Motor ve Rotor mili hk.

Katılım
28 May 2010
Mesajlar
35
Puanları
1
Yaş
42
Arkadaşlar merhaba,

Kullanmakta olduğumuz 3 fazlı asenkron motorların rotor milleri kullanıma ve zamana bağlı olarak zaman zaman deforme oluyor.Özellikle redüktör ile mil bağlantısını sağlayan kama yuvaları bozuluyor.

Ben aşınan rotorları motordan söküp deforme olan kama yuvalarını bir tornacıda tamir ettiriyorum.Ancak sorun şöyle ki ; tamir olan rotorları tekrar motora taktığımda bazı motorlar çalışmıyor.Ya da bir çalışıyor bir duruyor.

Öğrenmek istediğim husus şu ; motorların sökülüp takılması çok mu hassas ki ben motoru söküp takarken bir ayarı kaybediyorum.Yada bir motordan çıkan rotor başka bir motora takılınca sorun çıkma olasılığı var mıdır ?

Bir şey dikkatimi çekti , rotorların bazılarında göbek kısmındaki çizgiler düşey, bazılarında yatay oluyor.Bu bir şey farkettirir mi ? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.Kolay gelsin.

İyi çalışmalar.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Manyetik sesleri azaltmak ve iyi bir kalkınma momenti elde etmek için rotor kısa devre çubukları mile paralel değil de eğik bir şekilde yerleştirilir.Farklı rotorların başka motorlarda çalıştırılması muhtemelen sorun çıkartır;özellikle hava aralığı önemli.
 
Verdiğin verilere bakarak :
1- Sisteminizde vibrasyon mevcut
2- Motorlarınız ağır şartlarda çalıştırılıyor
3- Sisteminizde eksen kayıklığı mevcut
4- Motor montaj hataları mevcut

Açıklama:
1- İlgili bileşenlerin kendi içinde (Motor-redüktör-sistem gövdesi) mekanik bağlantılarını güçlendiriniz. Şayet güclü olduğunu
düşünüyorsanız redüktör motor bağlantısını kayış yada benzeri kaplinlerle yapınız.(Bknz Yük harmoniklerin bertaraf edilmesi)
2- Ağır şartlarda çalışan motorlar sisteme bir tork sabitleyici ile takılır. (Gücü / deviri belirli değerin üstünde olanlar)
Redüktörde bulunan dişlilerin tümü çelik veya türevi ise en az biri (Muhtemelen en yavaş döneni) Pirinç, bronz vs malzemeden
yapılır. Bu şekilde o dişli mekanik sigorta görevi görür sistemdeki anormalliklerde ilk bozulacak olan dişli o olur.
3- Mekanik olarak motor yada redüktörün yük eksenlerine olan açıları herhangi bir sebepden dolayı değişirse mekanik bağlantılarda
zamanla montaj civatalarındaki boşluklar kaymaya sebep olur.
4- Kısaca montaj şekli: Motor redüktör platformuna --> redüktör platformu ---> makina gövdesine şeklindedir. 0,75 Kw üzerindeki
motorlar redüktörü ne olursa olsun (planet,sonsuz dişli, normal vs) mutlaka redüktörle mekanik olarak (motor ayaklarından)
bağlanmalıdır. Yüksek devirli sistemlerde mutlaka redüktör - motor mili boşluğu 0.1 mm olmalıdır. Bu koşulda milin genleşmesi ve
redüktör mil bağlantı yerinin genleşmesi göz önüne alınmalıdır.

Motorun rulmanlarına kesinlikle yağ basılmamalı periyodik olarak değiştirilmelidir.Ayrıca kullanılan motorun vantilasyon durumu incelenmeli ve rulman yataklarında olası boşluklar gözlenmelidir. Yük-redüktör-motor arasındaki açı 0 (sıfır) olursa mekanik ömür daha uzun olur. Motorların rotorları bir markanınki diğerine kesinlikle uyuşmaz. Hatta aynı markanın aynı güçteki üretim tarihi farklı olanların bile birbiriyle %100 uyuşması söz konusu değildir. (Bknz Manyetik doyum noktaları, Geçirgenlik katsayısı, Hava aralığı vs vs)

Kolay gelsin..
 
Cevaplarınız için teşekkür ederim.Ben motor güçleri, marka ve modelleri aynı olduğu için bir motordan çıkarttığım rotoru diğer bir motora takmamın sorun çıkarmayacağını düşünüyordum.Demek ki yanlış biliyormuşum.Bunu öğrendiğim çok iyi oldu.Kolay gelsin.

İyi çalışmalar.
 
Verdiğin verilere bakarak :
1- Sisteminizde vibrasyon mevcut
2- Motorlarınız ağır şartlarda çalıştırılıyor
3- Sisteminizde eksen kayıklığı mevcut
4- Motor montaj hataları mevcut

Açıklama:
1- İlgili bileşenlerin kendi içinde (Motor-redüktör-sistem gövdesi) mekanik bağlantılarını güçlendiriniz. Şayet güclü olduğunu
düşünüyorsanız redüktör motor bağlantısını kayış yada benzeri kaplinlerle yapınız.(Bknz Yük harmoniklerin bertaraf edilmesi)
2- Ağır şartlarda çalışan motorlar sisteme bir tork sabitleyici ile takılır. (Gücü / deviri belirli değerin üstünde olanlar)
Redüktörde bulunan dişlilerin tümü çelik veya türevi ise en az biri (Muhtemelen en yavaş döneni) Pirinç, bronz vs malzemeden
yapılır. Bu şekilde o dişli mekanik sigorta görevi görür sistemdeki anormalliklerde ilk bozulacak olan dişli o olur.
3- Mekanik olarak motor yada redüktörün yük eksenlerine olan açıları herhangi bir sebepden dolayı değişirse mekanik bağlantılarda
zamanla montaj civatalarındaki boşluklar kaymaya sebep olur.
4- Kısaca montaj şekli: Motor redüktör platformuna --> redüktör platformu ---> makina gövdesine şeklindedir. 0,75 Kw üzerindeki
motorlar redüktörü ne olursa olsun (planet,sonsuz dişli, normal vs) mutlaka redüktörle mekanik olarak (motor ayaklarından)
bağlanmalıdır. Yüksek devirli sistemlerde mutlaka redüktör - motor mili boşluğu 0.1 mm olmalıdır. Bu koşulda milin genleşmesi ve
redüktör mil bağlantı yerinin genleşmesi göz önüne alınmalıdır.

Motorun rulmanlarına kesinlikle yağ basılmamalı periyodik olarak değiştirilmelidir.Ayrıca kullanılan motorun vantilasyon durumu incelenmeli ve rulman yataklarında olası boşluklar gözlenmelidir. Yük-redüktör-motor arasındaki açı 0 (sıfır) olursa mekanik ömür daha uzun olur. Motorların rotorları bir markanınki diğerine kesinlikle uyuşmaz. Hatta aynı markanın aynı güçteki üretim tarihi farklı olanların bile birbiriyle %100 uyuşması söz konusu değildir. (Bknz Manyetik doyum noktaları, Geçirgenlik katsayısı, Hava aralığı vs vs)

Kolay gelsin..

selam arkadaşım bu rotor sorunları ile ilgili yazdığın yazıyı okudum da orada bir motorun rotoru değişir ise aynısı gelse bile imal tarihi değişirse sorun yaşanabilir demişssin ve bununla ilglii Bknz Manyetik doyum noktaları, Geçirgenlik katsayısı, Hava aralığı vs vs die sonuç yazmışsın bu konuları hangi sitede bulabiliriz.

Bizde aynı problem var 280KW motorların rotor cubukları ayrılmıştı aynı orjinal firmasından aynı rotora göre sipariş verdik rotor geldi ama aşırı ısınmadan dolayı rulman veya sargı sıcaklığı verip devreden cıkarıyor.Nasıl bir cozum bulabiliriz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst