Motosiklet aküleri

Katılım
30 Nis 2021
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
25
Meraba arkadaşlar size hiçbir ustanın açıklayamadıği konuyu size sormak istedim yeni aldığım yiğit akü motor 6.500 devirdeyken 14.84voltla şarj oluyor stop hali boşta iken 12.6 v arkadasımın motorunda kuba da ronlantide 14.40 6.500d.k deyken 14.80v stop hali 14.40 bu neden böyle not.iki motorunda herşeyi aynı arkadaşınki fabrika aküsü.lütfen birisi açıklasın.
 
Motorların şarj voltajları aynı. Belki sizin akü tam şarj olmamıştır
 
Motorların şarj voltajları aynı. Belki sizin akü tam şarj olmamıştır
İkiside aynı kullanımda aynı aydınlatma sistemi arabanında jel akü 12.40ölçüm simdi araba isten geleli iki saat oldu motorunku 12.60 bu akü cesidinden bence.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2021-10-19-19-12-28-879_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Screenshot_2021-10-19-19-12-28-879_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    93.2 KB · Görüntüleme: 10
Bu ölçümlerle Yiğit ve Kuba marka akülerin şarj alma kapasiteleri (iç amper*saat kapasiteleri) şarjdan kesildiğinde birbirinden çok farklı görünüyor. Şarjın kesilmesinden hemen sonra boşta ölçülen bu kutup gerilimlerinin çok farklı olması, Yiğit aküde iç sulfatlanmayla kapasite düşüklüğünün belirtisidir. Çünkü Yiğit akü sağlıklı şarj olan akü olabilseydi, şarjdan yeni kesildiğinde 12.60 değil, 13.20 - 13.80' lerde olup ancak 24 saat beklemeden sonra 12.60 - 13.20'ler arasında kalabilmeliydi. Bu iç kapasite sıkıntısı, aküler şarjda iken değil şarjdan kesilip 24 saat bekleyip kutuplarından ölçüldükten sonra bariz olan voltaj farklarıyla kendisini belli edebilir. İmax B6 balanslı şarj cihazlarıyla li-po, li-ion, kurşun-asit kuru/jel akülerin, vb. düşük olan şarj alma kapasitesi desülfizasyonla iyileştirilebilir. Jel (kuru) ve sulu aküler arasında şarj olabilme voltajları arasında fark yoktur, ancak jel aküler derin deşarja daha dayanıklıdır. Her 2 akü şarj olurken 14.0-14.40 volt şarj seviyesinde olabilmeliydi, 14.80-14.84'lerde iç gazlaşma olmasa bile şarj değeri olarak biraz yüksektir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu ölçümlerle Yiğit ve Kuba marka akülerin şarj alma kapasiteleri (iç amper*saat kapasiteleri) şarjdan kesildiğinde birbirinden çok farklı görünüyor. Şarjın kesilmesinden hemen sonra boşta ölçülen bu kutup gerilimlerinin çok farklı olması, Yiğit aküde iç sulfatlanmayla kapasite düşüklüğünün belirtisidir. Çünkü Yiğit akü sağlıklı şarj olan akü olabilseydi, şarjdan yeni kesildiğinde 12.60 değil, 13.20 - 13.80' lerde olup ancak 24 saat beklemeden sonra 12.60 - 13.20'ler arasında kalabilmeliydi. Bu iç kapasite sıkıntısı, aküler şarjda iken değil şarjdan kesilip 24 saat bekleyip kutuplarından ölçüldükten sonra bariz olan voltaj farklarıyla kendisini belli edebilir. İmax B6 balanslı şarj cihazlarıyla li-po, li-ion, kurşun-asit kuru/jel akülerin, vb. düşük olan şarj alma kapasitesi desülfizasyonla iyileştirilebilir. Jel (kuru) ve sulu aküler arasında şarj olabilme voltajları arasında fark yoktur, ancak jel aküler derin deşarja daha dayanıklıdır. Her 2 akü şarj olurken 14.0-14.40 volt şarj seviyesinde olabilmeliydi, 14.80-14.84'lerde iç gazlaşma olmasa bile şarj değeri olarak biraz yüksektir. Kolay gelsin.
Şarj değerleri bence gayet iyi farları yakınca 14.2 ye düşüyor rolantide 13voltta kalıyo arabada inci akü var 4senelik araba 15 dakika yoldan gelince 3saat sonra ölcünce 12.37v gördüm motorda aynı yoldan hemen ölçtüğümde 12.70v veriyordu akü 3saat bekleyince 12.60v gördüm boşta çekilen akım yok park halindeyken alarm vsbyok .
 
Murat Ustam, araba ve motosikletteki aküler marşları basıyorsa 2 akü kullanılabilir durumdadır, ölçülen voltları takıntı yapmaya gerek yoktur, yine kullanmaya devam edilebilir. Akülerden ölçülen voltajlar akülerin çok kötü durumda (marşı basamayacak kadar) olduğunun % 100 bir ölçüsü değil ki, sadece kaba bir fikir verebilir ölçülen bu akü hakkında. Asıl önemli olanı bu bulunduğu araçta veya motorda marşla kullanmaya bir engel teşkil edip etmediğidir, etmiyorsa yine kullanılır, bir sıkıntısı olamaz, aküden ölçülen bu rakamlara takılmaya gerek yoktur. Akülerin ölçülen voltundan ziyade anlık (EN değeriyle) verdiği yüksek amperlerle bir görev yapıp yapamayacağına karar verilir. Bunun için aküyle uğraşanlar şönt dirençli ampermetrelerle bu aküleri verebileceği azami amper değerinde ölçüp araçta/motorda "görev yapar/görev yapamaz" şeklinde birbirinden ayırırlar. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,904
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst