motor sağlamlık kontrolü

Katılım
4 Ara 2012
Mesajlar
547
Puanları
1
Mrb arkadaşlar isyerimizde 1.1 kw asenkron motor çalıştıktan 15- 20 saniye sonra termik artırıyordu çalışma esnasindaki akım 9- 7 A civari motor yildiz bagli .... esdeger motor 1.67 A cekiyor ... motorun tum baglanti klemenslerini söküp bobin sargilari ile toprak arasinda kısa devre yoktu ve bobin gruplari arasındaki ohm aynı idi motoru söküp atölyede bosta calistirdim yine 9 A cekince motor sargilari yanmasindan başka bir alternatif gözükmüyor peki sargilardaki sorunu neden ölçümlerde göremedim baska yolu varmi bilgi verebilirmisiniz
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
motor mili elle rahat dönüyormu ?? kontrol edin rulman ve yataklarda problem var mı ? bakınızz..
 
Motorunuzun mili,çalışırken bloke olmuşsa,rotor çubukları erimiş olabilir.Bu durumda,stator sargıları sağlam olsa bile,motorunuz aşırı akım çeker.Ayrıca,sargı dirençlerinin eşit çıkması,sargıların sağlam olduğunu yine göstermez.Olması lazım gelen değermi onunla karşılaştırmak gerekir.İzolasyon direnci de,avometre ile değil,meger ile ölçülmesi
gerekir.İzolasyon ölçümünün ise,sargılar arası ve şase ile ayrı ayrı yapılması gerekir.Bun-
ların hepsi tamam ise,bobinaj hatası düşünülebilir.Bu ihtimal için de bobinajcının değiştirilmesi gerekir.
 
Teşekkür ederim bobinaja gonderdim sargilari yanık dedi anlamadığım mesele benim olcumlerimde kısa devre gozukmemesi
 
avometrenin verdiği gerilimle belli olmaz o kısa devre izolasyon test cihazı gerek o gösterir sağlamlığı yalnız bozuk, sağlam demez sen karar vericeksin.
 
Enduktans olcmunde net belli olur saglamligi.
Mekanik ariza yok ise olcu aleti saglam gosteriyor ve calistiginda yuksek amper cekiyorsa sargilar problemlidir.
Halk dilinde bu duruma kavruk diyorlar.
 
Bu konuda ben çok tecrübeler yaşadım. Motoru ohmden tut toprak sağlamlığına kadar her şey tamam olurdu fakat yine ya sargının biri fazla akım çekerdi yada direk termik attırırdı. Yani nicel kontrol bazen iş görmüyor mecburen nitel kontrol yapmak zorundasın.
 
seri lamba ile kontrol eden bile var aynı şeyi sodyum buharlı balastlı lambaya da yapardı amca...
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,954
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst