Otomotiv elektronik ateşleme sistemleri anlatım

elektronikmuh

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
2,234
Puanları
1,866
Yaş
46
Otomotiv elektronik ateşleme sistemi anlatım dosya Ek'tedir.
 

Ekli dosyalar

  • Elektronk_Atesleme_sistemleri.pdf
    2.1 MB · Görüntüleme: 352
  • ateslemesistemleri.rar
    2.6 MB · Görüntüleme: 221
Otomotiv elektronik ateşleme sistemi anlatım dosya Ek'tedir.
Ateşleme sistemlerini merak edip daha fazlasını öğrenmek isteyen herkes için çok değerli ve aydınlatıcı buldum.Teşekkürler.Printerde basarak kitaba çevirmek bu nadide ve seçkin eserler için herhalde en iyisi olacaktır.
Ders olarak(Mak.müh.liğinin motorlar dersinde) görmüş,ancak bu derecede detaylanmış ve güncellenmiş son halinin(Örneğin; hall etkili elektronik ateşleme tipi,foto elektrik kumandalı tipler vb.)herkes için değerli bir kaynak niteliğinde olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
1991 doğanl aracımda ateşleme arızası var. ateşleme bobinine +12v gitmiyor. aküden + alıp ateşleme bobin + sına bağlayıp marşa basınca motor çalışıyor.bağladığım ucu ayırırsam motor sitop ediyor .arıza nereden olabilir.
 
sayın gümüşeser öncelikle sigortaları kontrol edin, kontrol lambası ile sigortaların giriş cıkıslarını kontrol edersenız daha ıyı sonuc alırsınız.kablolarda oksit , gevseklık vesair sebeplerde aynı netıcelerı dogurur.kolay gelsın
 
Sayın emg öncelikle ilginize teşekkür ederim. Bugün söylemiş olduğunuz sigortalar, sigorta tablası
bağlantıları, kontak anahtarı bağlantıları hepsini kontrol ettim bir aksaklık bulamadım. Sizin paylaşmış olduğunuz ateşleme sitemleri şemalarındanda faydalanmaya çalıştım.kontak anahtarı ateşleme bobin arası kablonun araçımda nereden beslendiğini bulamadım. Şuan ateşleme bobini pozitif terminaline aküden kendi çektiğim + ucu bağlayarak aracımı çalıştırıyorum. Aracın doğanl 1991 model ateşleme şemasını intrenette araştırdım ama bulamadım.
 
Sayın emg öncelikle ilginize teşekkür ederim. Bugün söylemiş olduğunuz sigortalar, sigorta tablası
bağlantıları, kontak anahtarı bağlantıları hepsini kontrol ettim bir aksaklık bulamadım. Sizin paylaşmış olduğunuz ateşleme sitemleri şemalarındanda faydalanmaya çalıştım.Klasik ateşleme şemasına göre kontak anahtarı ateşleme bobin pozitif terminali arası olması gereken kablonun araçımda nereye bağlı ve nereden beslendiğini bulamadım.kontak anahtarı bağlantılarınıda kontrol ettim. Şuan ateşleme bobini pozitif terminaline aküden kendi çektiğim + ucu bağlayarak aracımı çalıştırıyorum. Aracın doğanl 1991 model ateşleme şemasını intrenette araştırdım ama bulamadım.
 
Söylediğniz kontrol ve denetimlerden bir sonuç alamamanız,aklıma her türlü kontrolümden sonra,yine de dikkatimden kaçabilen,"kablo iç bağlantı kopukluğu" arızasını getirmekte.Bu arıza, ayrıca bildiğiniz üzere,göz ile,elle yoklanarak da, taspiti çok zor bir işlemdir.Elektronik ateşleme sisteminde kullanılan, aküden başlayarak, bobine kadar ulaşan tüm kabloları,(Akünün ana arter kabloları hariç) tek tek demontaj edip,kontrol ve denetim(Omaj ölçümüyle) sonrasında ise,sağlamlığının teyidinden sonra,montaj edilerek, ateşleme sistemine geri bağlanmasını öneriyorum.Çünkü başka yapılacak, arızayla ilişkili, bir alternatif kalmamış gibi görünüyor.(Bobin sağlam,ateşliyor,akü sağlam,bağlantılar oksitsiz,tam,nizami olarak bağlanmış,belirli bir noktaya kadar akımı geçiriyor,doğru kutup şekliyle bağlantı yapılmış,tüm ateşleme sistemi tam şemasına göre bağlantılı,vb.).Bu ihtimali de, göz önüne almanızı tavsiye ederim.Kolay gelsin.
 
sayın Binbaşı geçekten değinmek istediğim bir noktadan giriş yaptınız. malumunuz ilk akla gelen yer sigorta.

sayın Gümüşeser. tofaş serisi bir çok aracın kronik sorunlarının başında sigorta tablasının arızaları gelır.sigorta tablanızın arkasındakı kapagı sokun ve bobın ucuna gıden kablonun rengının karsılıgını bulun Binbaşı arkadasımızın dedıgı gıbı burada olcu aletı ıle kontrollerı yapmalısınız.kablonun kopukluk kontrolunu yapın. hatta oradakı soketlerı kontrol edınız belkı oradakı oksıtten olabılır.
bırde bu ısın basıt yoldan cozumu var kontagı acınca calısan bır yerden kablo cekerektende kolay yoldan halledebılırsın.bobıne en yakın yer kontak anahtarıdır. kontak anahtarını acınca elektrık olan uctan bır kablo baglayın ucuna sıgorta takıp bobının artı ucunna takın sorun cozulur.kolay gelsın
 
Sayın Emg, Sayın Binbaşı dün söylemiş olduğunuz sigortalar, sigorta tablası bağlantıları,soketleri, ateşleme bobin bağlantıları. distribitör bağlantılarını, kontak anahtarı bağlantıları hepsini tekrar kontrol ettim,bütün soketlerin temizliğini yaptım.Motor bölümündeki kablo terminallerini, bağlantılarını, sıkılığını kotrol ettim.Roleleri soket uçlarını temizledim.Sigorta tablasını açtım iç temizliğini yaptım. İki soket uç dibinde lehim takviyesi yaptım. Omaj ölçümlerinde bu ikiyerde diğerlerine göre direnç vardı.Gerçi lehim yaptığım uçlar kalorifer motorunun uçları olarak takip ettim.Hepsini toparlayıp marşa bastığımda motor çalıştı. Şuan durum normale döndü. Arıza sebebi sizinde belirttiğiniz gibi ek yerleri ve soketlerdeki oksitlenme kanaatindeyim. Yönlendirmeleriniz ve katkılarınızla arızayı birlikte giderdik. Çok teşekkür eder saygılar sunarım. Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Baki selamlar.
 
Sayın Gümüşeser biz sadece yol gösterdik , sizin başarınız..ne mutlu yardımcı olabildiysek...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,120
Mesajlar
915,177
Kullanıcılar
449,825
Son üye
yasargokdemir

Yeni konular

Geri
Üst