Otomatik Uzaktan Kumanda ile Araç Çalıştırma

Merhaba;

Aracınız elektronik sensörlerden oluşan bir sistemi olmaması yapmak istediğiniz işlemi bir hayli zorlayacaktır ecu nun olup veya olmaması mühim değil ecu olsa dahi bu işlem için ek donanım inşa etmeniz gerekiyor. Araçta sürekli olarak motor üzerindeki sıcaklığı aktaracak sensör olması lazım eğer yok ise motor sıcaklığını termostat müşiri üzerinden alıp bunu bir microcontroller a aktarıp belirlediğiniz sıcaklık değerlerinde şu sn kadar marş yap veya yapma şeklinde belirlenebilir ve başka bir microcontroller da sizin alarm ile haberleşerek bu dataları aktarması gerekmekte. Tabiki bu işlem teorikte anlattığım kadar basit olmasada yinede deneyebileceğiniz bir yönetemdir.

Özet olarak araçtan mevcut bilgiyi donanımı üzerinden varsa yoksa ekleyerek almalısınız. Bunun için hali hazır projeler varmıdır bilemiyorum araştırma yapmalısınız derseniz ki ne var bunda yapı verin işte dediğiniz anda iş ticari bir durumu oluştur bu iş kolay ve amatör olan bir iş değildir.

Çalışmalarınızda başarılar..
 
Merhaba;

Aracınız elektronik sensörlerden oluşan bir sistemi olmaması yapmak istediğiniz işlemi bir hayli zorlayacaktır ecu nun olup veya olmaması mühim değil ecu olsa dahi bu işlem için ek donanım inşa etmeniz gerekiyor. Araçta sürekli olarak motor üzerindeki sıcaklığı aktaracak sensör olması lazım eğer yok ise motor sıcaklığını termostat müşiri üzerinden alıp bunu bir microcontroller a aktarıp belirlediğiniz sıcaklık değerlerinde şu sn kadar marş yap veya yapma şeklinde belirlenebilir ve başka bir microcontroller da sizin alarm ile haberleşerek bu dataları aktarması gerekmekte. Tabiki bu işlem teorikte anlattığım kadar basit olmasada yinede deneyebileceğiniz bir yönetemdir.

Özet olarak araçtan mevcut bilgiyi donanımı üzerinden varsa yoksa ekleyerek almalısınız. Bunun için hali hazır projeler varmıdır bilemiyorum araştırma yapmalısınız derseniz ki ne var bunda yapı verin işte dediğiniz anda iş ticari bir durumu oluştur bu iş kolay ve amatör olan bir iş değildir.

Çalışmalarınızda başarılar..

cevap için teşekkür ederim dediğiniz sekil cok güzel mantıklı bi yöntem ama tm işe yarayacağını sanmıyorum tam oldu olarak gözüksede arada sırada işe yaramayabilir ve sizin dediğiniz gibi yapımıda cok zor olur henüz okadar anlayamıyorum elektronikten :) daha öncelerden bi kac elektronikci dolandım yaptırmak için ama ya yapan olmadı veyada cok zor olur uğraşmayız dediler
fikriniz güzel hoşuma gitti ama yapımı cok zor olur benim anlatmak istediğim sistem daha kolay buna kıyasla tetikleme voltajı geldiğinde, baska yerdeki voltaja göre o akımı devam ettirecek veya kesecek böyle bişey yapmamda yardımcı olabilirmisiniz eğer ankaradaysanız yüz yüze görüşmek isterim
 
su anda arabanin calisip calismadigi anlasilamiyor, arabanin calistigi anlasildigi anda mars kesilecek bir devreye ihtiyac var. arabanin sicak havada 2 sn icinde mars almasi ve sonrasindaki 3 saniyede bosuna mars yapilmasi gibi araba calistigi halde kumandadan verilen komutla calisan araba tekrar mars yapmaya calisacaktir. bunu cozmek icin arabanin calistigini anlamak gerekmektedir.

araba calistigi anda devreye giren bir lamba vs mevcut mu? arabanin calismasi ile beraber devreye giren bir elemana paralel olarak bir role cektirilir, bu rolenin kapali kontagi yardimi ile de arabaya mars yaptiran role devreden cikarilir. haliyle calisan araba yeniden mars almayacak ya da 2 saniyede calisan arabanin marsi, araba calisma suresi sonunda kesilecektir.

kolay gelsin...
 
su anda arabanin calisip calismadigi anlasilamiyor, arabanin calistigi anlasildigi anda mars kesilecek bir devreye ihtiyac var. arabanin sicak havada 2 sn icinde mars almasi ve sonrasindaki 3 saniyede bosuna mars yapilmasi gibi araba calistigi halde kumandadan verilen komutla calisan araba tekrar mars yapmaya calisacaktir. bunu cozmek icin arabanin calistigini anlamak gerekmektedir.

araba calistigi anda devreye giren bir lamba vs mevcut mu? arabanin calismasi ile beraber devreye giren bir elemana paralel olarak bir role cektirilir, bu rolenin kapali kontagi yardimi ile de arabaya mars yaptiran role devreden cikarilir. haliyle calisan araba yeniden mars almayacak ya da 2 saniyede calisan arabanin marsi, araba calisma suresi sonunda kesilecektir.

kolay gelsin...

dediğiniz şekil benim düşündüğüm sisstem mantığı ile aynı. arac çalıştığı anda devreye giren lamba yok ama devreden cıkan lamba var akü lambası arac calıştığı anda devreden cıkıyo roleler hakkında pek bilgim yok nasıl bi role kullanmamı önerirsiniz bağlantı şeklini kısaca painten cizerek koyabilirmisiniz... bu arada tüm foruma iyi seneler dilerim...
 
uzaktan kumanda ile araba calistirildiginda; kontak cevrilmis gibi, kisa bir sure paneldeki aku, yag vs lambalari yanip daha sonra mi mars yapiyor? yani ilk anda aku lambasi sonuk, kumandadan marsa basinca lamba yaniyor ve motor calistiktan sonra mi sonuyor?
 
uzaktan kumanda ile araba calistirildiginda; kontak cevrilmis gibi, kisa bir sure paneldeki aku, yag vs lambalari yanip daha sonra mi mars yapiyor? yani ilk anda aku lambasi sonuk, kumandadan marsa basinca lamba yaniyor ve motor calistiktan sonra mi sonuyor?

evet sizin dediğiniz gibi çalışıyor tüm sistem.... komutu verdiğimde kontak cevrilmiş gibi tüm sistemlerini devreye sokuyor, bi süre (4 - 5 saniye) bekledikten sonra marşa basıyor eğer araç çalışırsa akü lambası ve yağ lambası sönüyor...
 
kumandadan marsa basildigi anda lamba yanacak, beraberinde role de cekecek, beklemenin ardindan mars rolesi cekecek. araba calistiginda sonecek olan lamba ile beraber role de birakacak ve normalde acik kontagi eski konumunu alacak, haliyle mars rolesine giden besleme kesilecek.

araba calisir pozisyonda iken de kumandadan marsa basildiginda; aku lambasi yeniden enerjilenmeyecegi icin, araba yeniden mars yapmayacak.

kolay gelsin...
 
kumandadan marsa basildigi anda lamba yanacak, beraberinde role de cekecek, beklemenin ardindan mars rolesi cekecek. araba calistiginda sonecek olan lamba ile beraber role de birakacak ve normalde acik kontagi eski konumunu alacak, haliyle mars rolesine giden besleme kesilecek.

araba calisir pozisyonda iken de kumandadan marsa basildiginda; aku lambasi yeniden enerjilenmeyecegi icin, araba yeniden mars yapmayacak.

kolay gelsin...

teşekkür ederim peki ne tür bir role kullanmalıyım herhangi bi ismi varmı ? birde bunu zamanlı yapma durmumuz varmı mesela arac marşa basmaya başladı 10 sn oldu arac daha çalışmadı ama marş devam ediyo bunun süresinide ayarlayabilirmiyiz? yaptığımız sistem arac çalışana kadar çalışmassada maksumum 15 sn marş bassın gibi... önemli bi kısmıda bu oluyo eğer aracı viteste unuturda mars yaptırsak arac çalışmayacak, elfirenide tm çekili değilse akü bitene kadar kim bilir neler yapar kendi kendine :)
 
sorunu yine şarj lambasıyla çözebilirsin yani motor çalışmıyorken akü voltajı 12 V civarındadır araç çalıştığı zaman sıcak yada soğuk hiç farketmez 13 14 V olur ve şarj lambası söner. şarj lambasına bağlı bir röle ile sorununu halledebilirsin. şarj lambası söner röle bırakır araba marş yapmayı keser.
 
arkadaşim ben uzerinde calışıyorum cok basit ama aracının bagaj duğmesini kumandaya bağlatacaksın sistem bu aracın içine star stop butonu koyuluyo kontak devrsinden uclar cıkarılıyo basit ama 2 tane kendi tasarımım olan eletronik devreye gırıyo kumandadan calışmma yapman için tefaruat buyuyo ayrıca arac ısıtmalı ıse ısıtma cıklesi problem dizel ise belı sure bekleme zunluluğu var dızel araclarda hava sartlarına gore uzun yada kısa calışıyor yanı motorun sğukluk derecesıne gore bujiler devrede kalıyor buna bağlı olarak marj suresı cok onemli yağ lamsına veya sarj lambasından uc alarak planlamısınız sarj yada ya lamasında yanma sonme olğunda marjş devreye gırıyo yani olmadık yerde basınıza bırsuru masraf cıkıyo sonuc ben :) ayrıca vıteste kaldığında aracın kendi kendine gitiğini beli sure sonra başka yerleden alabilirsin :D ama benim sistemde cok farklı değil once kapıları acıyorsın alarm deve dısı kalıyor kendi sisteminde normal olara anahtarlı acmaya kalkarsan kapılar klitli şekilde alarm calar neyse bagaş duğmesine bastığnda kontak acılıyor direksiyon klidi varsa ozel bı tasarımla devre dışı bırakılıyo start duğmesine basıyorsun araba calışıyor tabi bagaj duğmesıne bastığında ısıtma sıtemlerı devreye teyıbınız kontağa bağlı ise oda calışıyor :) sıze sadece star butonuna basmak kalıyor bu kadar ayrıca stop etmek ıcın start butonuna bırkere daha basmak yeterlı oluyor bır ozelikte arabanız calışıyo ıse kapıları alarm kumandasından klitledinizmi arac otomatik kontak kapatıyor yanı arac calışık cıkabilirsiniz:D hem olan ustu bır koruma yapıyor hemde alarm sıstemı devereye gırıyor kısacası bıraz kafa patlatıım ama oldu. saygılarr iletişim için ************

şimdii barmak okuyuculu bır sıstem duşunuyorum yeni anahtar yok kontak yok arac seni goruyor veya barmak ızınden tanıyor barmak izi kayıtlı sıstem olarak tasarım ediyorum arac seni goruyo kontak acıyo hava soğuk ıse ısıtmalı koltuğunuz var ıse devreye gırıyo veya eletrikli klimanız varsa devreye gırıyor bı cok ozelik yani sıze sadece star dıyıp surmek kalıyor stop değip arabadan ıner ınmez arac stop edıyor kapılar klitlenıyor sadece bır kredi kartı gıbı ehliyet arkasına montaj edilecek herşey tamam ssadece kart ve yazılım sıkıtısı cekiyoruz yazılımcı araşlarvarsa maıl yolu ıle ulasabılırle sorular bıraz kazık :) yanlız yardımcı oldum sanırımm :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,906
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst