Motor nasıl korunur

Katılım
26 Eyl 2014
Mesajlar
121
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba; asenkron motorlarda, motor yanmadan nasıl bir koruma uygulamak daha doğrudur? Bizim motorlarda hep termik röle var ama geçenlerde çalışan bir sistemde 30 kw motor yandı termik atmamış. Daha garanti olarak ne önerebilirsiniz?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Merhaba; asenkron motorlarda, motor yanmadan nasıl bir koruma uygulamak daha doğrudur? Bizim motorlarda hep termik röle var ama geçenlerde çalışan bir sistemde 30 kw motor yandı termik atmamış. Daha garanti olarak ne önerebilirsiniz?
Termik sadece uzun vadeli aşırı akım durumlarında kumanda devresine açma verdirir - oda doğru ayarda ise - . Faz yokluğu , gerilim dalgalanması , rotor kilitlenmesi , rulman bozması gibi durumlar sonucu oluşacak anlık aşırı akımlarda koruma yapmaz malesef , yaparsa da bahtınıza . Bunların hepsi için MKŞ kullanmalısınız.
 
motor koruma rölesi de olmalı, fazlardan biri devreden çıktığında sistemi kesmeli, çalıştırmamalı
 
Tüm korumalara ilaveten,sargılar arasına PTC veya NTC karakteristikli termistör ele-
ment ,her faza 1 adet olacak şekilde yerleştirilerek,termistör röle ile koruma yapılmalıdır.
Ancak,sargı ve izolasyon hatasında bu korumalarda eksik kalabilir.Büyük güçlü motorlar için,izolasyon kaçak koruması yapılmasıda gerekebilir.Rutubetli yerlerde uzun süre bekleyen motorlarda,muhtemel izolasyon bozukluğu halinde,motorun devreye alınmamasınıs ağlayacak koruma yapılmasıda ayrıca düşü-ülebilir.Ana koruma olarak,kaliteli bir MKŞ
koymak,arızalarak büyük bölümü için yeterli
olabilir.
 
Tüm korumalara ilaveten,sargılar arasına PTC veya NTC karakteristikli termistör ele-
ment ,her faza 1 adet olacak şekilde yerleştirilerek,termistör röle ile koruma yapılmalıdır.
Ancak,sargı ve izolasyon hatasında bu korumalarda eksik kalabilir.Büyük güçlü motorlar için,izolasyon kaçak koruması yapılmasıda gerekebilir.Rutubetli yerlerde uzun süre bekleyen motorlarda,muhtemel izolasyon bozukluğu halinde,motorun devreye alınmamasınıs ağlayacak koruma yapılmasıda ayrıca düşü-ülebilir.Ana koruma olarak,kaliteli bir MKŞ
koymak,arızalarak büyük bölümü için yeterli
olabilir.
Isı ile direnci artan termistörleri direk kumanda devresine bağlıyoruz sami baba . Yanlış bir uygulama mi acaba yaptığımız ? Şimdiye kadar çok motor bu şekilde açma yaptı aşırı ısınma yüzünden, kurtardık yani .
 


Isı ile direnci artan termistörleri direk kumanda devresine bağlıyoruz sami baba . Yanlış bir uygulama mi acaba yaptığımız ? Şimdiye kadar çok motor bu şekilde açma yaptı aşırı ısınma yüzünden, kurtardık yani .
En iyi koruma şekillerinden birisidir ancak motor sarılırken termistör yerleştirildiği için her motorda yoktur.
 
Baba termistör rölesi falan demiş ayrıca, ona takildim .

Termistörlü motorlarda koruma için termistör girişli koruma rölesi(Faz korumanın da bulunduğu) veya (farklı bağımsız koruma fonksiyonlarına ilaveten) yalnız termistör röle kullanmak gerekir.
PTC-korumasi.jpg
 
Son düzenleme:
Termistörlü motorlarda koruma için termistör girişli koruma rölesi(Faz korumanın da bulunduğu) veya (farklı bağımsız koruma fonksiyonlarına ilaveten) yalnız termistör röle kullanmak gerekir.
PTC-korumasi.jpg
Eyvallah abi . Biz fazla uyanıklık yapmışız ama gene de hiç sorun yaşamadık hatta çokta motor kurtardık .
 
Termistör ayrı, kendi rölesi üzerinden, kumanda devresine baglanır. Termostat olanlar, (brulör, yakıt sıcaklıgı kontrolu seklınde olanlar(110-120-130 C. gibi) kumanda devresıne direkt seri baglanabilir. En iyisi onlarında yarmcı röle/kontaktör üzerinden baglanmasıdır tabiki..
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,879
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst