Motor koruma şalteri sürekli atıyor!

keqir

Üye
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
74
Puanları
1
arkadaşlar bir köy okulunun lojmanında kalan öğretmen arkadaşların bir sıkıntısı var, bana anlatılana göre durum şu:
2 adet hidrofor, 1 adet dikey hava tankı, 1 adet su deposundan oluşan bir sistem mevcut. Dediğine göre hidroforlardan birini yedek olması amaçlı sürekli kapalı durumda tutuyorlar, diğeriyle dairelere su basıyorlar. Bugün devrede tutulan hidroforun motor koruma şalteri atmış, şalteri kaldırdıklarında anında şiddetli ve ark çıkartarak hemen atmış. Diğer yedek tutulanın şalterini kaldırdıklarında ise 3-4 sn devrede kalıp sonra atıyormuş. Depoda ağzına kadar su mevcut ve 3 faz normal şekilde geliyormuş.
1.hidroforum muhtemelen yandığına kanaat getirdim ama 2.si için sıkıntı nedir bilemedim. Köy okulu lojmanı olduğundan ha deyince servis gelme durumu yok ve daireler susuz durumda, geçici de olsa dairelere su verme adına ne yapılabilir? mkş.yi devre dışı bırakıp direkt enerji vermek bana çok riskli geliyor başka ne yapılabilir sizden yardımcı olmanızı rica edeceğim. Konuyla ilgili gönderdiği resimleri de ekledim.şimdiden sağolun.

IMG_20181221_235054.jpg


IMG_20181221_235041.jpg
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Motor koruma rölesi termik röle mi atıyor? sigortamı? Röleden motora giden kabloları kontrol et anında atıyorsa kısa devre olması mümkün. Termik röle atıyorsa motorun çektiği akıma göre termik röleyi ayarlaman gerekir.
 
Motor koruma atıyor, sigorta atmıyor. Tankta 4 bar hava var. Bölgede çok sık elektrik gidiyor geliyor, voltajlar düşüyormuş.resimde gösterdiğim chint marka mkş hangi durumlara karşı koruma sağlıyor? Kısa devre, faz koruma, voltaj artma+düşmesi, hepsine karşı koruyor mu?
 
Son düzenleme:
Gelen bir elektrikçi ile Sorun çözülmüş. Dediğine göre 2 kontaktörü değiştirmiş, birinin kontakları yapışmış, diğerinin de tek kontağı geçirmiyormuş.
Tek kontak arızasindan mkş atabilir anlarım da yapışan kontak yüzünden mkş nasıl atıyor çözemedim açıkçası, izah ederseniz öğrenmiş olurum.
 
diğer motor yedek diye kullanılmıyorsa onun kontaktörüne ne olmuş ?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,555
Kullanıcılar
449,916
Son üye
adil.degirmenci

Yeni konular

Geri
Üst