Modüler Program Uygulamaları hakkında açıklamalar

swordfish

Üye
Katılım
27 Ara 2006
Mesajlar
96
Puanları
1
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü

Sayı : B.08.0.ETÖ.0.l0.02.03.00/521-9741 10/11/2006
Konu : Modüler Program Uygulamaları
Hakkında Açıklamalar


GENELGE
2006/90


İlgi : a) Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği,
b) Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin
Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik,
c) Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği.

Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarında 2006-2007 Öğretim Yılından itibaren
kademeli olarak uygulamaya konulan modüler eğitim-öğretim programlarının uygulamasıyla
ilgili olarak Bakanlığımıza intikal eden ve tereddüte düşüldüğü bildirilen konularda aşağıdaki
açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

1- MEGEP kapsamındaki pilot kurumlarda 2005-2006 Öğretim Yılında uygulamaya
konulan çerçeve öğretim programlarındaki bazı alanlar ve altındaki dallarda Talim ve Terbiye
Kurulunun 02/06/2006 tarihli ve 269 sayılı kararıyla uygulamaya konulan yeni çerçeve
öğretim programlarıyla değişiklikler yapılmıştır. Bu değişiklikler;
a) Otomotiv Teknolojisi ve Araç Bakım Alanları “Motorlu Araçlar Teknolojisi
Alanı” altında birleştirilmiştir. Dal düzenlemeleri de buna göre yapılmıştır.
b) Konaklama Hizmetleri ve Seyahat Acenteciliği alanları “Konaklama ve Seyahat
Hizmetleri Alanı” olarak birleştirilmiştir.
c) Elektrik Elektronik Teknolojisi alanı altında yer alan “Bilgisayar Teknik Servis
Dalı” Bilişim Teknolojileri Alanı altına alınmıştır.
d) 2005-2006 Öğretim Yılında pilot okul/kurumlarda Elektrik Elektronik Teknolojisi
alanı 10’uncu sınıfında okuyup 11’inci sınıfa geçen öğrencilerden 2006-2007 Öğretim Yılında
Bilgisayar Teknik Servis Dalını seçmek isteyenler, velisinin muvafakatiyle Bilişim
Teknolojileri Alanı altında yer alan Bilgisayar Teknik Servis Dalını seçebileceklerdir. Ancak
bu öğrenciler, alan değişikliğinden kaynaklanan fark modülleri ilgi (a) Yönetmeliğin 37’nci
maddesine göre yoğunlaştırılmış programlarla telafi etmek zorundadırlar.

2- 2004-2005 Öğretim Yılında pilot okul/kurumlarda uygulamaya konulan çerçeve
öğretim programlarında yer alan ortak alan derslerinden bazılarının okutulacağı sınıflar yeni
çerçeve öğretim programlarında değiştirilmiş olup program değişikliğinden kaynaklanan
eksik modüller telafi edilecektir. Telafi eğitimi, okulun şartlarına göre ya ders saatleri dışında
uygulanacak yetiştirme programlarıyla veya zümre öğretmenleri kurulunun alacağı karar
doğrultusunda dal dersleri içinde eksik olan modüller seçilerek uygulanacaktır.
Telafi edilen dersin yıl sonu notu, ilgili sınıf ders notlarıyla birlikte değerlendirilerek
yıl sonu başarı ortalamaları yeniden belirlenecektir.

3- Bazı alanların haftalık ders çizelgesinin ortak dersleri içinde yer alan Yabancı Dil
İlgi (a) Yönetmeliğin dersi ile ortak alan dersleri arasındaki Yabancı Dil dersi içerikleri,
27’nci maddesinin dördüncü fıkrasının (b) bendine göre zümre öğretmenleri tarafından
birbirini tamamlayacak şekilde planlanacak, ancak dönem notları ayrı ayrı verilecektir. Dal
dersleri arasında yer alan İkinci Yabancı Dil ve Mesleki Yabancı Dil derslerinin içerikleri
programda belirtildiği şekilde uygulanacaktır.

4- MEGEP pilot okul/kurumlarında 10’uncu sınıfı tekrar edecek öğrenciler, yeni
haftalık ders çizelgesine göre 9’uncu sınıfa yeni konulan derslerden sorumlu
tutulmayacaklardır.
Aynı şekilde, 3 yıllık sistemde öğrenim görüp sınıf tekrar etmesi gereken ve
07/09/2006 tarihli ve 2006/76 sayılı Genelge hükümlerine göre 4 yıllık sisteme intibak
yaptıran öğrenciler ile ortak 9’uncu sınıfı genel lisede okuyup meslek lisesi programlarına
geçiş yapan öğrenciler, 9’uncu sınıfta okumadıkları derslerden sorumlu tutulmayacaklardır.
Ancak alt sınıfta sorumlu dersi bulunanların sorumlulukları devam edecek ve haklarında bu
derslerle sınırlı olmak üzere ilgi (a) Yönetmeli
ğin Geçici 3’üncü maddesine göre işlem
yapılacaktır.

5- Çerçeve öğretim programlarında alan/dal dersleri içinde yer alan Matematik, Fizik,
Kimya, Biyoloji, Geometri, Analitik Geometri, Yabancı Dil, İkinci Yabancı Dil, Psikoloji ve
benzeri dersler kültür dersi, bunların dışındaki alan/dal dersleri ise uygulamalı ders olarak
değerlendirilecektir. Buna göre, ilgi (b) Yönetmeliğin 15’inci maddesine göre, daha önce
9’uncu sınıflarda okutulan uygulamalı dersler için öngörülen öğrenci grup sayısı, 10’uncu
sınıf uygulamalı dersleri için uygulanacaktır.

6- Seçmeli dersler, 2006-2007 Öğretim Yılından itibaren uygulamaya konulan çerçeve
öğretim programlarındaki seçmeli dersler içinde yer alan dersler ve alan/dalları ile ilgili olup
olmadığına bakılmaksızın diğer alan/dal dersleri arasından seçilebilecektir. Kademeli olarak
uygulamadan kaldırılan dersler dikkate alınmayacaktır.

7- Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarına öğrenci yönlendirme ve alanlara
yöneltmede önemli etkisi olan Tanıtım ve Yönlendirme Dersinin öncelikle meslek dersleri
öğretmenlerince okutulması, dersin işlenmesinde diğer alan öğretmenleri ve sektör
temsilcileri davet edilerek veya sektör ziyaretleri ile gezi, gözlem ve inceleme etkinlikleri
yapılarak mesleklerin tanıtılması sağlanacaktır. Meslek Danışma Merkezi bulunan yerleşim
birimlerinde, bu merkezlerden de yararlanılacaktır.

8- Yeni açılan meslek alanlarında görevlendirilmek üzere alan şefliğini yürütecek
bölüm şefliği, yeni açılacak dallar için dal şefliğini yürütecek atölye şefliği unvanları yeni bir
düzenleme yapılıncaya kadar, ilgi (b) yönetmelik esaslarına göre mevcut kadrolar ile devam
edecektir.

9- Alan ortak dersleri içinde yer alan derslerin ders saatleri değiştirilemeyecek, ancak
11’inci ve 12’nci sınıfların dal dersleri içinde yer alan derslerin saatleri, modül sayısı ve
süresine göre zümre öğretmenleri kurulunca belirlenebilecektir.
11 inci ve 12 nci sınıflarda dallara göre derslerin altındaki modüller; bir dersin altında
şartları, çevre ihtiyaçları, mesleğin yeterlikleri, dersin en az 2 modül olmak kaydıyla okulun
ve modüllerin süresi dikkate alınarak zümre öğretmenleri kurulunca yeniden belirlenebilecektir.
Dal dersleri içindeki modüllerde teknolojik gelişmeler ve bölgesel eğitim ihtiyaçları
doğrultusunda zümre öğretmenleri tarafından hazırlanan değişiklik önerileri ile yeni
oluşturulan modül içerikleri ilgili Genel Müdürlüklere bildirilecek ve Bakanlıkça uygun
bulunan değişiklikler uygulanmak üzere ilgili valiliğe gönderilecektir.
Bir derse ait modül/modüllerden bazıları, gerekçelendirmek kaydıyla bir başka dersin
altında kullanılabilecektir. Ancak dersin altındaki tüm modüller başka bir dersin altına
alınamayacaktır.

10- Modül aşağıdaki öğeleri içeren bir öğrenme birimidir:
Öğrenme süresi toplam 40 saattir. Kazandırılacak yeterliğe bağlı olarak her modülün süresi
40/8, 40/16, 40/24, 40/32 ve 40/40 olabilir.
40/32 ile ilgili örnek açıklama:
• 40 saat faaliyetlerin tümü için gerekli olan toplam öğrenme süresidir.
• 32 saat öğretmen rehberliğinde ve gözetiminde değerlendirilen süredir.
• 8 saatlik aradaki fark ise öğrencinin kendi kendine farklı öğrenme ortamlarında,
araştırma, ödev, gözlem veya inceleme yapmak amacıyla kullanacağı öğrenme süresidir.
• Modüllerde önerilen bu süreler, öğrenme faaliyetindeki teorik ve uygulamalı eğitim
sürecini kapsar.
Bir modülün süresi, programda ve modülde belirtildiği şekilde uygulanır. Gerektiğinde
modülün süresi, gerekçesi açıkça belirtilmek ve modülde amaçlanan yeterlik kazandırılmak
koşuluyla, programda yapılan açıklamalar doğrultusunda okulun öğretmen, öğrenci, donanım
ile fiziki koşullarına göre ve ders saatini etkilemeyecek şekilde 40 saatten fazla 8 saatten az
olmamak üzere zümre öğretmenler kurulunca planlanıp ve uygulanabilecektir.

11- Modül yazımında görevlendirilen öğretmenler onay ekinde belirtilen tarihlerde
görevli sayılacaktır. Okul müdürlüklerince, internet ortamında yayımlanan görevlendirme
onayı indirilerek öğretmenlere tebliğ edilecek ve modül yazımında gerekli destek
sağlanacaktır.

12- Derslerin ölçme değerlendirmesi, ilgi (a) Yönetmelik hükümlerine göre, dersin
haftalık süresi esas alınarak bir dönem süresince yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla
Öğretmenlerin her bir modül ile kazanılan yeterlikleri ölçmek amacıyla yapılacaktır.
yaptıkları değerlendirme sonuçları da öğrencilerin dönem başarısına yansıtılacaktır.

13- Alan/dal dersleri blokunda yer alan dersler, dersin altındaki modüllerin kapsamına
ve içeriğine göre farklı alan öğretmenleri tarafından da okutulabilecektir.

14-Haftalık ders çizelgesinde belirtilen yıldızlı (*) dersler, ilgi (a) Yönetmeliğin 33
üncü maddesine göre başarılması zorunlu derslerdir.

15- Zümre toplantılarında dal dersleri ve bunların modülleri belirlenirken sektör
temsilcileriyle işbirliği yapılacaktır.

16- 12’nci sınıf öğrencilerinin işletmelerde beceri eğitimine gönderilmesi esastır.
Gerektiğinde sektörün ve programın özelliğine göre bazı alanlarda, modüllerdeki yeterlikleri
kazandıracak koşulları taşıyan işletmelere ilgili mevzuat doğrultusunda beceri eğitimi için
11’inci sınıfta da öğrenci gönderilebilecektir. Sektörün özelliği, çalışma ve kapasite durumu ile kurum ve iklim koşulları da dikkate alınarak yılın belli zamanlarında faal olan meslek alan/dallarında işletmelerde beceri eğitimi
10’uncu ve 11’inci sınıflarda ders kesiminden itibaren yoğunlaştırılmış olarak uygulanabilecektir. Söz konusu eğitimin planlanması için il çalışma takviminde düzenleme yapılacaktır.
Ayrıca ilgi (c) Yönetmeliğin 189 ve 190 ıncı maddelerine göre, ihtiyaç duyulan
alanlarda yoğunlaştırılmış eğitim de uygulanabilecektir.

17- Çok programlı liselerin ortak 9’uncu sınıflarında, imam hatip programı hariç 35
saatlik meslek lisesi 9’uncu sınıf haftalık ders çizelgesi uygulanacaktır.

18- İçerikleri Ortaöğretim Genel Müdürlüğünce hazırlanan genel kültür dersleri
öğretim programlarında yapılan değişiklikler ve güncellemelerin, okul müdürlüklerince takip
edilerek zamanında uygulamaya konulması sağlanacaktır.

19- Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarına ait Çerçeve Öğretim Programlarına,
Haftalık Ders Çizelgelerine, Program Analizlerine, Modüllere, duyurulara, onaylara ve ilgili
dokümanlara; MEGEP ve ilgili öğretim dairelerinin web sayfalarından
ulaşılabilmektedir. Proje kapsamında Bakanlığımız ve sosyal ortakların katılımı ile hazırlanan 42 alana ait
10’uncu sınıf modülleri, uygulamanın ilk yılı olması ve modüllerin ilk defa yaygın olarak
eğitim öğretimde kullanılacak olması nedeniyle internet ortamında yayımlanmıştır. Basım,
yayım ve dağıtım hakkı Millî Eğitim Bakanlığına ait olan bu modüllerin okul
müdürlüklerince, internetten indirilmesi, öğrenci sayısı ve modülü okutacak öğretmen sayısı
kadar çoğaltılarak dağıtılması gerekmektedir. Çoğaltma işlemi, okul-aile birliği, çevre
imkanları, sponsorluk hizmetleri ve benzeri imkanlardan yararlanılarak gerçekleştirilecektir.
 

Ekli dosyalar

  • 2006_90.rar
    110.6 KB · Görüntüleme: 14
Moderatör tarafında düzenlendi:
Alanlara ait çerçeve öğretim programları değişti. Son hali ektedir.
 

Ekli dosyalar

  • elektrik lektronik teknolojisi yeni.rar
    361.5 KB · Görüntüleme: 21
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,132
Mesajlar
915,301
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst