Optimum Tu 2004 V

35V trafo çıkışında kondansatör kullanmadınız mı?
 
35V trafo çıkışında kondansatör kullanmadınız mı?
Bağlantıları nasıl yapıldı kesin bir bilgi vermiş olmayayım. Söylediğim gibi elektronik bilgim İlkokula haftaya başlayacak düzeyde. Kullanılan malzemeler 1 adet makinenin kendi trafosu ( gelen akımı sabit tutuyormuş) 1 adet 2kw dimmer, 1 adet sağ-sol ayarı için anahtar, 1 adet ac-dc akım dönüştürücü, 1 adet sigorta ( bunu ben ilave ettim makineyi toplarken ), 1 adet makineyi çalıştırmak için anahtar, 1 adet makinenin kendi motoru. Bunun dışında toplamda 2-3 metreyi geçmeyecek kablo. Başka herhangi bir parça yok.

Kullanılan malzemelerin hepsi resimde görülenler. Umarım faydası olur. Pvc parçaları metal gövdeye temasını engellemek için ben uydurdum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180504_162816.jpg
    IMG_20180504_162816.jpg
    171.6 KB · Görüntüleme: 30
  • IMG_20180504_163217.jpg
    IMG_20180504_163217.jpg
    183.8 KB · Görüntüleme: 30
  • IMG_20180504_163230.jpg
    IMG_20180504_163230.jpg
    135.9 KB · Görüntüleme: 31
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aynı işi görmez ama idare edersin. Torka bağlı sorunlar yaşayacaksın. Sürücünün amacı akım ve voltaj dengesini ayarlayıp tork ve hız dengesini sağlamaktır. Yani düşük hız, yüksek tork, yüksek hız, az tork vs..
 
Aynı işi görmez ama idare edersin. Torka bağlı sorunlar yaşayacaksın. Sürücünün amacı akım ve voltaj dengesini ayarlayıp tork ve hız dengesini sağlamaktır. Yani düşük hız, yüksek tork, yüksek hız, az tork vs..
Şuan için herhangi bir sıkıntı görünmüyor. Hız hissedilir derecede arttı. Önceden maksimum 2500 devirdi, Ölçme imkanım şuan yok ama en az 2 katı bir artış var gibi. Tork yükseldi gibi geliyor.
 
Hız kontrolü nü, voltajı düşürerek yapıyor. Köprü diyotu izole etmeye gerek yoktur. Düşük hızlarda sıkıntı yaşayabilirsin. Beklentilerin yüksek olamasın,
 
Aynen işte düşük hız sorunu yaşayacaksın. Yapacağın işlere bağlı.. Sen yine de orjinal kartını bir kenarda sakla..
 
Bugün baya bir zorladım makineyi, düşük hızda da yüksek hızda da. 8 mm çakı ile 1 cm derinlikte kanal açtım düşük devirde. Kayış şuan yüksek devir kasnağında bağlı. İlk girişte hafif bir zorlama yaparak rahat sayılabilecek bir şekilde 7 cm boyunda bir kanalı açtı. Yüksek devir sanırım bayaa bir yüksek hızda dönüyor neredeyse çakıyı eritti. Sanırım 5-6000 rpm gibi dönüyor olmalı, belkide daha yüksek. Bana da ilginç geliyor bu kadar ucuza maal olabilen bir kart 1500-2000 ₺ lik bir kartın yerini tutabiliyor. Yoksa karmaşık kartlarla dolandırılıyor muyuz. Çok basit sistemler çok karmaşık kartlarla çalıştırılıp satılıyor. Garanti süresi dolmadan bir arıza verdiğinde servis tarafından bir şekilde tamir edilebilen kartlar, süre dolduktan, garanti kapsamı dışına çıkıldıktan sonra değişmezse olmaz deniliyor. Orijinal kartların üzerindeki hiçbir entegre , diyot , mosfet servisinden başka yerde bulunamıyor. Tüm buna benzer parçaların teknik bilgileri internetten çok rahat bulunabilirken, bu kartlardaki parçalar hakkında hiçbir bilgiye ulaşılamıyor. Sanırım güvenilir sandığımız markalar tarafında düdükleniyoruz gibime geliyor. :D
 
video atsaydın biraz :)
 
Mesele o işte. O motorla yeri gelecek sen diş çekeceksin. Motorun rpm'nin belirli torka kadar sabit olması lazım vs.. Encoder dan alacağı hız bilgisine göre sürücünün beslemesi lazım vs.
 
Cevdet tornada ilerleme hızı mekanik olarak aynanın hızına göre değişir. Yani ayna devrini degistirdigin anda ilerleme de aynen değişiyor. Burda problem yok yani. Problem icabında 50 devirde dış çekerken motorun torku yeter mi? Bana göre!

haa pardon sen ilerlemeden bahsetmiyorsun. Aceleyle telefondan kuyunca yanlış anladım herhalde.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,100
Mesajlar
914,965
Kullanıcılar
449,800
Son üye
bukurt

Yeni konular

Geri
Üst