notur toprak arası 290 volt

ikaz

Üye
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
43
Puanları
1
selamın aleyküm arkadaşlar tesisimizde 6,3/500v bağlantı gurubu dyn5 olan trafomuz mevcut .bu trafonun sekonderinden birçok motor besleniyor.sıkıntı şurda motorları devreye aldığımızda fazlar kendi aralarında 500v. 3 faz notur arası 290v r fazı toprak arası 0v. t ve s fazları toprak arası 500v okunuyor.noturle toprak arası 290 v okunuyor.ve bu arıza motorları devreye aldığımızda hemen gelmiyor 5sn sonra yavaşça geliyor.veya gidiyor.trafonun nöturü motorlara gitmiyor.motorlara giden notur ayrı bir toprak barasından alınmış.arıza esnasında motor akımlarında değişiklik olmuyor. fikri olan varmı?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
r fazınız toprakla kısa devre olmuş. Sorununuzu tam olarak açıklayabilir misiniz?
 
selamın aleyküm arkadaşlar tesisimizde 6,3/500v bağlantı gurubu dyn5 olan trafomuz mevcut .bu trafonun sekonderinden birçok motor besleniyor.sıkıntı şurda motorları devreye aldığımızda fazlar kendi aralarında 500v. 3 faz notur arası 290v r fazı toprak arası 0v. t ve s fazları toprak arası 500v okunuyor.noturle toprak arası 290 v okunuyor.ve bu arıza motorları devreye aldığımızda hemen gelmiyor 5sn sonra yavaşça geliyor.veya gidiyor.trafonun nöturü motorlara gitmiyor.motorlara giden notur ayrı bir toprak barasından alınmış.arıza esnasında motor akımlarında değişiklik olmuyor. fikri olan varmı?
Bu karman çorman tespitlerinden bir şey anlamak imkansız ama şu tavsiye ettiğim yolu bir uygula sonuçlarını yaz tekrar değerlendirelim ;
1- Trafo çıkışlarını sök ; tekrar boşta bir fazlar arası ; faz nötr ; faz toprak gerilimlerini güzelce ölç ve kayda al .
2- Ardından trafo çıkışına hattı bağla ve hatta yol ver ; hat sonundaki kesici girişinden ve çıkışından tekrar parametreleri yine kayda al .
3-Motorlardan giriş bağlantı uçlarını sökerek hatta boşta yolver ; tekrar parametreleri al .
4-Motorlara kabloları bağlayarak yol ver ; tekrar parametreleri oku ve kayda al .
Bunları güzelce kayda al ; sonuçlarını güzelce yaz ; noktalama işaretlerini de kullanarak güzelce bize anlat ; bir tespitte bulunalım.
 
r fazınız toprakla kısa devre olmuş. Sorununuzu tam olarak açıklayabilir misiniz?[/QUOTEmoto

Bu karman çorman tespitlerimden sorunu anladığınız için öncelikle teşekkürler demekki anlaşılıyormuş.neyse ustam biz işimize dönelim.kısadevre neden kompak açtırmıyor veya neden çarpılmıyoruz.
 
Fabrika içersinde elektrik dağılımı yapılan tali panolardaki devre kesici termik magnetik özelliği olan üç fazlı elle tahrikli şalter
 
Ayrıca bu sıkıntı 5 sn sonra oluşuyor dediğinize göre kendimce bir teorem yıldız üçgen çalışıyorsanız yıldızdan üçgene geçtiğinizde üçgen kontaktöre bağlı fazlardan birinde r fazında kısa devre olmuş da diyebiliriz. Diyecemde mesajınızda 5 sn sonra ya geliyor ya gidiyor demişiniz. Arıza varken yok mu oluyor yokken var mı oluyor kafam karışmaya başladı.
 
Anladığım kadarıyla, trafonuzun R faz sargısı ile trafo gövdesi arasında kısa devre var...Yani sargı ya kavrulmuş ya da gövdeye temas halinde olabilir
 
Son düzenleme:
Öncelikle 500 V AG çıkışı olan bir trafonun fazlar arası faz nötr arası 290 V ve fazlar arası 500 V almanızdan doğal br şey yoktur.

Şimdi diğer soruna geçelim.Aceba trafo çıkışı R fazı kablosunu tüketici tarafında nötr olarak kullanıyor olabilir misiniz?
Motorlar kalkış esnasında 2 faz olarak çalışıyor olabilir mi?sadece fikir olarak söylüyorum.
 
Motorlara giden hatlardan birinde, R fazının çokta iyi olmayacak şekilde toprakla teması söz konusu. Arıza motorlar devreye girdikçe oluştuğuna göre motora ait kontaktörten sonraki kısımda avometreyle ölçüm yapılarak, arızalı kısım tespit edilebilir diye tahmin ediyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,132
Mesajlar
915,299
Kullanıcılar
449,847
Son üye
AhmetK06

Yeni konular

Geri
Üst