Motor ve Gerilim Sorunu

mukavemet

Üye
Katılım
17 Nis 2009
Mesajlar
89
Puanları
1
Yaş
44
selamün aleyküm arkadaşlar... ben bir arıza ile karşılaştım ve ilk defa böyle birşeye rasladım ve bi anlam veremedim... sizlerlede paylaşmak istedim belki bana bu konuda yardımcı olabilir siniz. bir işletmede şantiyede 22kw lık bir vinç motoru var bu motor çalıştığın da ışıklar da( lambalarda )normalda bir gerilim düşümü olacağına tam tersine lambalarda ışık şiddeti artıyor...daha sonra aydınlatma vazının yerini deyitirdim yani diyer fazdan herhangi bir fazla deyiştirerek o aydınlatma daki lambalar normale bindi... yani olması gereken gibi motor devreye girdiğin de normal olduğu gibi gerilim düşümü oluyor motor durduğunda tekrar lambalar normal birşekilde ışık veriyor....ama benim asıl sizlerden öğrenmek istediğim şey bu arıza sebebi nedendir... benim yapmış olduğum geçici bir çözüm kabul ediyorum ama arızanın tam olarak ana kaynağını sebebini nedenini tam olarak kestiremedim... bana bu konuda yardımcı ola bilirmisiniz arkadaşlar...şimdiden sizlere teşekür ederim arkadaşlar...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
A.S. Sorunu okuduğumda aklıma gelen ilk şey şu oldu bazı elektrik motorları şebekeye geri besleme basacak şekilde senkron edilmiştir. Özellikle vinç gibi serbest düşmeden faydalanan motorlar bu uygulama için biçilmiş kaftandır. Prensip de şu şekildedir. Siz motorla yükü yukarı çekerken enerji harcarsınız ancak yükü aşağıya bırakırken de ters mantıkla yükseklikle oluşan potansiyel enerjiyi serbest düşme yardımıyla geri kazanırsınız. Bence öncelikle bakmanız gereken şey bu lambalardaki parlaklık artışının, vinç yukarı doğru hareket ederken mi yoksa aşağı doğru yük inerken mi olduğu. Eğer yük aşağı hareket ederken bu durum oluşuyorsa çok da anormal bir durum yoktur hatta istenilen sonuç elde edilmiş olur. Net olarak bilgim yok ancak geri besleme sadece tek fazdan alınmış ve sizin değiştirdiğiniz faz bunun için seçilmiş olabilir.
 
selamün aleyküm ustacım... ilk öncelikle teşekür ederim benim yazmış olduğum soruna ilgi ve alaka gösterdiğiniz için...motora ait olan pano ileri geri yıldız üçgen panosu bunu da açıklamak istedim ki belki işinize yarar diye birde abicim bu motor firenlemesi için balata sistemi kulanılmış yani manyetik mıknatıslanma ve bu frenleme sisteminde manyetik akım oluşturmak için de ac yi dc ye dönüştürmek için bir de köprü diyot kulanılmış... hem ileri hemde geri butonuna basıldığında aynı sorunu yaşıyoruz yani fark eden birşey yok...
 
ÇOK İLGİNÇ geldi bana vinçlerde balatalı fren kullanılır mecburi bobin voltajı DC olduğu içinde diyot
uzun süre vinçlerle çalıştım fakat bahsetmiş olduğun olay ile hiç karşılaşmadım..merak ettim doğrusu
 
ustam peki bu soruna sebep köprü diyot ola bilirmi... köprü diyot değişsek belki düzelme olabilirmi...
 
diyottan olmaz diye düşünüyorum.birde vinçlerde hiç yıldız üçgen kaldırma motoru görmedim.çift devirli bir motor oldugunu tahmin ediyorum.lambalara gelince nötürü kontrol etmelisin bence nötrün toprakla karışmış bence.saygılar.
 
Motorun yıldız üçgen çalıştığını az önce fark ettim. Dengesiz yüklenme neticesi nötr'ün kayması problemi olabilir. Faz gerilimleri farklılık gösterir.
 
Son düzenleme:
sayın mukavemet. basetiğiniz lambadaki parlaklık nötr bağlantısından olduğunu düşünüyorum
22kw elektrik motorunun yıldız noktası nötr e bağlımı bağlı ise kontrol edin.
elektrik motorunun yıldız/üçgen çalıştığını yazmışsınız .motorun etiketi veya projesi varsa burada bizimle paylaşırsan bizde bilgi edinmiş oluruz ve sana daha çok yardımcı oluruz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,893
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst