Motor koruma rölesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,068
Puanları
156
Yaş
39
Selamun aleyküm ustalarım herkese hayırlı işler ve başarılar dileklerimle bir soru sormak istiyorum...

Sorum şu: Bildiğimiz motor koruma rölelerini bağlayacağım ama bu normalde olduğu gibi kontaktöre enerji giren yerden değil de kontaktörün çıkışından olacak ki kontaktörün herhangi bir kontağı yandığı zaman motor hasar görmesin fakat bu şekilde bir bağlantı yaptığım zaman da kumanda devresini tetikletemiyorum kumanda devresinde start stop butonları yerine basit bir anahtar var çünki adam gidip motoru çalıştrdığı zaman bir hafta bir daha yanına uğramayacak bir hafta sonra temizlik için gidip motoru durduracak ve bu motor 2 saatte bir 15 dakka dinlenecek şekilde legrantın zaman saatleri ile ayarlı aslında devamlı başında adam olacak olsa ve motor durduğu zaman birisi el ile açacak olsa o kumandayı tetikletmekte bişey yok ama dediğim gibi bir faz dengesizliği yokluğu yada zaman saatinin devreyi açması gibi durumlarda herşey normale döndüğünde motorun tekrar çalışması lazım işin içine elektronik devre katmayıda istemiyorum yoksa yine çok ama çok kolay olacak bakalım dedim ustalarımızdan birileri elbet bu sorunu kumanda methotları ile çözmüştür onlardan bir fikir alayım dedim arkadaşlar bu işi nasıl yapabilirim ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
has artvin li motor koruma rölesinin NO(normalde açık) NC (normaldekapalı) kontaklı olanları var.NC kontağı üzerinden kontaktörün A1 veya A2 ucunu bağlarsan motor koruma rölesi motorda sorun olduğu zaman kontaktörün enerjisini keser.Umarım sorunu doğru anlayıp doğru cevaplamışımdır.
 
motor koruma rolesi o şekilde bağlanmaz. Devreye seri girer. Hocam yanlız şöyle bir durum var faz kaybında mkr atmaz yani 2 faza kaldığında motor yine yanar haberin ola..
 
arkadaşlar benim bildiğim normalde motoru termik korur.
Ki genelde kumanda devrelerinde sadece termik değil aynı zamanda sigorta da kullanılır.
Arkadaşımızın kafasında sorun yaptığı şey her röle de oluşabilir.
Ama sigorta + termik kullansa sorun çıkmayacaktır.
İnş sorunu doru anlamışımdır
 
Termiğin yeterli olmadığı durumlarda manyetik motor koruma şalterleri kullanılır. Bunlar devreye termik gibi bağlanmaz, direk olarak motora giden 3 fazı keserler.
 
Değerli arkadaşlarım sanırım birçok kişi konuyu anlamamış hatta motor koruma rölesinin uçlarını bile anlatmışsınız saolun :D

Özellikle Sn kelese arkadaşım vermiş olduğu cevabı inceleyelim;
*******************************************************
arkadaşlar benim bildiğim normalde motoru termik korur.
Ki genelde kumanda devrelerinde sadece termik değil aynı zamanda sigorta da kullanılır.
Arkadaşımızın kafasında sorun yaptığı şey her röle de oluşabilir.
Ama sigorta + termik kullansa sorun çıkmayacaktır.
İnş sorunu doru anlamışımdır
*******************************************************
Soruyu ya yanlış anlamışsın yada hepsini okumamışsın evet motoru termik korur devremde termik var kontaktör var sigortada var ama 3 fazlı bir asenkron motorumuz var bu fazlardan birisi gelmedimi motor yanıyor hasar görüyor dengesiz gelirse ve uzun zaman dengesiz olursa yine hasar görüyor işte bu tip durumlarda motorun çalışmasını sağlamak için Şebeke elektriğinin fazlarının tam yada eksik olup olmadığını dengesini vs kontrol altında tutmak gerekiyor motor koruma rölesi de işte bu iş için kullanılıyor.

Sn ustam maxialem olayı çok güzel açıklamışsınız gerçekten 10 numara devre ama çevirmeli buton yada 0-1 pako şalter kullandığım için bu devre benim işime cevap vermeyecektir...Start stop kullansam hiç sorun olmaz emeğinize bilginize ve paylaşımcılık ruhunu taşıyan tüm organlarınıza sağlık :D

Arkadaşlar bu arada benim kullandığım motor koruma rölesini de ekte vereyim bi inceleyin isterseniz hem pdf dosyasında bağlantısı da var sadece benim istediğim gibi bir bağlantı değil :D

http://www.kael.com.tr/pdf/ke-FKR4d.pdf
 

Ekli dosyalar

  • motor koruma.PDF
    270.7 KB · Görüntüleme: 245
usta bu senin kullandığın faz koruma rolesi, yuakrıda motor koruma yazmışsın ikisi çok farklı şeyler. Gönderdiğin pdf de kullandığın rölenin çalışma şekiline baktım şöyle yazıyor faz sırası hatalı vey aeksik olduğu zaman led yanmaz ve röle çekmez (klasik olarak fsr lerin hepsinde böyledir aşağı yukarı). Bu bilgiden yola çıkarak bir devre yapabiliriz en basitinden. Eğer doğru anladıysam bir kalıcı anahtar ve bir kontaktör kullanıyosun bu devreye fsr ilave edilirse sorun çözülür.
 

Ekli dosyalar

  • fkr.pdf
    17.5 KB · Görüntüleme: 116
Bu arada eğer dediğn gibi çok uzun süre çalışacaksa fkr rölesinin kontağı yıpranabilir , kontaktör beslemesi için araya başka bir yardımcı röle koyarsan daha sağlıklı olur
 
İlk çalışma şartında üç fazın olduğu kontrolu yapılacaksa ORGE nin dediği gibi girişte bunu kontrol edecek birtane daha Normal bir MKR kullanman gerekir...
 
ilk şekilde hata yapmışım sistem start almaz çünkü m çekmeden fkr çekmez fkr çekmezse devre start almaz gibi bir kısır döngü var. Bu yüzden biraz değiştirdim ve bir zaman rölesi kullanmak zorunda kaldım fkr nin gecikmesinden dolayı çünkü faz sıra rölesi derhal tepki vermez en az 1 sn gecikir bu da start almayı engeller.
 

Ekli dosyalar

  • FKR-1.pdf
    19.1 KB · Görüntüleme: 57
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
128,119
Mesajlar
915,169
Kullanıcılar
449,824
Son üye
Lecterer

Yeni konular

Geri
Üst