Motor sıcaklığı

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
824
Puanları
408
Yaş
49
Konum
KOCAELİ
küçük motorlarda ptc konulmuyor diye biliyorum
Gövde tipi 180(18,5-20kW) ve üzeri motorlar için standartta oluyor. Bundan küçük motorlar için siparişte talep üzerine yerleştirme yapılıyor.
 

yunusx

Üye
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
814
Puanları
33
evet abi firmadan özel siparişle istemek lazim ben hep büyük ve nitelikli motorlarda gördüm
Gövde tipi 180(18,5-20kW) ve üzeri motorlar için standartta oluyor. Bundan küçük motorlar için siparişte talep üzerine yerleştirme yapılıyor.
 

sami inci

Profesyonel Üye
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
3,385
Puanları
1,708
Konum
İstanbul
İstenilmesi ve montaj şekline ! uyulması ha-
linde sargıları zedelemeden,her bobinajcı,
her motora sonradan koyabilir.
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,174
Puanları
2,508
Konum
BURSA
Sadece bir makinedeki motor gövde sıcaklığının 9 derece daha fazlalığı, ya asenkron motordaki iç sıkışmadan ya da ekstrüktördeki mekanik bir sıkışmadan kaynaklıdır. Gövde sıcaklığı daha yüksek olan motoru kendi şanzıman bağlantısından sökerek, öncelikle motorun boşta çalışmasında motor katalog değerlerindeki amperi çekip çekmediğine pensampermetreyle ölçerek bakın. Motor klemensindeki motor giriş bağlantılarında da bir gevşeklik bulunmamalıdır. Boştayken şebekeden çekilen amper değeri normal ölçülürse bu asenkron motorda mekanik iç problem (rulman, mil sıkışması, vb.) yok demektir. O zaman ekstrüktör şanzımanında ve ve sonrasında dönen Arşimed burgusunda, bu yataklamadaki rulmanlarda, burgu mlinde, sıkışma, statik/dinamik balassızlık, aşırı titreşim testi veya analizi, şanzıman içinden kopan olası parçalar, vb. ve şanzıman yağı seviyesi açısından detaylı bir araştırmayı yapın.

Elektrik motoru mili boşta dönerken nominal amper değerini çekiyorsa sıkıntı (mekanik zorlanmayla) mutlaka ekstüktörün mekanik aksamındaki bir sıkıntıdan kaynaklıdır. Gövdedeki sıcaklıklığın fazla yükselmesi; "mekanik zorlanma > stator/rotordaki kaymanın artması > Cos fi'nin bozulması > statorun daha fazla akım çekmesi > fazla çekilen akımla oluşan fazla ısının döküm gövdeye iletimle verilmesi" şeklindedir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

-Acemi-

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
2,907
Puanları
722
arkadaşlar hayırlı ramazanlar öncelikle

granül makinasında kullandığımız motorlarımız var 4 tane 7,5kw , bu motorlardan 3 motorun gövde sıcaklığı 47 derece iken 1 motorun gövdesi 56 dereceye çıkıyor ve termik arttırıyor arka pervanesi küçük 10 cm çapında diğer motorların fanlarıda aynı buna nasıl bir çözüm bulabiliriz arka pervaneyimi değiştirilelim yoksa arkaya ekstra fanmı takalım Ekli dosyayı görüntüle 54261

Ekli dosyayı görüntüle 54262
4 motorunda yükü aynı mı? Yükler aynı ise akım ve güç katsayısı ölçümü yapın. Aynı ölçümü birde motorlar boşta çalışırken yapın.

Saygılar...
 

zeybek

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
8 Şub 2007
Mesajlar
3,438
Puanları
1,859
Yaş
70
Konum
İZMİR
Herşey normal göründüğü halde akla gelmeyecek bir husus daha belirteyim. Bazı aklı evvel kişiler stator çapından tornada aldirmakta hava aralığı değiştiği için motor gucden düşmektedir. Arıza/bakım geçmişi hakkında bilgi verilmeyince,boşuna cabalanilmaktadir.
 

Benzer konular


Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
104,168
Mesajlar
732,684
Kullanıcılar
387,454
Son üye
Keskici

Yeni konular

Üst