Motor nasıl korunur

Katılım
26 Eyl 2014
Mesajlar
97
Puanları
1
Yaş
36
Merhaba; asenkron motorlarda, motor yanmadan nasıl bir koruma uygulamak daha doğrudur? Bizim motorlarda hep termik röle var ama geçenlerde çalışan bir sistemde 30 kw motor yandı termik atmamış. Daha garanti olarak ne önerebilirsiniz?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
2,220
Puanları
1,306
Yaş
37
Merhaba; asenkron motorlarda, motor yanmadan nasıl bir koruma uygulamak daha doğrudur? Bizim motorlarda hep termik röle var ama geçenlerde çalışan bir sistemde 30 kw motor yandı termik atmamış. Daha garanti olarak ne önerebilirsiniz?
Termik sadece uzun vadeli aşırı akım durumlarında kumanda devresine açma verdirir - oda doğru ayarda ise - . Faz yokluğu , gerilim dalgalanması , rotor kilitlenmesi , rulman bozması gibi durumlar sonucu oluşacak anlık aşırı akımlarda koruma yapmaz malesef , yaparsa da bahtınıza . Bunların hepsi için MKŞ kullanmalısınız.
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
247
Puanları
6
motor koruma rölesi de olmalı, fazlardan biri devreden çıktığında sistemi kesmeli, çalıştırmamalı
 

sami inci

Profesyonel Üye
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
5,615
Puanları
2,956
Konum
İstanbul
Tüm korumalara ilaveten,sargılar arasına PTC veya NTC karakteristikli termistör ele-
ment ,her faza 1 adet olacak şekilde yerleştirilerek,termistör röle ile koruma yapılmalıdır.
Ancak,sargı ve izolasyon hatasında bu korumalarda eksik kalabilir.Büyük güçlü motorlar için,izolasyon kaçak koruması yapılmasıda gerekebilir.Rutubetli yerlerde uzun süre bekleyen motorlarda,muhtemel izolasyon bozukluğu halinde,motorun devreye alınmamasınıs ağlayacak koruma yapılmasıda ayrıca düşü-ülebilir.Ana koruma olarak,kaliteli bir MKŞ
koymak,arızalarak büyük bölümü için yeterli
olabilir.
 

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
2,220
Puanları
1,306
Yaş
37
Tüm korumalara ilaveten,sargılar arasına PTC veya NTC karakteristikli termistör ele-
ment ,her faza 1 adet olacak şekilde yerleştirilerek,termistör röle ile koruma yapılmalıdır.
Ancak,sargı ve izolasyon hatasında bu korumalarda eksik kalabilir.Büyük güçlü motorlar için,izolasyon kaçak koruması yapılmasıda gerekebilir.Rutubetli yerlerde uzun süre bekleyen motorlarda,muhtemel izolasyon bozukluğu halinde,motorun devreye alınmamasınıs ağlayacak koruma yapılmasıda ayrıca düşü-ülebilir.Ana koruma olarak,kaliteli bir MKŞ
koymak,arızalarak büyük bölümü için yeterli
olabilir.
Isı ile direnci artan termistörleri direk kumanda devresine bağlıyoruz sami baba . Yanlış bir uygulama mi acaba yaptığımız ? Şimdiye kadar çok motor bu şekilde açma yaptı aşırı ısınma yüzünden, kurtardık yani .
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,600
Puanları
1,306
Konum
Kocaeli


Isı ile direnci artan termistörleri direk kumanda devresine bağlıyoruz sami baba . Yanlış bir uygulama mi acaba yaptığımız ? Şimdiye kadar çok motor bu şekilde açma yaptı aşırı ısınma yüzünden, kurtardık yani .
En iyi koruma şekillerinden birisidir ancak motor sarılırken termistör yerleştirildiği için her motorda yoktur.
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,600
Puanları
1,306
Konum
Kocaeli
Baba termistör rölesi falan demiş ayrıca, ona takildim .

Termistörlü motorlarda koruma için termistör girişli koruma rölesi(Faz korumanın da bulunduğu) veya (farklı bağımsız koruma fonksiyonlarına ilaveten) yalnız termistör röle kullanmak gerekir.
PTC-korumasi.jpg
 
Son düzenleme:

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
2,220
Puanları
1,306
Yaş
37
Termistörlü motorlarda koruma için termistör girişli koruma rölesi(Faz korumanın da bulunduğu) veya (farklı bağımsız koruma fonksiyonlarına ilaveten) yalnız termistör röle kullanmak gerekir.
PTC-korumasi.jpg
Eyvallah abi . Biz fazla uyanıklık yapmışız ama gene de hiç sorun yaşamadık hatta çokta motor kurtardık .
 

zeybek

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
8 Şub 2007
Mesajlar
4,723
Puanları
2,757
Yaş
72
Konum
İZMİR
Termistör ayrı, kendi rölesi üzerinden, kumanda devresine baglanır. Termostat olanlar, (brulör, yakıt sıcaklıgı kontrolu seklınde olanlar(110-120-130 C. gibi) kumanda devresıne direkt seri baglanabilir. En iyisi onlarında yarmcı röle/kontaktör üzerinden baglanmasıdır tabiki..
 

Forum istatistikleri

Konular
118,071
Mesajlar
832,333
Kullanıcılar
429,425
Son üye
mehmetenes6

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Üst