Motor sıcaklığı

korkmaz_design

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
2,518
Puanları
419
arkadaşlar hayırlı ramazanlar öncelikle

granül makinasında kullandığımız motorlarımız var 4 tane 7,5kw , bu motorlardan 3 motorun gövde sıcaklığı 47 derece iken 1 motorun gövdesi 56 dereceye çıkıyor ve termik arttırıyor arka pervanesi küçük 10 cm çapında diğer motorların fanlarıda aynı buna nasıl bir çözüm bulabiliriz arka pervaneyimi değiştirilelim yoksa arkaya ekstra fanmı takalım
54261


54262
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Gövde sıcaklığının 70-80 °c olması normal-
dir.Termik atması,motorun aşırı akım çekmesi ile ( ayarı doğru ise ) ilgilidir.Hız kontrollu ise,düşük devirde birazdaha ! fazla ısınıyor olması,beklenir durumdur.Isısı düşük olan motorun akımı daha düşük olabilir.Kaliteli bir ölçü aleti ile akım karşılaştırmasıda yapsanız iyi olur.
 
Son düzenleme:
arkadaşlar hayırlı ramazanlar öncelikle

granül makinasında kullandığımız motorlarımız var 4 tane 7,5kw , bu motorlardan 3 motorun gövde sıcaklığı 47 derece iken 1 motorun gövdesi 56 dereceye çıkıyor ve termik arttırıyor arka pervanesi küçük 10 cm çapında diğer motorların fanlarıda aynı buna nasıl bir çözüm bulabiliriz arka pervaneyimi değiştirilelim yoksa arkaya ekstra fanmı takalım Ekli dosyayı görüntüle 54261

Ekli dosyayı görüntüle 54262
Termik attırıyor derken motor sargılarında PTC var ve bu PTC rölesine bağlı mı ? Yoksa termikten kastınız termik kontaktörün termiği mi ?
 
Bilgiler tam verilmeyince bulmaca çözer gibi yaklaşıyoruz olaya, sürücü ile çalışan motorda termik olmaz. Demek ki sıkıntı başka. Motor klemensinden gerilimleri ölçün, besleme kablosunda kırık, ezilme, bağlantılarda gevşeklik durumu iyi kontrol edilmeli. Mekanik arıza rulman arızası olabilir termal kamera ile incelenmeli.
 
Bilgiler tam verilmeyince bulmaca çözer gibi yaklaşıyoruz olaya, sürücü ile çalışan motorda termik olmaz. Demek ki sıkıntı başka. Motor klemensinden gerilimleri ölçün, besleme kablosunda kırık, ezilme, bağlantılarda gevşeklik durumu iyi kontrol edilmeli. Mekanik arıza rulman arızası olabilir termal kamera ile incelenmeli.
Böyle bir rulman arızasını kamera ile tespit edip hiç bir motoru kurtardığın oldu mu abi ? ( Kamera , kurtarmak deyince aklıma direk müge anlı geliyor :) )
 
Ben,2,5 mt çapında,300 kg ağırlığındaki bir
rulman arızasını ( 6,5 mt çap,1500 m/dk hız-
la dönen makinaya ait rulman iç çatlak arıza-
sı ) arıza anında SKF ölçü aleti ile 1990 yılın-
da tesbit etme bahtiyarlığına :oops: ermiştim.
 
Böyle bir rulman arızasını kamera ile tespit edip hiç bir motoru kurtardığın oldu mu abi ? ( Kamera , kurtarmak deyince aklıma direk müge anlı geliyor :) )

Özelde çalıştığım firmalarda böyle pahalı cihazlar yoktu ama taşeronluğunu yaptığımız bir amerikan firmasında yapılan genel kontrolde gözlemlemiştim.
 
54272
54273


Farklı bir sistem göstereyim . Bizim işyerindeki 3300 V ile çalışan aspiratör motorunun milinde 5 metrelik bir şaft var . Bu şafta ait yatak sıcaklıkları da sürekli pt100 lerle izleniyor .
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst