Netaş dx-1b 8/72 telefon santrali arızası

Aykduran

Üye
Katılım
28 Eyl 2009
Mesajlar
33
Puanları
1
Yaş
45
Netaş dx-1b 8/72 telefon santralin dahili hatlardan bazıları çıkış vermiyor.santral üzerindeki kartlardan hangileri dahili, hangileri harici hattır ?acil yardımlarınızı bekliyorum
 
merhaba
santal üzerinde üzerinde 4 adet sarı led olan cart CO HİRİCİ HAT girişleridir 1 ader yeşil olon kartlar ise LC dahili abone kartalarıdır üzeride reset butonu olan ve en üst şhelf te olab kart DMC yani ana kotrol kartıdır birde DTMF katı vardır genelde alt kabide en sehlf e talır üzeride 6-8 adet yeişil led bulunur CO kartlar 4 port tur LC kartlar 8 potr olurlar
ancak hangi kartın arızalı olduğunu anlamak için ilk önce o abonenin port numarasını bilmek gerekir bunada ancak konsol üzerinden CUS abaone bilgilerine girerek görebilirsindaha ayrıntılı bilgi için foruma yaz yardımcı olurum ancak prg işi olacak o zaman işin zor buradan yazmaya kalksam...... anlarsın cok uzun iş
 
Mrb.fabrikada bulunan telefon numaraları 100'den başlıyor.bizim santralden 119-140-134 numaralar santralden çıkış vermiyor bunların arızalarını nasıl bulabilirim.bu numaralar hangi karttan çıkış veriyor.yardımlarınız teşekkür ederim
 
merhaba
ilk olarak sunu belirteyim netaş santarallerde diğerlerinde olduğu gibi sabit bir numara sırası olmaz numaralar 1 digit ile 4 digit arasında müşteri istegine göre proglamlanır dolayısı ile senin 100 dediğin numara santralde hangi pota proglamlandıysa ona göre hesap yapılır abone kartlarının port numaraları 8 den başlar ve yukarı doğru gider biz senin sisteminde 100 numaralı abonenin portunu 8 olarak kabul edersek ve programın sırayla yapıldığını varsayarsak 119 numaralı abonenin portu 35 olur buda 1 kabinet 2 shef (raf) 1 karta denk gelir o neden ile aboneye karşılık gelen port numarasını kesin bilmeden hangi kartın arızalı olduğunu söylemek zor olur programın sıralı yapıldı ise sayet dediğim kartı yerinden sök 116-117-118-119-120-121-122-123 nolu aboneler çalışmayacaktır bu durumda ya kartı değiştireceksin yada elektronik bilgin varsa incele bak her kart 8 adet abone çalıştırır abne kanalları uzerindeki dirençler bozulmuş olabilir profilimde mail adresim var mail ata daha ayrıntılı yardımcı olmaya çalışırım
 
merhabalar
öncelikle yardımların için teşekkürler.yazdığın cevaba istinaden santrali tekrar inceledim ve üzerinde 1.kabinde 1 ledli 5adet LC KARTI,8ledli 1adet DTMF KARTI,reset butonlu DMC kart 1adet,4ledli CO kart mevcut.2.kabinde 1ledli 4adet LC KARTI.4ledli 1adet CO kart bulunmaktadır.Yani 9 adet lc dahili hat kartı,2adet co harici hat kartı,1 adet dtmf kartı,1 adet dmc kartı var.
santral üzerindeki kart dizilişinin sıralımı olması gerekiyor
santralin üzerinden kartları direk çıkarabilirmiyim herhangi bir sorun olurmu ?

santrale bağlı bir adet bilgisayar ve netaşın konsolu mevcut.bu konsol üzerinden CUS abone bilgilerini nasıl öğrenebilirim ?hangi numaranın hangi porta bağlı olduğunu nasıl öğrenebilirim ?
santralin resimlerini çektim sana atacaktım fakat özel mail adresini bulamadım.
 
ok
kartları direk cıkartabilirsin sorun olmaz enerjiyi kapar cıkart yanlız lc-tlc co gibi kartaların ıd leri vardır cıkatıgın kartı aynı sloto takmalısın veya anynı özelikteki bir kartla yer geğiştire bilirsin sana mail attım resimleri bana gönder daha iyi yardımcı olacam
ayrıca -cus- bilgilerine gece+bekmeş tuşu ardından sifre soracak fabrika ayarı 000000 (6 adet sıfırdır) genellikle 0 (1 adet sıfır) olarak değiştirilir ama sifre bunlardan farklı biş şey konulmuş ise biliglere ulaşma sansınız ya sifreyi öğrenecez yada cihazın üzerindeki tüm bilgileri silip yani santarli init yapmamız gerekir
eğer şifreleri doru girdiysen konsol ekranında cus cus yazar
ardından işlev-gelaseri-0-cevapzil abone no cevapzil tuşlarına basarsan abane bilgilerinin içine girmiş olursun ve karsına ilk gelen bilgi port bilgisidir
cihazında kullanılmayan abone varsa programa girebilirsen sağlam olan abonelin numaralarını değiştirebiliriz bu işlemi de sana tarif ederim ancak önce programa girebilekmisin bak bakalım haber veririsin
 
merhaba
netaş mx1 office santralinde tüm dahili hatlarda ton sesi alamıyorum.lütfen yardım
 
merhaba kolay gelsin benim çalıştığım şirkettede bir netaş santral var ama ben bu santral hakkında pek bişey bilmiyorum bana yardım edeceginiz döküman bilgi filan varmı
yardımınız için çok teşekkür ederim.
 
merhaba netaş santralında numaralar 3 rakamlı tanıtılmış 4 rakama çıkarmak istiyoruz yapmamız gerekenler hakkında yardımcı olurmusunuz mencut numaraları 4 rakam yapmak yeterlimi şimdiden teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,918
Kullanıcılar
449,607
Son üye
sinan343834

Yeni konular

Geri
Üst