Motor Sürücüleri Nasıl Çalışıyor?

abdulalim

Üye
Katılım
13 Nis 2019
Mesajlar
47
Puanları
1
Yaş
28
mrb arkadaslar
merak ettigim su soruyu merak ettmişimdir
bir asenkron motor belli gerilim ve frekansta calısır
bu sürürcler devreyi girip frekans düşürülüp motor dönüş hızıznı azaltıp arttıyorlar peki 50 altında veya ustunde bu cihaz nasıl calışıyor
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Cihazın 50 hz ile işi yok.Şebekeyi DC gerilime çevirip çevirdiği DC gerilimi tekrar istenilen frekansta oluşturuyor.(30 HZ gibi)Artık yeni frekans şebekenin değil sürücünün ürettiği frekanstır.Bu konu güç elektroniğine girer.
O yüzden tam şebekeye benzemediği için motorlar düşük hızda çalışırken fazla ısınır.
 
V/F kontrol nasıl çalışır?
Motorun hızı ve gücünü ayarlamak için ya voltajı
yada frekansını değiştirmemiz gerekmektedir.
Sadece voltajını değiştirerek ayarlama yapmak şimdilerde ,
"bir arabanın son gaz çalıştırılıp frenle hızının kontrol edilmesi" gibidir.
Yani hem aracın motoruna hem de mekanik aksamına eziyetten başka bişi değildir.
Sadece frekansını ayarlamak ise gereksiz enerji sarfiyatı ve ısı anlamına gelir.

Asenkron motorların en verimli çalıştırma yöntemlerinden biri "V-F veya V/hz"
kontrol yönetimidir.
Motora ilk start verdiğimizde (bu oranlar değişik olabilir) 10volt gibi
bir voltaj ve 1hz gibi bir frekans uygulanır. Dolayısıyla ilk kalkınmada motor oldukca
güçsüzdür ve elinizle bile motoru durdurmanız mümkündür.

Fakat sözgelimi 15-20'li frekanslara geldiğinizde artık motora uygulanan gerilim
değeri 100 voltlara ulaşmış belli bir atalet kazanmıştır.
Bu şekilde motorunuzun Base frekans değerini buluncaya kadar maximum
verime ulaşmış olmalısınız.

Unutulmaması gereken bir nokta da bu sürüş sırasında motorda belli
miktarda (yükede bağlı olarak) devir kayıpları yaşanmasıdır. Evet normal şartlarda
1000 rpm çalışması gereken motor, 950 rpm ye düşebilir ve inverter de korumaya
geçmez. Zaten motor fazla akımda çekemez.

Bu kontrol stratejisi ayrıca "V / Hz kontrol"veya "skaler kontrol olarakda anılır." V / Hz kontrol, basit ve nispeten kolay uygulamalara önerilir. Fiyatları diğer inverter sistemlerine göre daha " ekonomiktir".
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,317
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst