Motor çalışmadı bilgisini nerden alabilirim ?

KsK_Raist

Üye
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
90
Puanları
1
Yaş
36
Plc için motor çalışmaz ise 2. motor çalıştıracağım. Fakat motoru sürücü ile sürmüyorum. Direk sigorta temik röle üzerinden sürüyorum. Termik üzerinden NO/NC uçlarından mı bilgi alacağım ?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
termik rölenin yardımcı kontaklarını kullanabilirsiniz. Fakat tam kontrol olmaz bu durumda . Kontaktör çeker fakat motor yinede dönmeyebilir. Yerinizde olsam bir adet digital multimetre takar ordan geçen akım bilgisi ile anlardım. Daha ucuz çözüm sürücüye oranla
 
Direkt sigorta ve termik üzerinden plc ile nasıl sürüyorsunuz?

Termik dediğiniz aslında MKŞ'mi?

Muhtemelen Kontaktör de kullanıyorsunuzdur.
Termikten ( ¿ MKŞ ? ) fault, kontaktörden de running bilgisini almalısınız.

Fakat kesin çözüm değil termik ( ¿ MKŞ ? ) devrede değilken de kontaktörü çektirip running görebilirsiniz bu kısımda plc ile şartlı gözetim de yapmanız gerekir termik ( ¿ MKŞ ? ) fault da ise Kontaktör running de bile olsa motor çalışmıyordur ikiside running vermeli.

Ve ayrıca sigorta kapalı durumda ise termik de ( ¿ MKŞ ? ) running, kontaktör de running verecek sigortanın kapalı olduğunu anlayamayacaksınız ta ki motoru bizzat kendiniz çalımıyorken görene kadar ve ya sigortayı kapalı görene kadar.

Bu duruma karşı sigorta yerine direkt termik ( ¿ MKŞ ? ) sonrasında Kontaktör ile gücü dağıtırsanız bir nebze daha anlaşılır olur bu durum yukarıda bahsettiğim şartlı gözetim ile yapılabilir.

Devrede termik ( ¿ MKŞ ? ) var ise sigorta o kadar da şart değil motor devrelerinde sigortadan daha çok işe yarıyor.
 
Kontaktörünüz varsa,onun yardımcı kontak-
larından çalışmıyor ! bilgisi alabilirsiniz."Ter-
mik attı arızalı " bilgisini ise,termik kontakla-
rından alabilirsiniz.
 
Motorla yaptıgınız proses nedır bılmıyorum. Mısal, pompa ise, kontaktörun normalde kapalı kontagına, hat uzerındekıki prostat (basınç şalterının normalde kapalı kontagınıda serı baglamak yararlı olur. Kontaktöe çeksede, arkadaşlarında belirttiği gibi, sıgorta atar, klemens erır, kontaktör kontakları geçirmez vs.vss Eger, konveyor benzeri dönen bir yük ise, boşdakı tanbura, encodr, veya delıklı bir çark uzerınden sensör baglıyarak hem motorun çalışmasını hemde konveyör bandının saglamlıgını da görmüş olursunuz. Motor çalışsada, band kopuksa işlev görmıyecektir.
Bunlar, örnek, işlem prosesinize göre örnek çogaltılabılır.
 
Son düzenleme:
Selamun aleyküm.Benim yaptığım bant konveyör uygulamasını paylaşayım.1 adet dgıtal pano tipi ampermetre (ENTES - EPM 4C-48)1 adet akım trafosu(ENTES CT25).Motor boşta çalışırken çektiği akımın altında akım çekmeye başladığında ayarladığınız süre sonunda kontak veriyor.Kontak çıkışını istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.Ben hem buzzer ile uyarı verdirip hemde konveyörü besleyen sistemi durduruyorum.İyi çalışmalar.
 
Normal uygulamada kontaktörün NO kontağını kullanıp, çalış bilgisi gittiği halde çalıştı bilgisi gelmiyorsa...
Eğer hassas bir durum söz konusu ise Motor biline veya çevirdiği her ne ise uygun yere devir bekçisi koyunuz.
 
PLC ile kontrol ediyorsanız işlem çok basit. 1. motorun çıkış bobinini 2.motorun çalışmasına şartlandırın.
 
PLC ile kontrol ediyorsanız işlem çok basit. 1. motorun çıkış bobinini 2.motorun çalışmasına şartlandırın.
Ben bir sey anlamadım, konuyu uygulamaya göre açarmısınız..
Diyelimki motor kontaktörü çekdı, ama motor ıle cevirdiği makına arasında kaplın kesdi, kayış koptu. Su /lıkıt pompası ise, kanatlar aşındı, filtre tıkandı.
Amaç sadece kontaktör çekdi demekmi, daha işlevli bir ıkazmı ??
 

Forum istatistikleri

Konular
128,108
Mesajlar
915,036
Kullanıcılar
449,809
Son üye
YunusKibar

Yeni konular

Geri
Üst