

Cozsezer

Üye
Katılım
28 Haz 2018
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
27
Merhaba değerli büyüklerim

Çalıştığım firmada otomotiv elektrik tesisatı için gerekli olan iletken kablo sipariş etmeye karar verdik.Görüştüğümüz firmaya 1.5 mm^2 ve 2.5 mm^2 kablo istediğimizi ve uzunluklarını da belirttiğimi söyledim.Ancak bana bu istenilen kabloların hangi standartta olduğunu sordular.İnternetten yaptığım araştırmalarda işime yaran bir bilgi bulamadım.Şimdi 1.5 ve 2.5 luk otomotiv elektrik tesisatı kabloları için hangi kablo standartları/standartı geçerlidir?

Şimdiden teşekkürler.
 
Tek damarlı (NYA veya antigron), çok damarlı (TTR) kablo çeşitleri vardır. Otomotiv için esnek kabloya ihtiyacınız olduğunuz düşünüyorum, çok damarlı(TTR) kablo tercih edebilirsiniz.
 
Merhaba değerli büyüklerim

Çalıştığım firmada otomotiv elektrik tesisatı için gerekli olan iletken kablo sipariş etmeye karar verdik.Görüştüğümüz firmaya 1.5 mm^2 ve 2.5 mm^2 kablo istediğimizi ve uzunluklarını da belirttiğimi söyledim.Ancak bana bu istenilen kabloların hangi standartta olduğunu sordular.İnternetten yaptığım araştırmalarda işime yaran bir bilgi bulamadım.Şimdi 1.5 ve 2.5 luk otomotiv elektrik tesisatı kabloları için hangi kablo standartları/standartı geçerlidir?

Şimdiden teşekkürler.
Bu konu ile ilgili yerli bir standart olduğunu sanmıyorum . Hoş olanı da ne hikmetse para ile satıyorlar . Yabancıları şurda :
https://www.sae.org/binaries/content/assets/cm/content/standards/p90475.pdf
 
Tek damarlı (NYA veya antigron), çok damarlı (TTR) kablo çeşitleri vardır. Otomotiv için esnek kabloya ihtiyacınız olduğunuz düşünüyorum, çok damarlı(TTR) kablo tercih edebilirsiniz.
Doğrudur esnek kabloya ihtiyacımız var.Ancak plastik bez bant veya boru içersinde tesisat çektiğimiz için ve aynı kabloyu otomasyon panosu içerisinde de kullandığımız için çok telli kabloya ihtiyacımız var.Bunu nasıl belirtebilir?Tek damarlı çok telli kabloya ihtiyacım var 1,5 ve 2,5 için.Bunun için NYA TTR mı demem gerekiyor?
 
Kullanmanız gereken kablo nyaf tır kalınlığı belirterek nyaf istiyorum derseniz sorun kalmaz sanıyorum.

Ttr kablolar otomotiv sektörü için uygun değildir, he kullanırsan olur tabi ama literatürde nyaf kullanılması gerekir.
 
iç yapı itibariyle bakır ve nikel olanlarda var araştırmanizı iyi yapın
 
Kullanmanız gereken kablo nyaf tır kalınlığı belirterek nyaf istiyorum derseniz sorun kalmaz sanıyorum.

Ttr kablolar otomotiv sektörü için uygun değildir, he kullanırsan olur tabi ama literatürde nyaf kullanılması gerekir.

Ustam NYAF kablo doğru cevap ancak TTR tercih edilen kısımlarda oluyor. 2012'ye kadar otomotiv kablo gruplama ve tesisat üretiminde çalıştım. Kamyon ABS tesisatı için WABCO kablo kullanılırdı. Otobüs tesisatlarının bazı kısımlarında da TTR kablo kullanılırdı. Genel olarak NYAF daha çok kullanılır.
Konuya cevaben; kablo standartından kasıt kullanılacak kablonun cinsi ve kablo izolesinin çeşidi olabilir. İzolesi FLRY, yanmaz veyahut elektronik gürültüye karşı özel izoleli data kablosu gibi.
 
Son düzenleme:
Ustam NYAF kablo doğru cevap ancak TTR tercih edilen kısımlarda oluyor. 2012'ye kadar otomotiv kablo gruplama ve tesisat üretiminde çalıştım. Kamyon ABS tesisatı için WABCO kablo kullanılırdı. Otobüs tesisatlarının bazı kısımlarında da TTR kablo kullanılırdı. Genel olarak NYAF daha çok kullanılır.
Konuya cevaben; kablo standartından kasıt kullanılacak kablonun cinsi ve kablo izolesinin çeşidi olabilir. İzolesi FLRY, yanmaz veyahut elektronik gürültüye karşı özel izoleli data kablosu gibi.
Verdiğiniz bilgiler çok değerli çok teşekkür ederim.
 
Kullanacağınız kablolar şubat 2015 tarihli ISO 6722-1 standartlarını sağlamalı.
Kullanım yerine göre Flry - A ,Flry - B ,Flry - C ve Flry - D kablolar kullanılabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,170
Mesajlar
915,623
Kullanıcılar
449,934
Son üye
peldayilmaz

Yeni konular

Geri
Üst