Motorlarda, Yıldız-üçgen Direk üçgen Bağlantı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
89
Puanları
1
Yaş
40
motor bağlantılarında normalde 5,5kw motora kadar yıldız bağlıyoruz 5,5 hariç sonrası yıldız-üçgen bağlanıyor peki bazı motorlara direk yol veriliyor konu hakkında bilgilerinizi bekliyorum.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bu Motor Sargılarının 380V A Göre Sarılmasıyla İlgili Bir Olay Bence
 
Bir motorun 380 V’luk şebekede üçgen çalıştırılabilmesi için motor etiketinde 380 V ∆ veya ∆/λ 380 V/ 658 V yazması gerekir.

Motor etiketinde ∆/λ 220 V/ 380 V yazılı ise bu motor 380 V’luk şebekede yıldız olarak çalıştırılabilir.

Etiket Önemli
 
Neyi kastettiğini biraz açıklarsan iyi olur .Yani 5.5 kw ve üstü motorların bazılarında direk yolverme uygulanıyor , bunun nedeni nedir mi diyorsun?
 
Arakadaşlar benim anlatmak istedigim konu motorların neyine göre yıldız üçgen bağlanıyor kumanda devresiyle kalkışta önce yıldız sonra üçgen çalışıyoya bazi motorları direk üçgen bağlıyoruz
mesela bizde adamın biri 7,5kw bir pompayı direk yol vermiş üçgen bağlantıyla yani bunlar neye göre ayarlanıyor ben olsam kumanda devresi kurardım.
 
O bahsettiğin büyük ihtimal Dalgıç Pompa dır ..Değil mi?
 
yo da ne alakası var ben öğrendim dalgıç pompa su içinde çalışan pompalarmış hemde bence farketmez sonuçta 5,5kw tan sonrasına otomatik kumanda çalışmalı değil mi benim anlatmak istedigimi anlamadın herhalde.
 
Cevap: Motorlar Ilk Kalkiş Aninda Sargilarinda Ki Yüksek Zit Emkdan Dolayi (ortalam Ilk 6-7 Sn ) çok Fazla Kalkiş Akimi çeker.bu Kalkiş Akimi Normal çalişma Akiminin 5-6 Katidir.bu Da şebekede Gerilim Dalgalanmalarina Sebep Olabildiği Gibi Kendisini Kontrol Eden Devre Elmanlarinada Zarar Verebilir .dolayisiyla Hem Kendi ömrü Hemde Malzemelerin ömrünü Kisaltir.gücü 5.5 Kw Ve üzerindeki Asenkron Motorlar Ilk önce Yildiz çaliştirilirki Zit Emk Normal Değerine Dönsün.artik Motor Yol Almiştir.üçgen çaliştirilabilir.motor Yildizda Neden Az Akimçekiyor Diye Sorarasan Yildiz çalişmada Motorun Faz Sargilari Arasi Gerilim 220 V Ac Dir.üçgende Ise Faz Sargilari Arasi Gerilim 380 V Ac Dir.bu Nedenle Motor Ilk önce Yildiz Sonra üçgen çaliştirilir.ayrica Yildiz üçgen Için Otomatik Kumanda Sitemi Kurarsan Zamani Zaman Rölesiyle Ayarlarsin.kollu şalter Kullanirsan 6 Kadar Say şalteri Yildizdan üçgene Al.kisaca Bu Işi Ayni Arabanin Ilk önce Yüksek Viteste Kalidirilamamasi Gibi Düşün .kaldirisan Ne Olur Araba Rölentiden Düşer.
ok?
 
hoobyelektrik , aydertunca nın yazdıkları doğru. Kalkıştaki akımı düşürmek gerekliliğinden yıldız üçgen bağlantı yapıyoruz, yapılır.
Bazen böyle ekstra şeylerle karşılaşabilirsin , bunlar aklını karşıtırmasın işin doğrusu yıldız üçgen bağlantıdır.
Bazen meslektaşlarımız ellerindeki imkanların yetersizliğinden , acil müdahale gerektiğinden bazende maalesef bilmediklerinden sakıncalı sistemler kuruyorlar.
Sen doğru olanı bil ve onu uygula derim.
 
nadirdoğan biraz daha pratik örneklerle açıklamaya çalışalım.
şöyle ki :
Motorlara ilk enerji verildiğinde motor normal devrini alana kadar fazla akım çeker burda bisiklet örneğini düşünebiliriz .Bisikleti direk olarak 18inci vitese alıp pedala bastığımızda , pedalı kolayca çeviremeyiz.çevirmek istesek yani hemen hızlanmaya çalışırsak bu kaslarımızı zorlamamıza sebep olur . Ama birkaç turdan sonra ilk baştaki kadar zor gelmez pedalları çevirmek ki burdaki olayda budur.

Gelelim bunun sistemin çalışmasına ne engeli, ne mahsuru vardır.Yani varsın ilk başta zorlansın?
Birçok örnek verilebilir ben en basitini sistemi çalıştıramayacağımız örneğini vereyim.
Mesela elimizde 7.5kwbir motor olsun.Bu motorun yaklaşık normal akımı (yani devrini aldıktan sonraki akımı) 16 A civarındadır.(380v)
Bu motoru koruyabilmek için koyacağımız termikmanyetik şalteri veya sigorta ve termik sistemini düşünelim.Eğer termik manyetik şalter koyacaksak bu manyetik şalteri 13-18 A seçeriz.Bu değerler arası motoru koruması için.Yani sistemin çekeceği akım bu değerleri aşarsa termik manyetik şalter devreyi keser.
şimdi gelelim tekrar motorumuza motorumuz kalkış anında normal akımının yaklaşık 4 veya 5 katını çekeceğinden kalkış akımı yaklaşık 60 amper civarında olacaktır.
Diyelim ki bu değerlere göre sistemi kurduk yani 13-18 amper termnik manyetik şalterimiz var.
Sisteme enerji verdik,start a bastığımızda motorumuz bir kaç saniye çalışır sonra durur.çünkü bizim T.M.ş imiz 13-18 A arasıydı oysa motor 60 A çekti.Ve T.M.ş atarak motoru korudu.

Yani sistemi çalıştıramıyoruz.
Buna rağmen devreyi çalıştırmak istiyorsak sisteme40-63 A lik bir termik koyarsak bu seferde motoru koruyamayız, diyelim ki mekanik bir problem oldu motorun mili sıkıştı motor dönmüyor .Ne olacak motor yüksek amper çekecek ve sisteme taktığımız termik manyetik şalterin de açma değeri çok yüksek olduğundan termik açmayacak dolayısıyla motorumuz yanacaktır.

Bu ve benzeri gibi daha bir çok örnek verilebilir.Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,965
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst