Merhaba. 220 voltluk motordan üreteç (jeneratör) olarak elektrik eldesinde, bu motorun rotorunun içte boşta (Üretilen bu elektrik gücü hiç kullanılmadan) dönerken bu şarjlı pilleri çok fazla zorlaması da söz konusu değildir. Ancak bu elektrik jeneratörün elektrik üretim uçlarından herhangi bir yüke bağlanınca, içteki rotor ile elektriğin üretilebildiği stator sarımları arasında oluşan mağnetik iç kuplajla mağnetik yoldan iç frenlenme (indirekt mağnetik frenlenme) oluşuyor, bu frenlenme zaten batarya şarj geri dönüşümü (Rejeneratif şarjlar) için elektrikli araçlarda frenleme/aküyü tekrar bu motor/jeneratör akımıyla şarj edebilmek amacıyla sıkça kullanılıyor. Oluşan bu frenlenme (aşırı zorlanmayla) DC 4.8 voltluk motorunuzun daha fazla akım çekilip aşırı deşarjla pillerin ısınmasına bu sebeple neden oluyor. Yani üretilen bu elektriğin kullanıldığı anlarda 4.8 volt DC'lik motorun gücünden çok daha fazla elektrik gücü, bu dışarı çekilen güç için üretilmeye çalışılıp (Çekilen bu elektrik gücü tam olarak içteki bu mekanik kuplajda dengelenmeye çalışlılıp) bu küçük motoru daha çok zorlamaktadır. Şarjlı pilin miliamper kapasitesini ancak aşırı derecelerde artırarak (Ayni şarjlı matkapları başka bir güç kaynağıyla harici smps/normal trafo-redresörle çalıştırken amperinin 3-4 kat fazla seçilebilmesinde de olduğu gibi) içten ısınmayı bu yolla asgariye çekebilirsiniz.
* Motor gücü ve jeneratör gücü (watt, kW olarak) oranları olarak; motor watt gücünün jeneratör watt gücünden biraz daha fazlasının veya tam eşitinin seçilmedi durumlarda bu şarjlı pillerden, daha düşük seçilen pil amper kapasitesine göre aşırı deşarj akımlarının kolayca çekilip şarjlı pilin daha kolay ısınması her zaman geçerli olabilecektir. (Sizinkindeki motor watt gücünün jeneratöre göre daha küçük olarak kalması örneğindeki gibidir.) Kolay gelsin.