Motor bujileri ve ateşleme sistemi

supragt

Üye
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
14
Puanları
1
Yaş
33
Arkadaşlar , benim 1600 cc 73 model volkswagen beetle arabam var. Aracın distribütörü üzerinde bir buji kablosunu çıkardığım zaman çat çat çat diye saniyeden bile daha kısa sürede ateşleme yapıyor. Peki bu motor 4 zamanlı olduğuna göre emme,sıkıştırma,egzoz gibi işleri hangi arada yapıyor da saniyeden bile daha kısa sürede ateşleme zamanına geliyor ?
 
distibritörün içinde 4 adet kontaklar bulunur ve bunlarıda çeviren bir mekanizma mevcuttur mekanizma döndügünde ayrı ayrı kontaklara enerji vererek diğer bujilerin ateşlenmesini sağlıyor
 
Motor rolantide yaklaşık 800 dev/dak döner. Bu demektir ki saniyede 12 ~ 13 defa dönüyor. Motor 4 zamanlı olduğu için bunun ½ si kadar sayıda disriburtör ateşleme yapmakta.
 
Motor deviri yükseldikçe ateşleme(Buji çakma sayısı) zamanı da çok sıklaşır,yani sayısı artar,düşük devirlerde ve rölantide ise ateşleme aralığı uzamış,sayısı azalmış olur.Sizin distribütörden çıkardığınız bir tek kablo bir tek silindirin ateşleme kablosu olup,1-3-4-2 veya 1-2-4-3 şeklinde ateşleme sırasıyla distribütöre bobinden gelen kabloyla ulaşan ve bu şekilde çalışan 4 silindirli bir motorun 800-900 dev/dak'lık rölanti devrinde oluşan kaç adet tam bir motor çevrimi sayısı varsa,o sayının yarısı kadar da kıvılcım atlaması(Ateşlemesi) sıklığı olacaktır.Yani 4 zamanlı motorda 2 tam devire bir kıvılcım(Ateşleme zamanı)gelecek sıklıkta ve sayıda olacaktır.Kolay gelsin.
 
Hareketini motordan alan ve senkronize çalışan bir mil sayesinde ateşleme bu kadar seri ve zamanında oluyor. Yeni sistemler hakkında bilgim yok.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,304
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst