Motor sıcaklığı

korkmaz_design

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
2,330
Puanları
321
arkadaşlar hayırlı ramazanlar öncelikle

granül makinasında kullandığımız motorlarımız var 4 tane 7,5kw , bu motorlardan 3 motorun gövde sıcaklığı 47 derece iken 1 motorun gövdesi 56 dereceye çıkıyor ve termik arttırıyor arka pervanesi küçük 10 cm çapında diğer motorların fanlarıda aynı buna nasıl bir çözüm bulabiliriz arka pervaneyimi değiştirilelim yoksa arkaya ekstra fanmı takalım 54261

54262
 

Ekli dosyalar

sami inci

Profesyonel Üye
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
3,475
Puanları
1,708
Konum
İstanbul
Gövde sıcaklığının 70-80 °c olması normal-
dir.Termik atması,motorun aşırı akım çekmesi ile ( ayarı doğru ise ) ilgilidir.Hız kontrollu ise,düşük devirde birazdaha ! fazla ısınıyor olması,beklenir durumdur.Isısı düşük olan motorun akımı daha düşük olabilir.Kaliteli bir ölçü aleti ile akım karşılaştırmasıda yapsanız iyi olur.
 
Son düzenleme:

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,188
Puanları
558
Yaş
35
arkadaşlar hayırlı ramazanlar öncelikle

granül makinasında kullandığımız motorlarımız var 4 tane 7,5kw , bu motorlardan 3 motorun gövde sıcaklığı 47 derece iken 1 motorun gövdesi 56 dereceye çıkıyor ve termik arttırıyor arka pervanesi küçük 10 cm çapında diğer motorların fanlarıda aynı buna nasıl bir çözüm bulabiliriz arka pervaneyimi değiştirilelim yoksa arkaya ekstra fanmı takalım Ekli dosyayı görüntüle 54261

Ekli dosyayı görüntüle 54262
Termik attırıyor derken motor sargılarında PTC var ve bu PTC rölesine bağlı mı ? Yoksa termikten kastınız termik kontaktörün termiği mi ?
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
940
Puanları
558
Konum
KOCAELİ
Bilgiler tam verilmeyince bulmaca çözer gibi yaklaşıyoruz olaya, sürücü ile çalışan motorda termik olmaz. Demek ki sıkıntı başka. Motor klemensinden gerilimleri ölçün, besleme kablosunda kırık, ezilme, bağlantılarda gevşeklik durumu iyi kontrol edilmeli. Mekanik arıza rulman arızası olabilir termal kamera ile incelenmeli.
 

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,188
Puanları
558
Yaş
35
Bilgiler tam verilmeyince bulmaca çözer gibi yaklaşıyoruz olaya, sürücü ile çalışan motorda termik olmaz. Demek ki sıkıntı başka. Motor klemensinden gerilimleri ölçün, besleme kablosunda kırık, ezilme, bağlantılarda gevşeklik durumu iyi kontrol edilmeli. Mekanik arıza rulman arızası olabilir termal kamera ile incelenmeli.
Böyle bir rulman arızasını kamera ile tespit edip hiç bir motoru kurtardığın oldu mu abi ? ( Kamera , kurtarmak deyince aklıma direk müge anlı geliyor :) )
 

sami inci

Profesyonel Üye
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
3,475
Puanları
1,708
Konum
İstanbul
Ben,2,5 mt çapında,300 kg ağırlığındaki bir
rulman arızasını ( 6,5 mt çap,1500 m/dk hız-
la dönen makinaya ait rulman iç çatlak arıza-
sı ) arıza anında SKF ölçü aleti ile 1990 yılın-
da tesbit etme bahtiyarlığına :oops: ermiştim.
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
940
Puanları
558
Konum
KOCAELİ
Böyle bir rulman arızasını kamera ile tespit edip hiç bir motoru kurtardığın oldu mu abi ? ( Kamera , kurtarmak deyince aklıma direk müge anlı geliyor :) )
Özelde çalıştığım firmalarda böyle pahalı cihazlar yoktu ama taşeronluğunu yaptığımız bir amerikan firmasında yapılan genel kontrolde gözlemlemiştim.
 

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,188
Puanları
558
Yaş
35
5427254273

Farklı bir sistem göstereyim . Bizim işyerindeki 3300 V ile çalışan aspiratör motorunun milinde 5 metrelik bir şaft var . Bu şafta ait yatak sıcaklıkları da sürekli pt100 lerle izleniyor .
 

Ekli dosyalar

sami inci

Profesyonel Üye
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
3,475
Puanları
1,708
Konum
İstanbul
Rulman için,sıcaklığa ilaveten ( önemli yerler-
de ) titreşim analiz takibi ( sabit veya seyyar )
yapılmalıdır.
 

Benzer konular


Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
104,565
Mesajlar
735,618
Kullanıcılar
388,904
Son üye
egehanalgan2007

Yeni konular

Üst